گذاشتن سپاه در فهرست تروریستی از اول اشتباه بود

سخنان وزیر خارجه آمریکا در کمیته سیاست خارجی مجلس سنا در مورد خارج کردن سپاه از فهرست تروریستی وزارت خارجه:  ایران می داند چه گام‌هایی باید بردارد تا ما هم سپاه را خارج کنیم (تعهد به عدم حمله به نیروها/مقامهای آمریکا) گذاشتن سپاه در این لیست از آغاز اشتباه بوده چون فایده اش از هزینه‌‌اش کمتر است چرا که تنها نتیجه عملی آن ممنوعیت سفر اعضای سپاه به آمریکا بوده در حالی که فرماندهان آن اصلا قصد چنین سفری ندارند. در نتیجه فقط سبب جلوگیری از ورود به آمریکا برای سربازانی که اجباری آنجا خدمت می کنند شده است.

بلینکن، وزیر خارجه آمریکا:

در مدت زمان فعالیت این دولت، از میان ۱۰۷ موردی که در فهرست تحریم قرار داده‌ایم ۸۶ مورد علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا بخش‌های آن بوده است. هیچ کدام از این موارد مغایر با توافق هسته‌ای نیستند، چه این توافق از سوی آمریکا در حال اجرا باشد یا نباشد. ایران یک تهدید دائمی علیه مقامات فعلی و سابق آمریکا است.

با توجه به تعطیلات در هفته آینده؛ نحوه عرضه محصول‌ها در بورس کالا ابلاغ شد

بورس کالای ایران با توجه به تعطیلات روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده، نحوه عرضه محصول‌ها را در هفته منتهی به ۱۴ اردیبهشت ابلاغ کرد.در نامه مدیر عملیات عرضه بورس کالا به شرکت های کارگزاری با عنوان نحوه عرضه محصول ها آمده است: با توجه به تعطیلی روزهای دوشنبه و سه شنبه ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت، تغییرهایی در روزهای عرضه برخی محصول‌ها در هفته منتهی به ۱۴ اردیبهشت انجام می‌شود.جزییات تغییر برخی از عرضه در تالار صنعتی، پتروشیمی و فرآورده های نفتی در روزهای مختلف به شرح زیر است:شنبه ۱۰ اردیبهشت | تالار پتروشیمی میزبان عرضه محصول‌های غیر بهین یابی و تالار صنعتی میزبان عرضه سیمان تیپ ۱ و ۲ خواهد بود.یکشنبه ۱۱ اردیبهشت | در تالار پتروشیمی عرضه پلی پروپیلن و پلی وینیل کلراید و DOP (دی اکتیل فتالات) و DOTP (دی اکتیل پرفتالات) انجام می‌شود و تالار صنعتی میزبان عرضه سایر گریدهای سیمان، شمش بلوم، تختال و ورق گرم است.

آنتونی بلینکن: بازگشت به برجام بهترین مسیر در خصوص ایران است

وزیر امور خارجه آمریکا در یک جلسه استماع روز سه‌شنبه تأکید کرد که واشنگتن بازگشت به برجام را بهترین مسیر در خصوص برنامه هسته‌ای ایران می‌داند. توافق هسته‌ای با ایران اثری بر توانایی آمریکا برای مقابله با «سایر فعالیت‌های مخرب ایران» نخواهد داشت.  فارس

فرزین: بانک ملی آماده سرمایه گذاری در تمامی پروژه های نفتی کشور است

مدیرعامل بانک ملی در مراسم امضای تفاهم‌نامه مالی پروژه احداث انبار نفت فرآورده های نفتی:بانک ملی در تامین مالی پروژه شهید سلیمانی شرکت می کند. در روسیه، امارات، آلمان و انگلیس شعبه داریم و به زودی در چین و هند و برزیل نیز شعب خود را افتتاح می کنیم.

همتی از افزایش شدید پایه پولی خبر داد

 همتی در اینستاگرام نوشت: نوشته بودم اگر بر اساس ادعا، دولت وظیفه قانونی تسویه تنخواه یعنی بدهی ۵۴ هزار میلیارد تومانی به بانک مرکزی را به روش ریالی تسویه کرده باشد، در آن صورت با توجه به حجم ۴۵۹ هزار میلیارد تومانی پایه پولی در پایان ۱۳۹۹ این عمل بایستی موجب کاهش ۱۰ واحد درصدی پایه پولی در اسفند ۱۴۰۰ بشود.درصورت تحقق اقدام قابل تقدیری خواهد بود. متاسفانه پایه پولی در اسفند ماه ۱۴۰۰، نه تنها کاهش ۱۰ واحد درصدی نداشته است، بلکه طبق آمار اعلامی بانک مرکزی رشد پایه پولی در پایان سال ۱۴۰۰ از ۳۱ درصد فراتر رفته ولذا دراسفند ماه ، نسبت به بهمن ۱۴۰۰ ، ۵ واحد درصد هم اضافه شده است. بنابراین، تسویه تنخواه دولت، طبق روال سالهای گذشته و به صورت یک عمل حسابداری جابجایی منابع بوده و لذا موردی برای تقدیر وجود ندارد. البته مؤید روشن بودن موتور انتشار پول پرقدرت و رشد نقدینگی و دلیلی بر تداوم تورم است.

انتقاد کیهان از دولت: چرا قیمت آرد برای کارخانجات تولید ماکارونی و کیک ۵ برابر شد؟

کیهان نوشت:دیروز در ستاد اقتصادی دولت و در جریان پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی برای جلوگیری از قاچاق گندم به کشورهای همسایه و ضرورت بهینه‌سازی مصرف نان در کشور، تأکید شد که قیمت نان و گندم تغییری نداشته باشد. این تصمیم تا حدودی از نگرانی مردم کاسته است اما هنوز انتقادات از افزایش یکباره قیمت آرد کارخانجات برقرار است.رئیس ‌انجمن آردسازان با انتقاد از افزایش ناگهانی قیمت آرد گفت: وزیر جهاد باید متصدیان مربوطه را بازخواست کند و این افراد باید پاسخگو باشند که چرا این چنین بی‌برنامه عمل کردند، بر اساس دستورالعملی که به کارخانجات ماکارونی‌سازی، کیک، کلوچه، نشاسته و رشته‌پزی ابلاغ شده، قیمت آرد تحویلی به این مجموعه‌ها ۵ برابر می‌شود.

صادرات ۸۳ میلیون دلار کالا از طریق مرز مهران

غلامی؛ مدیرکل گمرک استان ایلام: ۸۳ میلیون دلار انواع کالا در فروردین ماه سال جاری از طریق مرز بین المللی مهران به عراق و سایر کشور‌ها صادر شده است.  این میزان صادرات کالا نسبت به مشابه سال ماقبل آن از لحاظ ارزشی ۵۶ درصد و از نظر وزن ۷۹ درصد رشد داشته است.

جزئیات دستورالعمل تامین مالی برای بنگاه‌های کوچک و متوسط

 عمرانی ؛ معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی: این دستورالعمل تامین مالی شامل بنگاه‌های کوچک و متوسط است. بنگاه کوچک زیر ۵۰ نفر نیرو و بنگاه متوسط بین ۵۰ تا ۱۰۰ دارد.

تکالیف اجرا شده بانک مرکزی در راستای قانون جدید چک

آمنه نادعلی زاده؛ سخنگوی اجرای قانون جدید چک : اغلب تکالیفی که متوجه به بانک مرکزی بوده، انجام شده‌است. چک های الکترونیک تا پایان خرداد ماه راه اندازی می‌شود. سامانه‌ای طراحی شده که تا چند روز آینده امکان مسدود سازی حساب صادر کننده چک برگشت خورده را در سایر بانک‌ها هم فراهم می‌کند.

 هند خرید نفت از روسیه را به دو برابر افزایش داد

هند از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین در دو ماه گذشته خرید نفت خام از این کشور را به دو برابر آنچه در کل سال ۲۰۲۱ بود رسانده است.

فرزین: بانک ملی آماده سرمایه گذاری در تمامی پروژه های نفتی کشور است

 مدیرعامل بانک ملی در مراسم امضای تفاهم‌نامه مالی پروژه احداث انبار نفت فرآورده های نفتی:بانک ملی در تامین مالی پروژه شهید سلیمانی شرکت می کند. در روسیه، امارات، آلمان و انگلیس شعبه داریم و به زودی در چین و هند و برزیل نیز شعب خود را افتتاح می کنیم.

بلینکن، وزیر خارجه آمریکا:

در مدت زمان فعالیت این دولت، از میان ۱۰۷ موردی که در فهرست تحریم قرار داده‌ایم ۸۶ مورد علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا بخش‌های آن بوده است.  هیچ کدام از این موارد مغایر با توافق هسته‌ای نیستند، چه این توافق از سوی آمریکا در حال اجرا باشد یا نباشد. ایران یک تهدید دائمی علیه مقامات فعلی و سابق آمریکا است.

وزیر برق عراق به ایران سفر کرد /

«عادل کریم» وزیر برق عراق در راس هیاتی وزارتخانه ای لحظاتی پیش راهی ایران شد تا درباره موضوع تزریق گاز به نیروگاه های عراقی و «پرداخت بدهی ها» به بخش برق و نفت ایران بحث و گفت و گو کند.

 

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




اخبار مهم و تاثیر گذار بورس/ افزایش...
توسط الناز جمالی 09 مرداد 1401 ساعت 16:32
آیا هفته ای مثبت پیش روی بازار سهام...
توسط الناز جمالی 08 مرداد 1401 ساعت 16:45
بورس امروز تحت تاثیر چه سیگنال هایی...
توسط الناز جمالی 11 اردیبهشت 1401 ساعت 07:51
اخبار و شایعات بورسی
توسط الناز جمالی 10 اردیبهشت 1401 ساعت 08:07