بلومبرگ: از زمان قدرت‌گیری طالبان تقاضا برای ارزهای دیجیتال در افغانستان افزایش یافته است

به گزارش بلومبرگ، تقاضا برای ارزهای دیجیتال در افغانستان افزایش یافته است، زیرا ساکنان این کشور به دنبال جلوگیری از مصادره احتمالی وجوه خود به دست دولت طالبان هستند. علاوه بر این، افغانستانی‌ها از ارزهای دیجیتال برای مهار تأثیرگذاری طالبان بر رفاه اقتصادی خود استفاده می‌کنند. بلومبرگ می‌گوید برخی از افغانستانی‌ها به دنبال خرید استیبل کوین‌هایی مانند تتر هستند که به دلار آمریکا متصل باشند. طبق گزارش این خبرگزاری، از زمانی که طالبان کنترل افغانستان را به دست گرفته‌اند؛ ارزش هفتگی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال توسط کاربران این کشور، در برخی موارد تا ۲ برابر افزایش یافته است.

بایننس از راه‌اندازی کارت اعتباری ارزهای دیجیتال برای پناه‌جویان اوکراینی خبر داد

صرافی جهانی بایننس یک کارت اعتباری ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کرده که به آوارگان اوکراینی اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را انجام دهند و وجوه خود را از طریق بایننس ویزا کارت (Binance Visa Card) دریافت کنند. بایننس اعلام کرد که با چندین نهاد از جمله کونتیس (Contis) نهادهای غیرانتفاعی روتاری (Rotary) و پالیانیتسیا (Palianytsia) همکاری می‌کند تا به پناه‌جویان آسیب‌دیده از درگیری در اوکراین، راهی برای ارسال و دریافت وجوه و خرید در منطقه اقتصادی اروپایی (EEA) ارائه دهد.

به غیر از دسترسی به تراکنش‌های ارز دیجیتال، پناه‌جویان گیرنده این کارت‌ها که توسط سازمان‌های غیرانتفاعی محلی خود تأیید شده‌اند، از طرف بایننس نیز حمایت مالی در قالب استیبل کوین دلاری بایننس یو‌اس‌دی (BUSD) دریافت خواهد کرد. این کاربران به مدت ۳ ماه، به شکل ماهانه ۷۵ توکن بایننس یو‌اس‌دی دریافت خواهند کرد.

هاسکینسون: توییتر تحت مدیریت ایلان ماسک بهتر می‌شود

چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار پلتفرم بلاک چین کاردانو توییتی را در حمایت از قرارداد تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک منتشر کرده و گفته که انتظار دارد این شرکت تحت مدیریت ماسک به‌طور قابل‌توجهی بهتر شود. هاسکینسون اظهار داشت که رئیس تسلا تنها کسی است که قول داده تا ربات‌های مربوط به پروژه‌های کلاه‌برداری ارزهای دیجیتال در توییتر را ممنوع می‌کند یا در تلاش برای آن بمیرد. گفتنی است که بنیان‌گذار کاردانو پیش‌تر در توییتی گفته بود درصورتی‌که پیشنهاد مدیرعامل تسلا برای خرید توییتر رد شود؛ خوشحال خواهد شد تا با همکاری ایلان ماسک یک پلتفرم رسانه اجتماعی غیرمتمرکز جدید ایجاد شود.

بیش از ۱۵ میلیارد توکن توسط پورتال سوزاندن شیبا اینو از گردش خارج شده است

پورتال سوزاندن شیبا اینو که به تازگی در وب‌سایت شیبا سواپ عملیاتی شده، تنها ۴۸ ساعت پس از راه‌اندازی میلیاردها توکن را از گردش خارج کرده است. صفحه رسمی توییتر شیبا اینو گزارش داد که تنها ۲۴ ساعت پس از راه‌اندازی بیش از ۸ میلیارد توکن سوزانده شد؛ زیرا صاحبان این میم کوین، توکن‌های خود را در ابعاد وسیع می‌سوزانند. در حال حاضر، گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از ۱۵ میلیارد توکن شیبا اینو از زمان شروع به کار پورتال در روز یکشنبه سوزانده شده است.

افزایش سهم بایننس از معاملات ارز دیجیتال در ماه مارس

بایننس، بزرگترین صرافی‌ ارزهای دیجیتال جهان، در ماه مارس (اسفند) حدود ۳۰ درصد از کل معاملات آنی بازار ارز دیجیتال را به خود اختصاص داده بود. این صرافی در ماه مارس (اسفند) حدود ۴۹۰ میلیارد دلار معامله در بازارهای آنی خود انجام داده است که نشان از رشد ۱۵ درصدی نسبت به ماه قبل دارد. با این حال، بالاترین نرخ سهم معاملات ارزهای دیجیتال این صرافی مربوط به نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) با تسلط ۳۴ درصدی است. این افزایش در حالی است که میزان تسلط بایننس بر معاملات ارزهای دیجیتال در ۶ ماه گذشته روندی نزولی را تجربه می‌کرد.

خروج دوباره پول از صندوق‌های ارز دیجیتال در هفته گذشته

با افت اخیر بیت کوین، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال برای سومین هفته متوالی شاهد جریان خروج سرمایه بودند. در هفته منتهی به ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت)، به‌طور خالص حدود ۷ میلیون دلار سرمایه از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال خارج شده است. صندوق‌های «3iQ» و ای‌تی‌سی گروپ (ETC Group) به‌ترتیب شاهد ۲۷ میلیون دلار و ۸ میلیون دلار خروج پول بوده‌اند. با این حال، صندوق پروشیرز (ProShares) جریان ورودی ۴۱.۳ میلیون دلاری را ثبت کرده است. در ۱۴ روز پیش از این هفته هم این صندوق‌ها مجموعاً حدود ۲۳۱ میلیون دلار خروجی داشته‌اند.

دوج کوین به جمع ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار برگشت

دوج کوین به‌دنبال خبر فروش توییتر با قیمت ۴۴ میلیارد دلار به ایلان ماسک، شب گذشته بیش از ۲۵ درصد رشد کرد و اکنون به دهمین ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار تبدیل شده است. جامعه دوج کوین فروش توییتر به ایلان ماسک را خبری مثبت در نظر گرفته‌اند؛ زیرا دوج کوین، ارز دیجیتال محبوب ماسک است و پیش‌تر نیز صحبت‌هایی درباره استفاده از این توکن در پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای توییتر مطرح شده بود. با اینکه ماسک تاکنون بارها اعلام کرده هیچ توکن شیبا اینویی ندارد، قیمت این ارز دیجیتال نیز به‌دنبال جهش دوج کوین حدود ۵ درصد افزایش یافته است.

 

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




زمان را برای مرور اخبار از دست...
توسط الناز جمالی 19 شهریور 1401 ساعت 16:05
اخبار مهم روز را در پاداش...
توسط الناز جمالی 08 شهریور 1401 ساعت 17:03
گزارش بازار‌ها امروز 29 خرداد ۱۴۰۱ /...
توسط الناز جمالی 29 خرداد 1401 ساعت 16:38
اخبار لحظه‌ای و مهم ارز‌های دیجیتال/...
توسط الناز جمالی 29 خرداد 1401 ساعت 16:33