«لارنس نورمن» خبرنگار  «وال استریت ژورنال» به نقل از منبع غربی مدعی شد:

 مذاکرات به سختی و کندی پیش می‌رود / موضوعات کلیدی همچنان حل نشده باقی مانده است / زمان رو به پایان است...

بانک‌ها در پرداخت سود سپرده‌ها قانونی عمل می‌کنند

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی:بانک‌ها براساس قانون مصوب شورای پول و اعتبار ملزم به رعایت نرخ سود سپرده و تسهیلات هستند و هیچ تغییری در این نرخ‌ها ایجاد نشده است.براساس بخشنامه بانک مرکزی نرخ سود سپرده 10 درصد برای سپرده کوتاه‌مدت، 16 درصد برای سپرده یکساله و 18 درصد برای سپرده‌های دوساله است.اگر بانکی تخلف کند، براساس گزارش بازرسان بانک مرکزی برای بانک پرونده تشکیل خواهد شد و اعضای هیات مدیره باید پاسخگو باشند. _ایبنا

اولیانوف: روسیه و آمریکا در یک جلسه تمرکز ویژه بر روی مسائل توافق هسته‌ای داشتند

نماینده روسیه در وین از دیدار هیات روسی با هیات آمریکایی در صفحه توئیتر خود خبر داد و نوشت: ما وضعیت توافق هسته‌ای در مذاکرات وین را با تمرکز ویژه بر روی مسائل مهم مرور کردیم.در مرحله پیشرفته فعلی مذاکرات مرور وضعیت توافق هسته‌ای در قالب‌های دیگر نیز بررسی می‌شود.

نشست باقری با مذاکراه‌کنندگان سه کشور اروپایی و مورا با حضور کارشناسان

جلسه مذاکره‌کنندگان ارشد ایران، سه کشور اروپایی و نماینده اتحادیه اروپا با حضور تعدادی از کارشناسان در هتل کوبورگ وین برگزار شد.مذاکرات وین روز دوشنبه با بازگشت روسای هیات های مذاکره کننده ایران و سه کشور اروپایی جدی تر شده است. _ایسنا

دلخوش؛ عضو کمیسیون تلفیق بودجه:

اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در خصوص تبصره یک بند الف (حذف ارز ترجیحی) نظرات متفاوتی داشتند و نتوانستند به نقطه نظر مشترکی برسند به همین دلیل بررسی این تبصره به زمان دیگری موکول شد.

بانک مرکزی ابلاغ کرد؛

تکالیف صادرکنندگان برای بازگشت ارز حاصل از صادرات/بانک مرکزی در راستای همراهی و مساعدت با فعالان اقتصادی و صادرکنندگان در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی، مصوبه جلسه اخیر کمیته موضوع ماده (۲) را در تاریخ ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰ به منظور اجرا به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ کرد.

وزیر خارجه آلمان: به پیشرفت در مذاکرات وین نیاز است

وزیر خارجه آلمان: زمان برای نجات توافق جامع اقدام مشترک (برجام) کمتر شده است!به پیشرفت در مذاکرات وین نیاز داریم، چرا که زمان برای نجات این توافق (برجام) کمتر می شود.

گفت‌وگوی مورا و ریابکوف درباره برجام

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به مسکو سفر کرده است امروز (سه‌شنبه) با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر از دیدارش با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه خبر داد و تاکید کرد که گفت وگوهای خوبی با او داشته است.

نماینده خانه ملت: تا پایان سال جاری؛ نرخ خوراک پتروشیمی‌ها تغییر نمی‌کند

حسین حسین‌زاده: با توجه به تحریم‌های نفتی، ناچار به استفاده از فراورده‌های داخلی البته با همان بحث تنفس خوراک پتروپالایشگاه‌ها و قیمتی که وجود دارد، هستیم.عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تا پایان سال جاری تغییر قیمتی در بحث مربوط به خوراک پتروشیمی‌ها در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیست.

وال استریت ژورنال: آمریکا ضمانت مى دهد اما نه آنقدر قاطع که ایران مى خواهد

مقامات آمریکایی و اروپایی می‌گویند در حال بررسی ایده‌هایی جهت ارائه به ایران هستند که می‌تواند اعتماد بیشتری ایجاد کند. از جمله ایده‌های مورد نظر غربی‌ها شامل صدور تضمین نامه‌ها از سوی وزارت خزانه داری آمریکا برای فهرست توافق شده بانک‌ها و شرکت‌های بین المللی یا تعهد سیاسی در مورد اعمال احتمالی تحریم‌ها در آینده است. با این حال، اینها ضمانت‌های قاطعی نیستند که ایران به دنبال آن است. یکی از مقامات نزدیک به مذاکرات گفت:پیشنهادهایی ارائه شده که نشان می‌دهند در صورت اعمال مجدد تحریم‌ها از سوی دولت جدید آمریکا، چگونه فعالان اقتصادی می‌توانند اطمینان خاطر پیدا کنند. در کشوری مانند آمریکا، در مدت سه سال، احتمال انتخاب یک رئیس‌جمهور جدید وجود دارد و همه چیز می‌تواند تغییر کند.  بنابراین ما در خصوص این مسائل کار می‌کنیم، اما هیچ ایده جادویی واقعی وجود ندارد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران سه شنبه ۲۸ دی ماه میزبان عرضه ۱۳۳ هزار و ۶۴۰ تن شمش بلوم، ۱۶۰ هزار تن تختال C و ۵۱ هزار و ۵۲۰ تن ورق فولادی است. همچنین امروز ۱۰۵ هزار تن کنسانتره سنگ آهن و ۵ هزار تن وکیوم باتوم در تالار حراج باز عرضه می شود.

 تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز در این روز شاهد عرضه ۵۹ هزار و ۸۶۵ تن مواد پلیمری، مواد شیمیایی و قیر است.براساس این گزارش، ۲۱ هزار و ۳۳۰ تن قیر، ۱۰ هزار تن گوگرد و ۳ هزار تن مس کاتد در تالار صادراتی عرضه می شود.تالار حراج باز نیز میزبان عرضه ۱۰۵ هزار تن کنسانتره سنگ آهن و ۵ هزار تن وکیوم باتوم است.  بازار فرعی هم در این روز عرضه ۱۲ هزار و ۸۸ تن شمش بلوم، ضایعات فولادی، قراضه فولادی، نرمال پارافین، سپر ضایعاتی خودرو و دوده صنعتی را تجربه می کند.در مجموع ۵۶۱ هزار و ۶۲۳ تن انواع کالا در تالارهای مختلف بورس کالای ایران عرضه می شود.

 

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




چند خبر مهم و اثرگذار
توسط مرسده گونه 04 تیر 1402 ساعت 07:30
تابستان 1402 آغاز شد
توسط مرسده گونه 03 تیر 1402 ساعت 07:55
نگاهی عمیق تر به روند پیش روی بورس...
توسط مرسده گونه 30 خرداد 1402 ساعت 07:41
اتمام بازی خودرویی ها
توسط مرسده گونه 29 خرداد 1402 ساعت 07:52