سهام سرخابی‌ها عرضه اولیه نمی‌شود

رئیس سازمان خصوصی‌سازی:سهام سرخابی‌ها عرضه‌اولیه نمی‌شود؛ بلکه مردم در افزایش_سرمایه دو باشگاه مشارکت می‌کنند.۱۰ درصد از سهام استقلال و پرسپولیس در قالب صرف سهام و مشارکت در افزایش سرمایه در بازار پایه فرابورس عرضه می‌شود. ۵ درصد دیگر از سهام هم به پیشکسوتان و هواداران واگذار می‌شود.

امضای ۱۴ سند همکاری بین ایران و قطر

در دیدار رییس جمهور ایران و امیر قطر، ۱۴ سند همکاری بین دو کشور امضا شد. وزیران امور خارجه، نفت، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و نیروی ایران با همتایان قطری خود در حضور رییس‌جمهور ایران و امیر قطر اسناد همکاری دو کشور را امضا کردند.۱۴ سند همکاری امضا شده در زمینه هواپیمایی، تجاری، کشتی‌رانی، رادیو تلویزیون، سیاست خارجی (لغو ر وادید)، برق ، استاندارد و فرهنگی و آموزشی است.|ایرنا

به دنبال تحول در روابط منطقه‌ای هستیم

رئیس‌جمهور توضیح داد:سطح همکاری کشورهای منطقه متناسب با ظرفیت‌های عظیم موجود نیست.ما به‌دنبال تحول در روابط منطقه‌ای درجهت هم‌گرایی و تعامل هستیم.  آمریکا باید اراده خود را برای برداشتن تحریم های اصلی ثابت کند.برای رسیدن به توافق داشتن تضامین برای مذاکرات و مسائل هسته‌ای ضروری است.

 مجوز افزایش سرمایه 90 درصدی فتوسا از محل اصلاح ساختار مالی صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه 85 درصدی فرزین از محل سود انباشته صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه 92 درصدی وسرمد از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه 1326 درصدی قنیشا از محل  سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه 108 درصدی وحکمت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه 60 درصدی سخاش از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی صادر شد.

۳۲۱۰ میلیارد تومان قیمت پایه کل سهام پرسپولیس

رنجبر ارزش‌گذار پرسپولیس نیز در ادامه این نشست عنوان کرد: مبنای ارزش‌گذاری بر اساس آیین نامه اجرایی شیوه قیمت‌گذاری بنگاه‌ها و با استفاده از تخصص کارشناسان دادگستری بوده است.او در مورد ارزش باشگاه پرسپولیس گفت: ارزش روز دارایی های شرکت ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و بدهی‌ها ۳۳۰ میلیارد تومان بوده است. بر همین اساس قیمت پایه سهام ۳ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان است.او افزود: ارزش برند پرسپولیس ۱۹۸۴ میلیارد تومان و دارایی‌های ثابت آن ۱۱۰۰ میلیارد تومان است.

مهلت خروج و انتقال سکه با سررسید بهمن امسال

مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران در اطلاعیه جدید خود اعلام کرد: ماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی سکه طلای خزانه بانک ملت با سررسید بهمن ۱۴۰۰ در پایان جلسه معاملاتی روز شنبه ۳۰ بهمن (دیروز) متوقف شد. بدین ترتیب گواهی مزبور، دیگر قابلیت معامله را در بورس کالا ندارد.براساس اطلاعیه منتشره و مطابق ماده ۵۱ دستورالعمل پذیرش انبار و صدور، معامله و تسویه گواهی سپرده کالایی مهلت زمانی تا پایان روز چهارشنبه ۲۵ اسفند امسال به دارندگان گواهی سپرده کالایی با تاریخ سررسید مزبور داده شده، با مراجعه به خزانه و پرداخت هزینه های انبارداری، نسبت به تحویل کالای خود اقدام کرده یا از طریق کارگزار ناظر، فرآیند مربوط به انتقال مالکیت گواهی سپرده کالایی از نماد با سررسید قدیم به نماد با سررسید جدید را انجام دهند.

دستور پوتین برای ورود ارتش روسیه به اوکراین

فارس -  پوتین دستور داده است که توافقنامه همکاری با دونتسک و لوهانسک برای ورود ارتش روسیه به این مناطق امضا شود.بعد از تصمیم «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» از اوکراین، رسانه‌ها اکنون از دستور جدید پوتین در این‌باره خبر دادند.منابع خبری گزارش دادند پوتین به ارتش روسیه دستور داده برای برقراری صلح، وارد مناطق دونتسک و لوهانسک، در شرق اوکراین شود.کاخ کرملین نیز در بیانیه‌ای توضیح داد: « پوتین از وزارت دفاع روسیه خواسته با جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک توافقنامه امضا کند. این توافق به نیروهای روسیه اجازه می‌دهد

سرمایه‌گذاری ۳/ ۱میلیارد دلاری ملی مس در طرح «پیشگامان پیشرفت ایران»

دنیای اقتصاد - سهم شرکت ملی در طرح پیشگامان پیشرفت ایران ۷ طرح با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری است. مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به «طرح پیشگامان پیشرفت ایران» با تعریف ۴۸ پروژه بزرگ در صنایع نفت، صنعت و معدن با استفاده از منابع شرکت‌های بزرگ صنعتی افزود: آمادگی داریم هر چند ماه یک‌بار گزارشی از پیشرفت کار طرح‌ها که در حال عملیاتی و اجرایی شدن است، ارائه کنیم.

بلینکن: اقدام روسیه حمله آشکار به حاکمیت اوکراین است

ایرنا -  آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد اقدام ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مبنی بر به رسیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را به شدت محکوم کرد و آن را حمله آشکار به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین خواند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که مسکو استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

اسرائیل توان تاثیر بر مذاکرات وین را ندارد/ امضای توافق منوط به تصمیم آمریکا است

ایسنا - مشاور هیات مذاکره کننده ایران در وین با اشاره به اینکه تهران تمام وظایف خود را انجام داده است تاکید کرد که اکنون امضای هرگونه توافق منوط به تصمیم واشنگتن است.شبکه الجزیره به نقل محمد مرندی، مشاور هیات مذاکره کننده ایران در وین اعلام کرد که اسرائیل هیچ نقشی در روند مذاکرات وین ندارد و بر نتایج مذاکرات نیز تاثیر نخواهد گذاشت.وی گفت: موعد مشخصی برای امضای توافق وجود ندارد و اکنون اولویت با حل اختلافات باقی مانده است.

گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی

بانک مرکزی - با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ 837.5 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.(حداقل نرخ توافق بازخرید 19%)

سرمایه‌گذاری ۳/ ۱میلیارد دلاری ملی مس

سهم شرکت ملی در طرح پیشگامان پیشرفت ایران ۷ طرح با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری است. مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به «طرح پیشگامان پیشرفت ایران» با تعریف ۴۸ پروژه بزرگ در صنایع نفت، صنعت و معدن با استفاده از منابع شرکت‌های بزرگ صنعتی افزود: آمادگی داریم هر چند ماه یک‌بار گزارشی از پیشرفت کار طرح‌ها که در حال عملیاتی و اجرایی شدن است، ارائه کنیم. اردشیر سعدمحمدی خاطرنشان کرد: نخستین طرح شرکت ملی مس، تولید مس کاتدی سونگون در استان آذربایجان‌شرقی است و برای نخستین‌بار تولید مس کاتد در این استان با فعال شدن پنج کارخانه زیرمجموعه شکل می‌گیرد. سرمایه‌گذاری این طرح ۲۷۷ میلیون یورو و ۲ هزار و ۲۷۱ میلیارد تومان است که می‌تواند بازار و رونق خوبی در منطقه ایجاد کند.

اتحادیه اروپا روسیه را به تحریم تهدید کرد

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به روسیه درباره به رسمیت شناختن دو منطقه در شرق اوکراین هشدار داد. بورل گفت: «اگر الحاق در کار باشد، تحریم انجام خواهد شد و اگر منطقه‌ای به رسمیت شناخته شود تحریم‌ها را روی میز می‌گذارم و وزرا درباره آن تصمیم خواهند گرفت.

رییس جمهور فردا در ششمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز GECF در قطر شرکت می کند.

این سازمان ١١ عضو اصلی و ٦عضو ناظر دارد. به جز ایران، تنها ٢ کشور در سطح سران در این اجلاس شرکت می کنند: الجزایر و گینه استوایی. قطر هم که میزبان است. مجموعا سران ٤ کشور عضو حضور دارند.

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




چند خبر مهم و اثرگذار
توسط مرسده گونه 04 تیر 1402 ساعت 07:30
تابستان 1402 آغاز شد
توسط مرسده گونه 03 تیر 1402 ساعت 07:55
نگاهی عمیق تر به روند پیش روی بورس...
توسط مرسده گونه 30 خرداد 1402 ساعت 07:41
اتمام بازی خودرویی ها
توسط مرسده گونه 29 خرداد 1402 ساعت 07:52