صورت مالی ۳۱۳ شرکت دولتی در دسترس مردم / این رویه ادامه دارد

وزیر اقتصاد: برای اولین بار، ۳۱۳ صورت مالی شرکت‌های دولتی از همه وزارتخانه‌ها را در سامانه برای عموم مردم در دسترس قرار دادیم تا صاحب نظران بتوانند نقد کنند. این رویه ادامه خواهد داشت.

گفت‌وگوی تلفنی بلینکن و لاپید درباره ایران و منطقه

وزیر خارجه آمریکا از گفت‌وگوی تلفنی خود با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی و همچنین موضوع ایران خبر داد.

وزیر نفت:

نیاز به ۸۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای رسیدن به تولید ۱.۴ میلیارد متر مکعب گاز داریم .اگر در حوزه نفت و پالایش سرمایه‌گذاری صورت نگیرد باید واردات فرآورده داشته باشیم

وال‌استریت‌ژورنال: شکاف میان واشنگتن و ریاض پس از جنگ اوکراین عمیقتر شده است

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت که مقام‌های آمریکایی و سعودی می‌گویند که اختلاف‌های سیاسی میان واشنگتن و ریاض از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین عمیقتر شده است.

صندوق بین‌المللی پول هم پیش‌بینی خود درباره رشد اقتصادی جهان را کاهش داد

صندوق بین‌المللی پول در گزارشی که درباره چشم‌انداز اقتصادی جهان منتشر کرده، پیش‌بینی ‌خود از رشد اقتصادی جهان در مقایسه با گزارش قبلی خود را کاهش داده است.گزارش قبلی در ماه ژانویه منتشر شده بود.نگاهی به گزارش اخیر این سازمان به روشنی نشان می‌دهد که حمله روسیه به اوکراین بخش‌های زیادی از اقتصاد جهان را مستقیم یا غیرمستقیم متاثر کرده است و در کوتاه مدت چشم‌انداز روشنی برای اقتصاد جهان ترسیم نشده است.این گزارش با عنوان "جنگ مانع بهبود اقتصادی شده" به پیامدهای اقتصادی حمله روسیه به اوکراین و همچنین همه‌گیری کرونا پرداخته که از قبل کشورهای مختلف با آن دست به گریبان بودند.

تلاش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از لغو تحریم سپاه

هاآرتص گزارش داده رژیم اسرائیل در هفته‌های گذشته کارزاری گسترده را در ایالات متحده برای جلوگیری از خروج نام سپاه از فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» (FTO) هدایت کرده است.بعد از این کارزار، مقام‌های کاخ سفید، بر خلاف مقام‌های وزارت خارجه آمریکا گفته‌اند که در کنار اسرائیل خواهند ایستاد و خواستار حفظ نام سپاه در آن فهرست خواهند شد. با وجود این، مقام‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند فشار شماری از کارکنان وزارت خارجه آمریکا که آنها هم خواستار حفظ نام سپاه در فهرست مذکور هستند، ممکن است بر تصمیم بایدن اثر بگذارد.  فارس

حذف عوارض برخی اقلام فولادی؟

منابع آگاه خبر داده‌اند عوارض صادراتی برخی محصولات فولادی همچون ورق‌های گالوانیزه و رنگی و مفتول‌های فولادی حذف شده و به زودی به گمرک ابلاغ می شود.شنیده‌ها همچنین حاکی از این است که فردا صبح (۳۱ فروردین) در جلسه ستاد تنظیم بازار دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور، اعتراضات واحدهای تولیدی، تشکل‌ها و نمایندگان مجلس به مصوبه عوارض صادراتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و احتمال بازنگری در آن وجود دارد.  چیلان

نامه شرکت‌های بزرگ فولادی به معاون اول رئیس جمهور/ اجرای مصوبه عوارض صادراتی زنجیره فولاد را برای کار کارشناسی بیشتر متوقف شود

شرکت‌های بزرگ فولادی در نامه‌ای به دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور ضمن اعلام آمادگی کامل برای تامین آهن آلات مورد نیاز نهضت ملی مسکن، خواستار توقف اجرای مصوبه عوارض صادراتی بر محصولات زنجیره فولاد به منظور کار کارشناسی جامع تر شدند.

بانک‌مرکزی: وضعیت ذخایر ارزی امسال بهتر است

مدیر اداره بینالملل بانک‌مرکزی:با توجه به رشد قابل ملاحظه درآمدهای ارزی به سبب افزایش بازگشت ارز حاصل از صادرات و همچنین رشد چشمگیر قیمت نفت، با فرض حفظ شرایط موجود (ادامه تحریم‌ها) نیز سال جاری در مقایسه با سال گذشته از نظر درآمدهای ارزی، در وضعیت بهتری قرار خواهیم داشت.

افزایش ۴۰ درصدی نقدینگی در پایان بهمن ۱۴۰۰

براساس بررسی‌های انجام شده، نقدینگی کشور در بهمن ماه ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، ۳۹.۷ درصد رشد داشته و به چهار هزار و ۶۲۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

یک میلیارد دلار ارز برای تامین مواد اولیه دارویی اختصاص داده می‌شود

خضریان؛ سخنگوی کمیسیون اصل نود:قرار شد یک میلیارد دلار ارز با کیفیت برای تامین مواد اولیه دارویی برای کوتاه‌مدت هرچه سریعتر طی روزهای آتی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

خاور

تولید 25 هزار دستگاه خودرو در برنامه امسال ایران خودرو دیزل / عرضه فوتون اتوماتیک و 5 محصول تجاری جدید/جواد توسلی مهر مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: برنامه ریزی برای تولید 25 هزاردستگاه خودروی تجاری سنگین و نیمه سنگین، عرضه شش محصول جدید و توسعه ‌سهم بازار در حال انجام است که از این تعداد 15 هزار دستگاه آن متعلق به محصولات داخلی خواهد بود.

پرونده عوارض صادراتی روی میز نمایندگان مجلس

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:بخشنامه وزارت صمت مبنی بر وضع یک دفعه‌ای عوارض بر محصولات صادرات محور، در مجلس پیگیری می‌شود.وی با بیان اینکه هرگونه تصمیم تاثیرگذار بر حوزه صادرات کشور خارج از ضوابط قانونی توسط مجلس قابل پیگیری است، گفت: اگر وزارت صمت در تفسیر قانون بودجه مشکلی دارد می تواند از مجلس توضیح بخواهد.

شریعتمداری: مذاکرات به جایی نخواهد رسید/ مطالبات از کره، حق مردم و بیت‌المال است/ در برجام از ما امتیازات نقد گرفتند و وعده‌های نسیه دادند

مدیرمسئول روزنامه کیهان: وقتی از کره‌ای‌ها علت نپرداختن بدهی‌هایش را می‌پرسیم، می‌گویند چون آمریکا گفته. آن‌ها می‌توانند به آمریکایی‌ها بگویند چون ایران گفته اجازه نمی‌دهیم از تنگه هرمز عبور کنید، بدهی‌هایشان را پرداخت می‌کنیم. این حق قانونی ماست.مذاکرات وین، زنده کردن مواردی است که در برجام از ما گرفته‌اند. در برجام از ما امتیازات نقد گرفتند و وعده‌های نسیه دادند و حتی زیر این وعده‌ها زدند و بدعهدی کردند.مذاکرات به جایی نخواهد رسید برای اینکه تحریم آمریکایی‌ها به‌خاطر مسائل هسته‌ای ما نیست. مسئله آن‌ها رسیدن ایران به بزرگ‌ترین قدرت علمی و تکنولوژیک منطقه است./ایسنا

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




اخبار مهم و تاثیر گذار بورس/ افزایش...
توسط الناز جمالی 09 مرداد 1401 ساعت 16:32
آیا هفته ای مثبت پیش روی بازار سهام...
توسط الناز جمالی 08 مرداد 1401 ساعت 16:45
بورس امروز تحت تاثیر چه سیگنال هایی...
توسط الناز جمالی 11 اردیبهشت 1401 ساعت 07:51
اخبار و شایعات بورسی
توسط الناز جمالی 10 اردیبهشت 1401 ساعت 08:07