دیپلمات ارشد اروپایی: در حالت ایده آل، برجام این هفته یا هفته‌ی بعد احیا می‌شود

«لارنس نورمن» خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» از قول یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا درباره مذاکرات احیای برجام نوشت: من انتظار دارم خیلی زود این مذاکرات منتج به توافق بشود. در حالت ایده‌آل بله، انتظار دارم در هفته آینده یا دو هفته آینده یا کمی بیشتر به توافق برسیم.

در صورت انعطاف طرف های غربی رسیدن به یک توافق خوب بسیار نزدیک است

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه:در موضوع مذاکرات وین هنوز با برخی مسائل حل نشده ای مواجه هستیم که با جدیت و با هدف رسیدن به یک توافق خوب تیم ایران گفتگوها را ادامه می دهند.به یک توافق خوب و دست یافتنی بسیار نزدیک هستیم اما طرف های غربی باید ابتکار و انعطاف واقعی خود را به تصویر بکشند و نقش تعیین کننده در به نتیجه رسیدن مذاکرات دارند.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا:

 ما در مرحله نهایی مذاکرات هسته ای ایران در وین هستیم. مشخص نیست که آیا توافقی در روزهای آینده حاصل خواهد شد، زیرا این توافق به اراده سیاسی بستگی دارد. هیئت های مذاکره کننده تمایل خود را برای سازش در مورد معامله ایران نشان داده اند. ما به پیش نویس نهایی نزدیک می شویم که امیدوارم اتحادیه اروپا به توافق نهایی در مورد مذاکرات ایران منتهی شود. توافق با ایران ممکن است در یک هفته یا دو هفته آینده حاصل شود.

مصرف فولاد در کشور کاهش یافت

برآوردها از میزان تولید و مصرف انواع اشکال فولاد طی ۱۰ ماهه امسال نشان می دهد که همراه با کاهش تولید تمامی فرآورده‌های فولادی، مصرف ظاهری آن‌ها نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، روند کاهش را تجربه کرده و مصرف ظاهری فولاد کشور طی مدت مذکور در سال جاری نسبت به ۱۰ ماهه ۱۳۹۹ بطور متوسط هشت الی ۱۴ درصد کمتر شده است.

جلسه دوجانبه باقری و انریکه مورا در وین

نشست دو جانبه مذاکره‌کننده ارشد کشورمان و هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها در وین، در جریان مذاکرات برای لغو تحریم‌ها برگزار شد.

پیگیری حذف قیمت از آگهی مسکن در سایت ها

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور:در سایت و اپلیکیشن‌ها  برخی از سوداگران تنها به بهانه چشم و هم چشمی، اقدام به درج آگهی‌های مسکن بدون در نظر گرفتن عرف منطقه می‌کنند. درج قیمت های غیر متعارف و خارج از عرف در برخی از سایت ها زمینه ساز افزایش قیمت در بازار مسکن شده است. برای جلوگیری از درج قیمت مسکن و یا اجاره در این سایت‌ها با دادستانی مکاتبه‌ داشته‌ایم و قرار است، قیمت‌ حذف شود.

کاهش قیمت نفت تحت تاثیر چشم انداز بازگشت صادرات ایران

قیمت نفت تحت تاثیر چشم انداز افزایش عرضه با بازگشت ایران به بازار جهانی، در معاملات روز جمعه روند کاهشی روز گذشته را ادامه داد و در مسیر کاهش هفتگی قرار گرفت.

سال آینده رشد اقتصادی قابل توجهی را خواهیم دید/ اصلاحات را باید در قالب برنامه دید

هادی حق شناس؛ نماینده سابق مجلس:رشد اقتصادی خوشبختانه در نیمه اول سال جاری مثبت بود که نشان دهنده عملکرد مناسب در بخش های مختلف است، اما باید توجه داشت به دلیل دو شوک تحریم و کرونا  که در سال ۹۷ و ۹۸ برپیکر نحیف اقتصاد ایران وارد آمد، شاخص هایی مانند نرخ تورم، رشد نقدینگی و پیشی گرفتن نرخ استهلاک سرمایه بر نرخ سرمایه گذاری برجسته شد که جبران این موارد نیاز به زمان دارد، اکنون شرایط به گونه ای است که این رشدها را مردم کمتر احساس می کنند.پیش بینی می شود، سال آینده یکی از سال‌های خوب اقتصاد ایران خواهد بود و رشد اقتصادی قابل توجهی را خواهیم دید.

قیمت مسکن کاهش یافته است/سایت‌ها تنش ایجاد نکنند

مصطفی‌قلی خسروی،رییس اتحادیه مشاوران املاک:بازار مسکن تحت تاثیر مذاکرات هسته‌ای با افت قیمت مواجه شده است.اگر سایتهای فروش مسکن، مراکز آماری و برخی غیرکارشناس‌ها باعث ایجاد تلاطم و تشنج نشوند، انتظار افت بیشتر قیمت خانه وجود دارد اما نمی‌توان توقع ریزش شدیدی داشت.

دیپلمات ارشد اروپایی: در حالت ایده آل، برجام این هفته یا هفته‌ی بعد احیا می‌شود

«لارنس نورمن» خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» از قول یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا درباره مذاکرات احیای برجام نوشت: من انتظار دارم خیلی زود این مذاکرات منتج به توافق بشود. در حالت ایده‌آل بله، انتظار دارم در هفته آینده یا دو هفته آینده یا کمی بیشتر به توافق برسیم.«درباره بیشتر موضوعات از قبل توافق شده است. اما به عنوان یک اصل در این نوع مذاکرات، تا زمانی که درباره همه چیز توافق نشده، هیچ چیز مورد توافق قرار نمی گیرد.»/ انتخاب

سیدابراهیم رئیسی دوشنبه به دعوت رسمی تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در سفری ۲ روزه به دوحه خواهد رفت

استقبال رسمی از سوی امیر قطر در دیوان امیری، گفت‌وگو با تمیم بن حمد و مذاکرات هیئت های عالی دو کشور و امضای چند قرارداد و تفاهمنامه از برنامه های روز نخست سفر رئیسی به قطر است.رئیس جمهور هم چنین در جمع ایرانیان مقیم قطر حضور می یابد و نشستی نیز با تجار قطری و ایرانی خواهد داشت.

برنامه دولت برای بنزین نوروزی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی:روند مصرف بنزین در کشور به دلیل نزدیک شدن به ایام پایانی سال و ایام نوروز، روندی صعودی دارد؛ در ایام تعطیلات نوروزی اگر از بابت کرونا، محدودیتی وجود نداشته باشد، افزایش مصرف بنزین بیش از این ارقام خواهد بود و پیش بینی می کنیم در ایام نوروز ۱۴۰۱، روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر مصرف بنزین داشته باشیم.وی افزود: ممکن است در برخی ایام نوروز، مصرف روزانه بنزین به بالای ۱۱۰ میلیون لیتر هم برسد، اما پیش بینی می کنیم میانگین مصرف بنزین در ایام پایانی سال جاری و ایام نوروز، حداقل به ۱۰۰ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

بیت‌کوین وارد کانال ۴۰ هزار دلار شد.

درحالی که دوباره نگرانی‌های ناشی از حمله روسیه به اوکراین بر بازارهای جهانی از جمله دارایی‌هایی با ریسک بالا فشار وارد کرد، قیمت بیت‌کوین به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کرد.

پاسخ‌ها به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا ارائه شده است

رئیس هیات چین در مذاکرات رفع تحریم‌ها:همه طرف‌های مشارکت کننده در گفت‌وگوها به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا پاسخ داده‌اند. چند روز آینده حیاتی خواهد بود.گفت‌وگوها همچنان در قالب‌ها و سطوح مختلف جریان دارد و ایران تلاش‌های سازنده‌ای را در این مدت صورت داده است.

روسیه: هنوز برای نهایی کردن متن نهایی توافق به زمان نیاز داریم

اولیانوف، مذاکره کننده ارشد روسیه:من در یکی از توئیت‌هایم به این مساله اشاره کردم که مذاکرات وین در مراحل آخر است. همین دیروز رئیس هیات مذاکره کننده ایرانی آقای باقری کنی در توئیترش نوشت زمان تصمیم‌گیری نهایی رسیده و ما از دیدگاه او کاملا حمایت می‌کنیم. این مذاکرات یک روند چندجانبه است و همه منتظر هم هستیم.  _ایرنا

خبرگزاری دولت: گزارش رویترز درباره مفاد توافق مخدوش است

ایرنا نوشت: این گزارش دربرگیرنده مفادی است که به باور کارشناسان و منابع آشنا با موضوعات مذاکرات، دقیق نیستند و آکنده از ترکیب مطالب درست و نادرست با هدف فضاسازی در روزهای مهم مذاکرات هستند. برخی موارد مطروحه در این گزارش اساسا ارتباطی به مسایل هسته‌ای و مذاکرات وین ندارند.

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




چند خبر مهم و اثرگذار
توسط مرسده گونه 04 تیر 1402 ساعت 07:30
تابستان 1402 آغاز شد
توسط مرسده گونه 03 تیر 1402 ساعت 07:55
نگاهی عمیق تر به روند پیش روی بورس...
توسط مرسده گونه 30 خرداد 1402 ساعت 07:41
اتمام بازی خودرویی ها
توسط مرسده گونه 29 خرداد 1402 ساعت 07:52