روز سه‌‌شنبه گروه‌های خودرو، فلزات اساسی، فرآورده‌های نفتی و بانک‌ها از منظر بیشترین ارزش معاملات در زمره برترین گروه‌های صنعت قرار گرفتند. این صنایع بیش از ۵۰ درصد از کل ارزش معاملات خرد سهام در دادوستدهای روز سه‌‌شنبه را در اختیار داشتند. همچنین در این روز سهامی به ارزش ۱۰۲ میلیارد تومان در مسیر حقیقی به حقوقی جابه‌‌جا شد تا سهامداران خرد پس از یک روز مجددا خالص فروش مثبتی را ثبت کنند. در این میان همان‌طور که پیش‌‌تر ذکر شد گروه‌‌ فرآورده‌های نفتی در صدر لیست خرید حقیقی‌‌ها قرار داشت و در مقابل این دسته از بازیگران بورسی مالکیت سهامی از صنایع فلزات اساسی، بانک، پتروشیمی و کانه‌های فلزی را به دست حقوقی‌‌ها سپردند.

در فرابورس ایران در روزی که آیفکس افزایش ۰۹/ ۰درصدی را ثبت کرد، ۱۴۴نماد معامله شدند که در این میان قیمت ۷۸سهم (۵۴ درصد) مثبت و قیمت ۵۰سهم (۳۵ درصد) منفی بود. در این بازار ۱۴نماد (۱۰درصد) صف خریدی به ارزش ۲۶میلیارد تومان تشکیل دادند و در مقابل شاهد شکل‌‌‌گیری صف فروش در سه‌نماد فرابورسی (۲درصد) به ارزش ۲میلیارد تومان بودیم.

بازار پایه نیز دیروز میزبان دادوستد ۱۵۲نماد بود. در این میان ۶۰سهم (۳۹درصد) مثبت ماندند و در مقابل شاهد ۷۵سهم (۴۹ درصد) در محدوده منفی بودیم. در این بازار نیز ۳۷ نماد (۲۴ درصد) صف خریدی به ارزش ۱۳۹میلیارد تومان شکل دادند و صف فروش در این بازار به ۵۱نماد (۳۴درصد) با ارزشی بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد.

 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های « خودرو و ساخت قطعات » «فلزات اساسی» « فرآورده‌های نفتی » « بانک و مؤسسات اعتباری »  اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «خودرو» «حکشتی» «فملی» «فزر» «اتکای » «شبندر» «شتران» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. 

 در بین صنایع بازار بیشترین حجم معاملات به گروه‌های  « خودرو و ساخت قطعات »  « بانک و مؤسسات اعتباری » « فرآورده‌های نفتی » « فلزات اساسی »  اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «خودرو» «تجلی» «خساپا» «وتجارت» «وبملت » «خپارس» «فملی» «شتران» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. 

 

.

 

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید.