سود خالص شرکت‌های شستا ۱۴ درصد افزایش‌ یافت

معبود عباس‌زاده؛ معاون راهبری هلدینگ‌های شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا): میزان سود خالص تجمیعی شرکت‌های مدیریتی در سال ۱۴۰۰ با رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال مالی ۱۳۹۹ از مبلغ ۳۹ هزار میلیارد تومان به مبلغ ۴۴.۷ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته که این دستاوردی حائز اهمیت به شمار می‌رود.

گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی

با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ  ۸۹۹.۳ هزار میلیارد ریال اقدام کرد.

حذف ارز ترجیحی آرد گندم

شرکت سالمین با استناد به نامه سازمان حمایت گفته است: آرد گندم به دلیل عدم تخصیص ارز ترجیحی در سال 1401، از 4100 تومان به نرخ 169.000 ریال برای هر کیلوگرم افزایش یافته است!

براساس بخشنامه جدید بانک مرکزی؛

شرایط انتقال سپرده های سرمایه گذاری بلندمدت اصلاح شد.انتقال سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت صرفاً به پدر، مادر، همسر و فرزندان سپرده‌گذار مشروط به بسته شدن سپرده و افتتاح یک حساب سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار جدید به نام فرد موردنظر با شرایط سپرده بسته شده و حداکثر تا سررسید آن سپرده مجاز است.

بغداد: ایران و عربستان یادداشت‌ تفاهم امضا کردند

وزیر خارجه عراق به الجزیره گفته ایران و عربستان سعودی طی گفت وگو در بغداد، به یک یادداشت‌تفاهم ۱۰ بندی دست پیدا کرده‌اند.«فؤاد حسین» گفته مشکلات ایران، ترکیه و عراق درباره مسائل امنیتی باید از راه گفت‌وگو حل شود و در همین راستا قرار است بعد از عید فطر یک هیأت از ایران برای بررسی مسائل مختلف به‌ویژه امنیتی به عراق سفر کند.دیپلمات ارشد عراقی همچنین گفته علت‌هایی که ترکیه برای توجیه عملیات نظامی خود در عراق مطرح می‌کند، کافی نیست. او حضور نظامیان آمریکایی در عراق را برای کمک به نیروهای عراقی دانست و گفت این مسئله پس از توافق با بغداد صورت گرفته و حمله به آمریکایی‌ها به منزله حمله به دولت و منافع ملی عراق است. فارس

مصوبه سران قوا درباره ممنوعیت واردات خودرو پایان اردیبهشت منقضی می‌شود

فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:هیچ قانونی مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو در کشور وجود ندارد و محدودیت موجود ناشی از مصوبه سران قوا در سال ۱۳۹۷ است.در واقع به دلیل مدیریت بازار ارز و کمبود این منابع، براساس تصمیم سران قوا واردات برخی کالاها از جمله خودرو به کشور ممنوع شد. مدت اجرای مصوبه سران قوا درباره ممنوعیت واردات خودرو پایان اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد. با انقضای این مصوبه شرایط واردات خودرو تسهیل می‌شود و دست دولت برای واردات مدیریت شده خودرو به گونه‌ای که به تولید داخل لطمه وارد نشود، باز خواهد شد.

دستورالعمل اعطای تسهیلات خرد به شبکه بانکی ابلاغ شد

بانک مرکزی «دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد» را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد، این دستورالعمل در راستا و با هدف تمهید شرایط لازم برای تسهیل بهره‌مندی متقاضیان از تسهیلات خرد بانکی از رهگذر استقرار نظام وثیقه‌گیری مبتنی بر اعتبارسنجی تهیه شده است.

الصباح: در صورت توافق، مذاکرات تهران-ریاض به وزارت خارجه واگذار می‌شود

روزنامه عراقی الصباح به نقل از منابع آگاه نوشت: مذاکرات ایران و عربستان در بغداد با توافق در سطح امنیتی و انتقال گفت‌وگوها به وزارت‌های امور خارجه دو کشور پایان یافته است. در ادامه، مقدمات مذاکرات دیپلماتیک با حضور مقامات و  دیپلمات‌های دو کشور فراهم خواهد شد.هیأت ایرانی پیشنهاد کرده یک نشست از مقامات عالی‌رتبه بین دو کشور برای امضای توافقنامه همکاری مشترک تشکیل شود. رئیس هیأت مذاکره‌کننده عربستان سعودی نیز قول داده این پیشنهاد را به اطلاع مقامات ریاض برساند.

توضیح خطیب‌زاده درباره توافق اولیه به‌منظور آزادسازی مطالبات ایران

 سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره اظهارات امیرعبداللهیان مبنی بر توافق اولیه درباره آزادسازی مطالبات مالی ایران نزد یکی از بانک‌های خارجی گفت: این توافق در تهران انجام شده و در یکی دو هفته گذشته ادامه پیگیری بندهای توافقات بوده است. اگر جزییاتی باشد بانک مرکزی اعلام کند

سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفتگو با برنامه روی خط بازار رادیو اقتصاد در پاسخ به این سوال که آیا اصلاحیه‌ای بر فهرست عوارض صادراتی بر محصولات زنجیره فولاد و فلزات اساسی آمده است یا خیر، گفت:

اصلاحیه‌ای زدند و چند مورد آن را حذف کردند و از طرفی آخرین مهلت اعتبار آن را تا اول خرداد ۱۴۰۱ قرار دادند، امیدوارم هر چه زودتر این موارد حذف شود چراکه هر قانونی باید یک دلیل منطقی داشته باشد.موارد حذف شده در اصلاحیه فهرست عوارض صادراتی بر محصولات زنجیره فولاد و فلزات اساسی، برای میلگرد و مس بوده است.

مذاکرات وین معطل پاسخ‌های آمریکاست

خطیب‌زاده آقای مورا و باقری در گفت‌وگوهای منظمِ گاه روزانه هستند و پیام‌هایشان رد و بدل می‌شود. این‌که ملاقاتی فرای این انجام شود توافقی بوده که بین امیرعبداللهیان و بورل انجام شده ولی هنوز تاریخی روشن نشده است.اگر آمریکا پاسخ به موضوعات باقیمانده داده بود الان همه در وین بودند. وین معطل پاسخ‌های آمریکاست. این تطویل مذاکرات را به نفع هیچ طرفی نمی‌دانیم./فارس

خطیب‌زاده: انتقال سانتریفیوژها از کرج به نطنز با اطلاع آژانس صورت گرفت

ایران عضو ان.پی.تی است و رژیم عدم اشاعه‌ای را پذیرفته و مقررات پادمان را طابق‌النعل بالنعل انجام داده است.انتقال سانتریفیوژها از کرج به نطنز با اطلاع آژانس صورت گرفته و بر اساس اساسنامه آژانس این اجازه را داریم که بر اساس نیازهای صلح آمیز خود هر اقدامی را با اطلاع و زیر نظر آژانس انجام دهیم.

آغاز دور جدید مذاکرات در دستورکار مذاکره کنندگان

خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری به سوال خبرنگار مهر درخصوص بازگشت مذاکره کنندگان به وین پاسخ داد: مذاکرات بین اتحادیه اروپا، روسیه و چین تمام شده است.«حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان و «جوزف بورل» نماینده اتحادیه اروپا معتقد بودند که طولانی شدن تنفس در مذاکرات به نفع گفتگوها نیست و باید این تنفس هرچه زودتر با یک دیدار حضوری تازه شود اما هنوز تصمیمی در خصوص مکان و سطح گفتگوها گرفته نشده است. مهر

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




اخبار مهم و تاثیر گذار بورس/ افزایش...
توسط الناز جمالی 09 مرداد 1401 ساعت 16:32
آیا هفته ای مثبت پیش روی بازار سهام...
توسط الناز جمالی 08 مرداد 1401 ساعت 16:45
بورس امروز تحت تاثیر چه سیگنال هایی...
توسط الناز جمالی 11 اردیبهشت 1401 ساعت 07:51
اخبار و شایعات بورسی
توسط الناز جمالی 10 اردیبهشت 1401 ساعت 08:07