بازار بورس تهران، اولین روز هفته را متعادل منفی آغاز بکار کرد. دو گروه خودرویی  و بانکی با توجه به اخبار مثبت مذاکرات مورد توجه خریداران قرار گرفتند و به سمت سقف قیمت روزانه حرکت کردند. شاخص کل هم رفتاری کاملاً نوسانی از خود نشان داد و با افت 279 واحدی در ارتفاع 1 میلیون و 282 هزار و 131 واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم با 198 واحد افت در ارتفاع 325 هزار و 83 واحدی قرار گرفت. 

 نمادهای «وبملت» «خودرو» « وتجارت» « وبصادر» « حکشتی» بیشترین نقش را در رشد شاخص کل بر عهده داشتند و در مقابل نمادهای « شبندر» « شپنا» « شتران» در صدر تأثیرگذاران منفی در شاخص کل امروز بودند.

در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «استخراج کانه های فلزی» « بانکها و موسسات» « فلزات اساسی» «خودرو و ساخت قطعات» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «فزر» «وبملت» «فولاد» «فملی» «تجلی» «خودرو» «وپاسار» «وتجارت»  بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای «تجلی» «خودرو» «وتجارت» «وبملت» « خپارس» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند. 

 در بین شرکت‌ها، نمادهای «وتجارت» «وبملت» «ونوین» «حکشتی» «وآذر» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «فملی» «فزر» «فولاد» «شتران» «اتکای» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.

نمادهای «وبملت» « وتجارت» «حکشتی» ورود پول هوشمند و «شتران» «انرژی3» «بکاب» خروج پول هوشمند داشتند. 

.

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید.