به گزارش پاداش سرمایه، در این خبر شما می توانید جدیدترین و مهمترین اخبار ارز دیجیتال را ببینید. اخباری که می تواند بازار ارزهای دیجیتال امروز را تحت تاثیر قرار دهد.

ژائو: عملیات اتریوم و لونا در بایننس تحت تاثیر شلوغی شبکه قرار گرفته است

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس در توییتر عنوان کرد که کاربران این صرافی، به دلیل شلوغی شبکه ممکن است در تراکنش‌های اتریوم و توکن لونا شبکه ترا با مشکل مواجه شوند. او همچنین تأکید کرد که تمامی دارایی کاربران در امنیت است و متخصصان بایننس در حال بررسی مشکل هستند. ژائو همچنین بیان کرد که سایر شبکه‌ها تحت تأثیر این مشکل قرار نگرفته‌اند.

تراکنش نهنگ‌های شیبا اینو ۶۸ درصد افزایش یافت

براساس داده‌های IntoTheBlock، تعداد تراکنش‌های بزرگ شیبا اینو در ۲۴ ساعت اخیر تا ۶۸ درصد افزایش یافته است. افزایش تراکنش‌های بزرگ معمولاً با افزایش فعالیت از سوی بازیگران سازمانی یا نهنگ‌‌ها مرتبط است؛ زیرا به تراکنش‌های بالای ۱۰۰ هزار دلار اصطلاح تراکنش بزرگ اطلاق می‌شود.ویل استاتس نیز می‌گوید با هجوم نهنگ‌ها برای خرید شیبا اینو در کف قیمتی ۰.۰۰۰۰۱۳ دلاری در تاریخ ۹ مه (۱۹ اردیبهشت)، این توکن روز بعد با بازگشت قیمت مواجه شد. اتفاقی که موجب شد تا شیبا اینو به رتبه هشتم بیشترین دارایی خریداری شده توسط ۵۰۰ نهنگ برتر اتریوم تبدیل شود.

هاسکینسون: پشتوانه دلاری استیبل کوین شبکه کاردانو از UST قوی‌تر است

چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار بلاک چین کاردانو، در رابطه با ریزش امروز استیبل کوین شبکه ترا و توکن بومی این شبکه توضیحاتی را ارائه داد. او بیان کرد که استیبل کوین مبتنی بر کاردانو «Djed» در برابر از دست دادن پشتوانه دلاری خود مصون است. هاسکینسون گفت که سقوط لونا در نتیجه حمله‌ای رخ داده که هر پروتکل دیفای یا ارز دیجیتالی ممکن است با آن مواجه شود.او همچنین در پاسخ به یکی از کاربران توییتر که پرسیده بود چگونه استیبل کوین Djed می‌تواند مانع از دست رفتن ارزش دلاری خود شود، گفت که راه‌حل آنها استفاده از وثیقه اضافه است. این استیبل کوین الگوریتمی، دارای الگوریتمی بر اساس یک نسبت وثیقه ۴۰۰ درصدی برای Djed و ۸۰۰ درصدی برای Shen (کوین ذخیره Djed) است. از این طریق، مکانیسم وثیقه این استیبل کوین Djed غیرمتمرکز شده و توسط کاربرانی که Shen را استخراج کرده و توکن کاردانو را وارد استخر نقدینگی می‌کنند، پشتیبانی می‌شود.

افت ۳۰ درصدی اولنچ در سایه سقوط استیبل کوین UST ترا

بنیاد لونا در حال خالی کردن ذخایر ارزهای دیجیتال خود است تا بتواند استیبل کوین جنجالی UST خود را به قیمت یک دلاری بازگرداند، امری که اولنچ را با خطر فروش گسترده مواجه کرده است. اولنچ که در ۲۴ ساعت اخیر حدود ۳۰ درصد کاهش قیمت داشته است، اکنون در محدوده ۳۳ دلاری معامله می‌شود. این کاهش شدید بهای اولنچ، به دلیل آن است که این توکن یکی از دارایی‌های وثیقه استیبل کوین UST است و بنیاد لونا برای رساندن بهای این استیبل کوین به یک دلار، احتمالاً مجبور خواهد بود تا دست به فروش اولنچ‌های بیشتری بزند. گفتنی است بنیاد لونا در حال حاضر دارای ۱.۹۷ میلیون توکن اولنچ به ارزشی در حدود ۷۴.۷۵ میلیون دلار است.

کوین بیس حساب برخی از کاربران روس را مسدود می‌کند

صرافی کوین بیس قصد دارد حساب‌های برخی از کاربران روس خود را به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا مسدود کند. دسترسی این کاربران در ۳۱ مه (۱۰ خرداد) قطع می‌شود و آنها برای جلوگیری از توقیف اموال خود باید حساب‌شان را تا قبل از موعد مقرر خالی کنند. گفتنی است هر ارز دیجیتالی هم که بعد از این تاریخ به حساب‌های مذکور انتقال یابد، توقیف خواهد شد. با وجود این، افرادی که ثابت کنند در فهرست تحریم‌های اروپا قرار ندارند، می‌توانند به فعالیت خود در کوین بیس ادامه دهند.

بایننس برداشت‌های لونا و UST را متوقف کرد

صرافی بایننس از ساعاتی قبل برداشت توکن‌های لونا و «UST» را که هر دو وابسته به شبکه تِرا هستند، متوقف کرده است. به‌ گفته تیم پشتیبانی این صرافی، دلیل توقف برداشت‌های لونا و UST، ازدحام و کُندی شبکه این ارزهای دیجیتال است. بایننس گفته زمانی که وضعیت شبکه پایدارتر شود و حجم برداشت‌های معلق کاهش یابد، برداشت این توکن‌ها را نیز از سر خواهد گرفت.

هند می‌خواهد مالیات جدید ۲۸ درصدی برای حوزه ارزهای دیجیتال در نظر بگیرد

دولت هند می‌خواهد یک مالیات ۲۸ درصدی اضافه را بر حوزه ارزهای دیجیتال اعمال کند. شورای مالیات خدمات و کالا در این کشور سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را در زمره فعالیت‌هایی مانند لاتاری و شرط‌بندی می‌داند. این شورا همچنین کمیته‌ای را تشکیل داده است تا جنبه‌های گوناگون ارزهای دیجیتال را بررسی کند و نرخی معقول را برای اخذ مالیات پیشنهاد دهد. گفتنی است دهلی‌نو چندی پیش مالیات ۳۰ درصدی را برای سود حاصل از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال وضع کرده بود.

قیمت استیبل کوین UST به ۰.۶۵ دلار رسید!

داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ نشان می‌دهد ارزش استیبل کوین یواس‌تی برای دومین بار در سه روز اخیر دچار افت شدید شده و بهای آن تا ۶۵ سنت (۰.۶۵ دلار) هم تنزل یافته است. این وضعیت سبب شد بنیاد لونا برای احیای ارزش این استیبل کوین از ۱.۵ میلیارد دلار ذخیره بیت کوینی خود برای اعطای وام استفاده کند. این اقدام بهای یواس‌تی را به ۷۸ سنت رساند ولی با شکل‌گیری روند نزولی در بازار و کاهش بهای بیت کوین تا ۲۹,۷۳۱ دلار همراه شد. این تحولات افت ۴۵ درصدی قیمت توکن لونا را هم به همراه داشت و ارزش هر واحد آن به ۲۳ دلار کاهش یافت. گفتنی است بهای هر واحد UST در شرایط عادی باید معادل یک دلار باشد.

رشد ناگهانی تعداد تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین با افزایش کارمزدها همراه شد

بر اساس اطلاعاتی که شرکت تحلیلی گلسنود منتشر کرده است، تعداد تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین طی هفته گذشته افزایش یافته و مقدار کارمزدها هم بیشتر شده است. طبق این گزارش، کاربران حدود ۴۲,۸۰۰ تراکنش را در هفته قبل انجام دادند و این حجم سنگین نقل و انتقال‌ها سبب شده میانگین کارمزد هر تراکنش به ۲.۷۲ دلار برسد. این رقم تقریباً ۱۵ درصد بیشتر از نرخ معمول است. گلسنود افزود با توجه به کاهش ۱۹ درصدی قیمت بیت کوین در ۷ روز اخیر به‌ نظر می‌رسد کاربران این حجم از تراکنش را با هدف محافظت از موقعیت‌های مارجین و کاهش ریسک سبد سرمایه‌گذاری خود انجام داده باشند.

السالوادور ۵۰۰ بیت کوین با قیمت ۳۰هزار دلار خرید

نجیب ابوکیله، رئیس‌جمهور السالوادور، با انتشار پیامی در توییتر نوشت دولت این کشور «در کف قیمتی اخیر ۵۰۰ واحد بیت کوین خریداری کرده است». به گفته ابوکیله، دولت برای خرید هر واحد از این بیت کوین‌ها به‌طور متوسط ۳۰,۷۴۴ دلار هزینه کرده است. مجموع دارایی‌های بیت کوینی این کشور با این خرید به ۲,۳۰۱ واحد رسیده است. برآوردها نشان می‌دهد دولت السالوادور از سرمایه‌گذاری در بیت کوین حدود ۳۰ میلیون دلار ضرر کرده است اما ابوکیله انتظار دارد قیمت این ارز دیجیتال در سال جاری به ۱۰۰,۰۰۰ دلار برسد. این در حالی است که بهای این ارز دیجیتال هم‌اینک بیش از ۵۰ درصد با رکورد تاریخی‌اش فاصله دارد.

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید

 




زمان را برای مرور اخبار از دست...
توسط الناز جمالی 19 شهریور 1401 ساعت 16:05
اخبار مهم روز را در پاداش...
توسط الناز جمالی 08 شهریور 1401 ساعت 17:03
گزارش بازار‌ها امروز 29 خرداد ۱۴۰۱ /...
توسط الناز جمالی 29 خرداد 1401 ساعت 16:38
اخبار لحظه‌ای و مهم ارز‌های دیجیتال/...
توسط الناز جمالی 29 خرداد 1401 ساعت 16:33