به گزارش پاداش سرمایه، هرچه به خرداد ماه نزدیک می‌شویم، تب و تاب انتخابات در کشور بیشتر می‌شود، از 22 اردیبهشت ماه ثبت نام نامزدهای انتخاباتی شروع شد و تاکنون بسیاری از افراد نام آشنا برای ثبت نام به ساختمان وزارت کشور رفته اند.

اما همه ساله فارغ از افراد مشهور، افرادی نیز برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه می‌کنند که امسال در میان این افراد خانم موتورسوار و مرد ریش سفیدی که با لباس سفید و قرآن به دست به وزارت کشور مراجعه کرده بودند مورد توجه رسانه ها قرار گرفتند.

در این دوره شاهد کاندید شدن بسیاری از افراد نظامی و سپاهی نیز هستیم که از بین تمام افرادی که برای ثبت نام ریاست جمهوری کاندید شده اند این افراد بییشتر مورد توجه رسانه ها قرار گرفته‌اند که شرحی مختصری از این افراد در ذیل آمده است:

سعید محمد: سرتیپ دوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده پیشین قرارگاه اقتصادی سپاه موسوم به خاتم الانبیا که چندی پیش به دلیل شرکت در انتخابات ریاست جهوری از سمت خود استعفا داد.

حسین دهقان:سرتیپ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزیر پیشین دفاع و مشاور فعلی نظامی آیت‌الله علی خامنه‌ای

محمدحسین نامی:سرتیپ نیروی زمینی ارتش، وزیر ارتباطات در دولت احمدی نژاد

رستم قاسمی: سرتیپ سپاه پاسداران، وزیر نفت در دولت احمدی نژاد، فرمانده اسبق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه و در حال حاضر معاون اقتصادی نیروی قدس شاخه برون مرزی سپاه

اما فارغ از افراد نظامی برخی از مدیران پیشین و امروزه نیز برای کاندید شدن اقدام کرده اند از جمله:

محمود احمدی نژاد:رئیس جمهور پیشین و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام

صادق خلیلیان: وزیر کشاورزی در دولت احمدی‌نژاد

محمد عباسی: وزیر ورزش و جوانان در دولت احمدی‌نژاد

امیرحسین قاضی‌زاده: نائب رئیس کنونی مجلس شورای اسلامی

محمد‌حسن قدیری‌ابیانه: سفیر پیشین ایران در استرالیا و مکزیک (در دولت‌های هاشمی رفسنجانی و احمدی‌نژاد)

سید عباس نبوی: عضو دفتر تحکیم وحدت،‌ شمس الدین حسینی: وزیر اسبق اقتصاد،‌ عباس آخوندی: وزیر سابق راه و شهرسازی، مصطفی کواکبیان: دبیرکل حزب مردم سالاری، علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس،  عزت‌ الله ضرغامی: رئیس اسبق سازمان صدا و سیما و  علی لاریجانی : رئیس سابق مجلس شورای اسلامی ، طبق اخبار منتشر شده، آشنا که چندی پیش با انتشار فایل صوتی محمد جواد ظریف حاشیه ساز شده بود و گفته شد که او با اینکار عملا ظریف را از گردونه انتخابات حذف و به خواست دولت روحانی عمل کرده است تا آقای لاریجانی عملا تنها گزینه باشد به عنوان مسئول کمپین تبلیغاتی لاریجانی انتخاب شد .

همچنان محسن رضایی، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران و سید ابراهیم رئیسی رییس قوه قضائیه که در دوره گذشته انتخابات رقیب اصلی حسن روحانی محسوب می شد نیز امروز در آخرین روز مهلت ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری، ثبت نام کرد.

لازم به ذکر است، سیدمحمدصادق خرازی نیز با انتشار بیانیه ای از کاندیداتوری در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انصراف داده است . فارغ از حواشی ایجاد شده در مقابل ساختمان وزارت کشور، سیل توییت‌های کاندیداها بر علیه یکدیگر نیز در توییتر به راه افتاده است.