آیا زمان ترک مذاکرات وین نرسیده است؟

در زمانی که مذاکرات وین به زمان حساس رسیده است ،حضور نمایندگان رژیم اشغالگر قدس ، که خود اشاعه دهنده و دارنده  تسلیحات اتمی و کشتار جمعی در منطقه است و هنوز زیر بار هیچ بازرسی آژانس انرژی اتمی نرفته ، تیر خلاصی بود بر پیکر این مذاکرات و طرفهای آن ، اکنون وزارت خارجه و هیئت اعزامی به وین باید با شور انقلابی  و ترک مذاکرات به این عمل واکنش نشان دهند .

معمار تحریم‌های ایران از وزارت خارجه آمریکا جدا شد

«ریچارد نفیو» که چندی پیش به دلیل اختلاف نظر با نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران از تیم مذاکره‌کننده آمریکا جدا شده بود، امروز در پیامی توئیتری اعلام کرد که وزارت امور خارجه آمریکا را نیز ترک کرده است.

لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه:

 اطلاعاتی که از وین رسیده، حاکی از شرایطی بسیار نگران‌کننده است . ایران خطری بزرگ‌تر از بحران روسیه و اوکراین است

باقری با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار کرد

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در ادامه رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک عصر سه شنبه (به وقت محلی) با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین دیدار کرد.

پوتین: ما خواهان جنگ نیستیم / کرملین: در حال بازگراندن برخی نیروها هستیم

رئیس‌جمهور روسیه در نشست خبری مشترک با صدر اعظم آلمان در کاخ کرملین: آیا ما خواهان جنگ (در اروپا) هستیم؟ البته خیر. به همین دلیل پیشنهادهایی در مورد روند مذاکرات ارائه کردیم. اگر مسکو خواهان جنگ در اروپا بود، پیشنهاداتی را در مورد روند مذاکرات ارائه نمی‌کرد. ما در مورد وضعیت اوکراین صحبت کردیم و شکی نیست که کی یف از اجرای تعهدات خود طفره می‌رود. ما می‌خواهیم موضوع پیوستن اوکراین به ناتو را امروز حل کنیم نه فردا.

المیادین گزارش داد:

 ۹۸ درصد از اختلافات در مذاکرات وین حل شده است.منابعی در هیأت‌های غربی شرکت کننده در مذاکرات وین در گفتگو با المیادین: مذاکرات با طرف ایرانی به مراحل تعیین کننده و حساس رسیده است. برای ۹۸ درصد از اختلافات در مذاکرات وین به راه حل رسیده‌ایم. هدف ما پایان دادن به مذاکرات در وین تا پایان ماه جاری (فوریه) است.

گفت‌و‌گوی تل‌آویو با «گِروسی» درباره برنامه هسته‌ای ایران

 معاون مدیرکل وزارت خارجه اسرائیل در وین با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کرد و در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت‌و‌گوی خوبی درباره جنبه‌های هسته‌ای پرونده ایران داشتیم».

بخشی از نظامیان روسیه از مرزهای اوکراین خارج شدند

سخنگوی وزارت دفاع روسیه خبر داد که تعدادی از نظامیان این کشور مستقر در نزدیکی مرز اوکراین در حال بازگشت به پادگان‌های دائمی خود در روسیه هستند. یک روز بعد از دیدار ویژه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با وزرای خارجه و دفاع این کشور با موضوع تنش‌های اخیر با کشورهای غربی و اوکراین، رسانه‌های روسی خبر دادند که بعد از پایان رزمایش‌های اخیر روسیه، آغاز بازگشت تعدادی از نظامیان این کشور از نزدیکی مناطق مرزی با اوکراین آغاز شده است.

آمریکا: زمان براى مذاکرات تقریبا به اتمام رسیده است

ند پرایس، سخنگوى وزارت خارجه آمریکا:با توجه به سرعت کنونی پیشرفت های هسته ای ایران، زمان کمی در اختیار داریم .شرکای اروپایی ما و همچنین روسیه و چین خواهان دستیابی فوری به یک توافق هستند اما زمان تقریبا به اتمام رسیده است. این دوره نهایی تعیین کننده است که در طول آن ما در موقعیتی قرار خواهیم داشت که تعیین کنیم آیا بازگشت متقابل به پایبندی به برجام امکان پذیر است یا خیر.درباره پیشرفتی که ممکن است در مذاکرات وین شاهد باشیم، کمی محتاط تر خواهیم بود زیرا در مراحل نهایی مذاکراتی پیچیده با طرف های اصلی هستیم.

افشای جزئیاتی مهم از روند مذاکرات وین توسط رویترز

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد ایرانی مدعی شده در مذاکرات وین حدود 30 درصد از مسائل دشوار هنوز حل نشده‌اند اما رسیدن به توافق تا اوایل ماه مارس امکان پذیر است. یک دیپلمات غربی هم مدعی شده چنانچه همه چیز خوب پیش برود حصول توافق تا اوایل ماه مارس امکان پذیر است. یک مقام ارشد ایرانی گفته که تهران خواستار آن است که به جای برچیدن سانتریفیوژهای پیشرفته بتواند سانتریفیوژها را در داخل ایران مهر و موم و انبار کند.رویترز همچنین به نقل از این مقام ارشد ایرانی مدعی شد که تهران خواستار آن است که تحریم ها علیه 300 نهاد و فرد که ارتباطی با توافق هسته ای ندارند رفع شوند. _فارس

سهام عدالت مستقیم با غیرمستقیم چه فرقی دارد؟

 تفاوت روش مدیریتی مستقیم با غیرمستقیم در این است که، دارندگان سهام عدالتی که مدیریت مستقیم را برگزیده‌اند، پس از ثبت سفارش فروش خود باید صبر کنند و وجه حاصل از فروش سهام عدالت به حساب خود فرد واریز می‌شود. در روش غیر مستقیم آزاد سازی سهام عدالت، مالکیت و مدیریت این سهام به شرکت های سرمایه گذاری استانی واگذار خواهد شد. در این صورت فرد نمی تواند شخصاً سهم های موجود در بسته سهام عدالت را به فروش برساند. طبق مصوبه شورای عالی بورس، اگر صاحبان سهام عدالت تا تاریخ یکم اسفند سال جاری سهام عدالت خود را نفروخته باشند سود ۵۵۰ هزار تومانی به آنها تعلق خواهد گرفت.

صدور مجوز برای نخستین صندوق املاک و مستغلات بورس

علیرضا ناصرپور معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس:در راستای تنوع بخشی به ابزار‌های بازار سرمایه و در حمایت از سرمایه‌گذاری غیرمستقیم مجوز موافقت اصولی اولین صندوق سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات (REITs) صادر شد.در ۴ ماه گذشته مجوز فعالیت ۲۲ صندوق سرمایه‌گذاری و مجوز تاسیس ۱۱ صندوق سرمایه‌گذاری در انواع مختلف صادر شده است.

دولت هنوز برای حذف ارز ترجیحی فرصت دارد

حاجی بابایی؛ رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:باید به جای حذف ناگهانی ارز ترجیحی، دزدها را دستگیر کنیم.اگر دولت بتواند شرایط را برای حذف ارز ترجیحی فراهم کند و برخی از محدودیت‌ها برطرف شد، هنوز فرصت دارد تا برنامه خود را برای حذف ارز ترجیحی به مجلس ارائه دهد.

امیرعبداللهیان: غرب‌ بازی با متن و زمان را کنار بگذارد

وزیر امور خارجه:ما برای رسیدن به یک توافق خوب عجله داریم، اما در چارچوب مذاکراتی منطقی و دستیابی به حقوق ملت ایران.طرف‌های غربی باید بازی متن و زمان را کنار بگذارند و نیت واقعی خود برای بازگشت به تعهداتشان ذیل برجام را به نمایش بگذارند.تهدید و هشدار طرف‌های مقابل تعیین کننده نقطه پایان مذاکرات نیست بلکه واقعیت میز مذاکرات و اهتمام آن‌ها برای بازگشت به تعهداتشان تعیین کننده زمان پایان مذاکره و رسیدن به توافق است.

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




چند خبر مهم و اثرگذار
توسط مرسده گونه 04 تیر 1402 ساعت 07:30
تابستان 1402 آغاز شد
توسط مرسده گونه 03 تیر 1402 ساعت 07:55
نگاهی عمیق تر به روند پیش روی بورس...
توسط مرسده گونه 30 خرداد 1402 ساعت 07:41
اتمام بازی خودرویی ها
توسط مرسده گونه 29 خرداد 1402 ساعت 07:52