ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت:

مذاکرات وین کمی پیشرفت داشته و امیدواریم در روزهای آینده این پیشرفت‌ها بیشتر شود

نرخ سود اخزا هم کاهشی شد

در ادامه کاهش نرخ بهره، امروز نرخ اخزای  کوتاه مدت نیز کاهشی شد و تقریبا اخزای مناسب با سررسید کمتر از یک سال و نرخ بازده بالای 23/5 درصد به سختی پیدا می شد. تعجبی ندارد بانک مرکزی برای رفع امورات بانکها و دولت 81 همت تزریق از ابتدای سال داشته و انتظار هم همین است که سطوح نرخ بهره کاهش پیدا کند، البته به شرطی که اوراق بیش از ظرفیت مجددا تحمیل نشود.

مذاکرات وین، رسما وارد مرحله راستی آزمایی رفع تحریم‌ها شد

رخی منابع خبری در وین مدعی شدند سفر معاون وزیر خارجه کره جنوبی به وین، حاوی یک پیام مهم است و آن اینکه مرحله راستی آزمایی رفع تحریم‌ها در مذاکرات وین آغاز شده است.از طرفی طرف‌های غربی حاضر در وین مدعی هستند یکی از سخت ترین مراحل گفت و گوها، راستی آزمایی رفع تحریم‌ها می‌باشد و از این رو همچنان به گزینه توافق موقت به ایران تاکید می‌کنند.تیم مذاکره کننده ایرانی به شدت با پیشنهاد «توافق موقت» مخالفت کرده است و برای خروج از بن بست مرحله راستی آزمایی، خواستار حضور هیات کره‌ای در وین جهت آغاز مذاکرات محتوایی و فنی لغو تحریم‌ها شده است.

افزایش تحرکات هیات آمریکایی در وین/2

همچنین شنیده ها حاکی است معاون وزیر خارجه کره جنوبی هم با رابرت مالی امروز دیدار کرده که هدف از این دیدار، گفت‌وگو درباره مسئله بدهی نفتی سئول به ایران است که از سال 2018 و به بهانه تحریم های آمریکا به تهران پرداخت نشده است.وزارت خارجه کره جنوبی بدون ذکر جزئیات این گفت‌وگو به ذکر این نکته بسنده کرد که مالی آخرین تحولات مذاکرات هسته ای را به اشتراک گذاشت و چوی بر تمایل سئول برای حمایت از تلاش های دیپلماتیک تاکید کرد.

افزایش تحرکات هیات آمریکایی در وین/1

برخی اخبار تایید نشده و شنیده‌ها حاکی است که هیات آمریکایی مستقر در وین به ریاست رابرت مالی در امور ایران، ملاقات‌هایی را با نمایندگان برخی کشورها در ارتباط با روند مذاکرات وین برگزار کرده است.گفته می‌شود که نماینده ویژه آمریکا امروز (سه‌شنبه) با دیپلمات‌های عربستان سعودی در وین دیدار کرده. طبق شنیده‌ها این دیدار در هتل ماریوت که عموما جلسات هیات آمریکایی با گروه ۱+۴ برگزار می‌شود صورت گرفت. گفته می شود که نمایندگان سه کشور اروپایی نیز در این جلسه حضور داشتند.

پیام سفر ناگهانی مقام ارشد کره‌جنوبی به وین چیست؟

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده ادوار مجلس  درباره سفر ناگهانی مقام ارشد کره‌جنوبی به وین گفت: حضور او در وین قطعا به این معنی نیست که عضو جدیدی به برجام اضافه شده است؛ بنابراین ساختار برجام به هم نخورده است.حضور معاون وزیرخارجه کره جنوبی در وین احتمالا مربوط به کمیته و کارگروه تحریم است که به منظور بررسی تعلیق و رفع تحریم های ایران شکل گرفته.

اولیانوف: با باقری درباره موضوعات حل نشده در مذاکرات وین گفت‌وگو کردم

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیام توییتری نوشت: من با دکتر علی باقری، رئیس تیم ایران و معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کردم. ما درباره موضوعات اصلی حل نشده که باید در جریان گفت‌وگوهای وین برای احیای برجام حل شود، گفت‌وگو کردیم.

انگلیس می‌خواهد شاهد این باشد که مذاکرات وین به احیای کامل برجام منتهی شود

به نقل از عرب نیوز، سخنگوی بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس عنوان کرد که جانسون می‌خواهد با حسن نیت با ایران تعامل داشته باشد.ر دیپلماتیک باز بوده اما زمان برای حصول توافق رو به اتمام است.همچنین رویترز به نقل از این سخنگو نوشت که انگلیس می‌خواهد شاهد این باشد که مذاکرات وین به احیای کامل برجام منتهی شود. _ایسنا

تمرکز بر نحوه راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها

ایرنا:یک منبع اروپایی اظهار داشت که‌ تمام طرف‌ها روی راستی آزمایی رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای تاکید دارند. به گفته او آژانس بین المللی انرژی اتمی مسئول راستی آزمایی اجرای تعهدات هسته‌ای ایران است اما راستی آزمایی رفع تحریم‌ها دشوار است چون بعد از تصمیم آمریکا برای رفع تحریم‌ها باید اقداماتی صورت گیرد که اثربخشی آن اندازه گیری شود. وی با اشاره به تاکید ایران در خصوص رفع موثر تحریم‌ها اظهار داشت که این یک انتظار طبیعی و نکته مهم این است که همه طرف‌ها روی مبانی توافق دارند.

العربیه: هیات کره‌ای با هماهنگی هیات ایرانی به مذاکرات وین پیوسته است

 شبکه سعودی العربیه به نقل از منابع خود نوشت: قرار است انریکه مورا ، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین فردا ( چهارشنبه) با هیات کره جنوبی که اخیرا به وین‌ رفته است دیدار کند.عربیه گزارش داد هیات کره‌ای نه به دعوت رسمی اتحادیه اروپا، بلکه با هماهنگی هیات ایرانی به مذاکرات پیوسته است! اولیانوف نیز به العربیه گفت که قرار است در حاشیه مذاکرات وین با هیات کره جنوبی دیدار کند. _انتخاب

سیگنال مثبت اوپک پلاس به سرمایه گذاران

 قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی که انتظارات سرمایه گذاران به افزایش عرضه از سوی تولیدکنندگان بزرگ به عنوان نشانه‌ای از قوی ماندن تقاضا برای سوخت با وجود شیوع کرونای اُمیکرون بالا رفت، افزایش یافت. براساس تصمیم امروز اوپک‌پلاس، تولید نفت خام کشورهای عضو این ائتلاف، در فوریه بدون تغییر نسبت به سیاست فعلی، ۴۰۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد، تا بدین ترتیب این تصمیم حکایت از تقاضای بالای سوخت در سال جاری میلادی باشد.

افزایش قیمت بنزین در بودجه ۱۴۰۱ منتفی است

حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس: ه مجلس و نه دولت قصد افزایش بنزین را در سال آینده ندارد و این موضوع در بودجه ۱۴۰۱ منتفی است.طرح آزمایشی سهمیه بنزین قراراست بصورت آزمایشی در کیش و قشم اجرا می شود و احتمال دارد با توجه به نتایج آن این طرح اجرا نشود.طرح آزمایشی سهمیه بنزین را دانشگاهیان به دولت ارائه کرده است و تاکنون هم اجرا نشده است و مجلس و دولت هر طرحی که منافع مردم را تهدید و موجب نارضایتی آنها شود اجرا نمی‌کند

سئول: معاون وزیر خارجه کره جنوبی برای مذاکره درباره آزادسازی دارایی‌های ایران عازم وین می‌شود

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد معاون اول این وزارتخانه طی هفته جاری عازم وین خواهد شد تا درباره موضوع آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی با نمایندگان ایران و طرف‌های غربی به مذاکره بپردازد.‌‌

 

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




چند خبر مهم و اثرگذار
توسط مرسده گونه 04 تیر 1402 ساعت 07:30
تابستان 1402 آغاز شد
توسط مرسده گونه 03 تیر 1402 ساعت 07:55
نگاهی عمیق تر به روند پیش روی بورس...
توسط مرسده گونه 30 خرداد 1402 ساعت 07:41
اتمام بازی خودرویی ها
توسط مرسده گونه 29 خرداد 1402 ساعت 07:52