رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران، گفت: کارخانجات با بردن لاستیک در صحن بورس و محاسبه قیمت انواع لاستیک سواری به صورت ارزش کیلویی آن، کاملاً نامحسوس بین ۱۰ تا ۱۵ درصد لاستیک را گران کردند.

داود سعادتی‌نژاد در خصوص ترفند گران کردن لاستیک از سوی کارخانجات، گفت: کارخانجات با بردن لاستیک در صحن بورس و محاسبه قیمت انواع لاستیک سواری به صورت ارزش کیلویی آن، کاملاً نامحسوس بین ۱۰ تا ۱۵ درصد لاستیک را گران کردند.رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران، افزود: به نظر می‌رسد که لاستیک افزایش قیمت نداشته؛ چرا که به صراحت هیچ قیمتی تغییر نکرده است. در گذشته لاستیک عددی و با قیمت مشخصی فروخته می‌شد؛ اما اکنون لاستیک کیلویی و براساس وزن به فروش می‌رود، اتفاقی که تاکنون نیفتاده بود.سعادتی‌نژاد تصریح کرد: حتی اگر این نوع فروش لاستیک تنها به اعضای با پروانه کسب بود جای شکر داشت؛ اما متاسفانه افرادی به بورس ورود و خرید می‌کنند که که نه نمایندگی هستند و نه پروانه دارند؛ بنابراین به اندازه کافی به خریداران نمی‌رسد. پروانه دارها نیز مجبورند لاستیک را خارج از سامانه بفروشند.وی افزود: اکنون لاستیک سنگین ۲۵ درصد و لاستیک‌های سیمی ۱۵ درصد گران شده اند. لاستیک‌های پرمصرف را به بورس برده اند؛ اما کم مصرف زیاد شده اند.رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران درباره روغن موتور، اظهارداشت: از سوی دیگر روغن موتور نیز ۴۰ درصد گران شده و به عبارتی به دلیل عرضه کم، قیمت بالا رفته است. متاسفانه کارشناسان سازمان حمایت بررسی های میدانی نمی‌کنند و راهی برای اصلاح این مشکل وجود ندارد و همیشه مصرف کننده متضرر می‌شود

 نماد ۶ شرکت به دلیل اعلام رویداد مهم بستهشد و دو سهم بورسی هم مشمول رفع گره معاملاتی شدند و بازارگردانی سهام فرابورس و یک پتروشیمی هم شروع شد.

قبل از شروع معاملات بازار سهام در چهارمین روز هفته، نماد شرکت های لعابیران،  فرآورده‌های‌ نسوزآذر و توسعه‌ ساختمان به دلیل اعلام رویدادی مهم و برای یک روز بسته شد.همچنین شرکت های صدرا،  سرمایه‌ گذاری‌ شاهد و تولید خاک نسوزاستقلال آباد برای دو روز کاری از تابلو معاملات خارج شدند. علاوه بر این سهام دو شرکت بورسی سرمایه گذاری استان خوزستان و سهام عدالت استان خراسان رضوی که در روزهای گذشته دارای صف فروش پایداری بودند، امروز مشمول رفع گره معاملاتی است.بازارگردانی سهام دو شرکت پتروشیمی تخت جمشید و فرابورس هم طبق دامنه مجاز نوسان قیمت، شروع شد.

 مدیر بخش مواد اولیه شرکت فولاد خوزستان از شکستن رکورد تولید روزانه واحد گندله‌سازی ۲ این شرکت پس از هفت سال خبرداد.

امین بهارلو با اعلام این خبر اظهار کرد: در بیستم آذرماه ۱۴۰۰، تولید واحد گندله‌سازی ۲ به ۱۲ هزار و ۸۸۰ تن رسید و رکورد تولید روزانه این واحد با همت و تلاش کارکنان آن پس از هفت سال شکسته شد.بر پایه این گزارش به نقل از این شرکت، وی افزود: گندله، تولید پایه آهن اسفنجی و در نهایت شمش تولیدی فولاد خوزستان است که پس از ترکیب مناسب از کنسانتره‌های ورودی و اضافه مواد دیگر و پخته شدن در کوره‌های مخصوص، به گندله تبدیل شده و به منظور استفاده به واحد احیا ارسال می‌شود.

گوترش: آمریکا معافیت‌های مبادلات نفتی ایران را تمدید کند

دبیر کل سازمان ملل:من یکبار دیگر از امریکا می‌خواهم تحریم‌ها را به نحو مشخص‌شده در توافق رفع یا مشمول معافیت کند، معافیت‌های مربوط به مبادلات نفت با جمهوری اسلامی ایران را تمدید کند و معافیت‌های مربوط به پروژه‌های منع اشاعه هسته‌ای را کاملاً از سر بگیرد. این گام‌ها برای تسهیل اجرای کامل و مناسب برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ ضروری هستند.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در وین در پیامی توییتری در واکنش به اظهارات علی باقری نوشت:

 

آقای باقری کنی درست می گوید. دیپلماسی یک خیابان دو طرفه است. همه شرکت کنندگان در مذاکرات وین باید این را در نظر داشته باشند. البته من این حرف ها را اول از همه به خودم می گویم. سایر همتایانم در روند مذاکرات بر سر احیای برجام، خودشان در این باره تصمیم خواهند گرفت.

گروسی: با یک ایران متفاوت از سال ۲۰۱۵ سروکار داریم

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:واقعیت این است که ما با یک ایران بسیار متفاوت سروکار داریم. سال ۲۰۲۲ به‌قدری با سال ۲۰۱۵ متفاوت است که باید تعدیلاتی را متناسب با این واقعیت‌ها مدنظر قرار دهیم.به‌طوری که بازرسان ما بتوانند هرآنچه در مذاکرات سیاسی وین مورد توافق قرار می‌گیرد را در ایران بازرسی کنند.همکاری با دولت جدید ایران «کُندتر از حد انتظار» پیش می‌رود و روابط آژانس با دولت رئیسی بسیار دیر برقرار شده است.

پرداخت ۵ میلیارد دلار از بدهی عراق به ایران کذب است

حسینی،عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق: هیچ منبع رسمی خبر پرداخت بدهی عراق به ایران را اعلام نکرده است. عراق بعضا پرداخت‌های کوچکی انجام می‌داده که در مقابل هر روز هم به بدهی این کشور اضافه می‌شود. یعنی میزان پرداختی عراق کفاف گاز و برقی که دریافت می‌کند را هم نمی‌دهد.بنابراین در مجموع این موضوع تایید نمی‌شود که عراق ۵ میلیارد دلار از بدهی خود را پرداخت کرده باشد. به گفته بانک مرکزی عراق حدود ۷ میلیارد دلار بدهی به ایران دارد.

تهران و برلین می‌توانند همکاری‌های مفیدی را در روابط دو کشور رقم بزنند

رئیس جمهور ایران در پیامی با تبریک انتصاب صدراعظم جدید آلمان با اشاره اینکه دو کشور می‌توانند با تکیه بر مناسبات تاریخی بیش از ۱۵۰ ساله، در فضایی مبتنی بر احترام و منافع متقابل، همکاری‌های مفید و ارزشمندی را در روابط دوجانبه رقم بزنند، اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران برای گسترش تعاملات در این مسیر آمادگی دارد.

ادعای رافائل گروسی: ایران هیچ راهی برای دور زدن بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ندارد

رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی :اگر ایران می‌خواهد کشوری مورد احترام در جامعه جهانی باشد، هیچ راهی برای دور زدن بازرسان این نهاد ندارد.

وزیر اقتصاد خبر داد:

توافق نمایندگان مجلس و سازمان امور مالیاتی برای اجرای سریع‌تر «قانون پایانه‌های فروشگاهی» به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، خاندوزی در حاشیه نشست نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با سازمان امور مالیاتی کشور گفت: جلسه بسیار خوب، هم‌گرا و هم‌افزایی با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد و در این نشست توافق‌هایی برای اجرای سریع‌تر احکام بر زمین مانده قانون سامانه مؤدیان پایانه‌های فروشگاهی و قانون مالیات بر ارزش افزوده و برخی دیگر از احکام مالیاتی بود، که باید زودتر از اینها و در دوران قبل به سرانجام می‌رسید.

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




چند خبر مهم و اثرگذار
توسط مرسده گونه 04 تیر 1402 ساعت 07:30
تابستان 1402 آغاز شد
توسط مرسده گونه 03 تیر 1402 ساعت 07:55
نگاهی عمیق تر به روند پیش روی بورس...
توسط مرسده گونه 30 خرداد 1402 ساعت 07:41
اتمام بازی خودرویی ها
توسط مرسده گونه 29 خرداد 1402 ساعت 07:52