روز، روز بزرگان بانکی است

به گزارش پاداش سرمایه، با آغاز معاملات روز جاری 9 آذر ماه 1400 شاهد برتری خریداران در نمادهای بانکی بودیم بطوری با رشد قیمت و جهش تقاضا در این گروه شاهد بهبود روند معاملاتی در سایر نمادها و بزرگان بازار سهام در دقایق ابتدایی بودیم. روند معاملات گروه ها در مدار منفی آغاز شد اما رفته رفته با افزایش تقاضا در نماهای بزرگ بانکی می توان گفت روند سایر نمادها هم تحت تاثیر این گروه قرار گرفت. بازگشت نماد وگردش در معاملات روز گذشته و هجوم خریداران در این نماد هم بی تاثیر بر افزایش تقاضای حاکم شده در این گروه نبود. در خودرویی ها نیز در نبود نمادهای لیدر این گروه خودور وخساپا ما شاهد لیدری نماد خگستر در این گروه بودیم که با رنج کشی مثبت در نماد خگستر تقاضا در گروه بهبود پیدا کرد و رنگ تابلو اکثریت نمادها تغییر کرد. پالایشی ها هم روند متعادلی را دنبال شدند. شتران عملکرد بهتری را نسبت به سایر نمادها  از خود به نمایش گذاشت. شاخص بورس تهران در حال جبران منفی ها ابتدایی خود می باشد و در کانال 1 میلیون و 363 هزار واحد قرار داشت.

اما ناگهان چه شد؟

نیمه اول معاملات روز جاری همانند روز گذشته با افزایش تقاضا همراه شد اما رفته رفته شاهد افزایش عرضه در کلیت بازار سرمایه بودیم بطوری که بازار با افت تقاضا و با افزایش عرضه در مدار منفی قرار گرفت و نماگر بورس تهران نه تنها منفی های روز جاری را جبران نکرد بلکه با افت بیشتری مواجه شد و شاهد افت بیش از 6 هزار واحدی نماگر بورس تهران بودیم.

حال به بررسی برخی از گروه ها می پردازیم

شاخص کل : شاخص بورس تهران در معاملات روز جاری 9 آذر ماه 1400 با افت قیمت در نمادهای فولاد و کامودیتی محور با افت بیش از 6800 واحد به کار خود پایان داد و تنها نمادهای بانکی توانستند در بازار بورس امروز اثرگذاری مثبت داشته باشند.  

شاخص هم وزن: افت قیمت و عقب نشینی خریداران در نمادهای کوچک در معاملات روز جاری به قدری بالا بود که شاهد افت بیش از 1600 واحدی نماگر هم وزن بودیم.  

فلزی ها: همچنان سهامداران فملی در این گروه چشم انتظار بازگشت این نماد هستند و نماد فولاد در نبود این سهم در مدار منفی و با افت بیش از 2 درصد در مرز 1000 تومان مجددا قرار گرفت و حجمی بالغ بر 56 میلیون برگه سهم به ثبت رساند. ذوب آهن اصفهان در قیمت 355 تومان افت 1 درصد را به ثبت رساند. فجهان در قیمت 541 تومان با نوسانات مثبت همراه شد. وسدید همچنان نماد پایه ای این گروه در مدار مثیت و با حجم بالا به کار خود پایان داد.

خودرویی ها : در نبود لیدرهای این گروه شاهد معاملاتی بی رمق و کم حجم در کلیت روند معاملاتی گروه خودرویی هستیم بطوری که بارها با لیدری نماد خگستر این گروه در مدار مثبت قرار گرفتند اما در نیمه دوم بازار با افزایش عرضه و فشار فروش حاکم شده در کلیت بازار شاهد برگشت معاملات به مدار منفی بودیم. خگستر در نهایت در مدار منفی و در قیمت 263 تومان به کار خود پایان داد. خبهمن افت 2 درصد به ثبت رساند و در قطعه سازها بنظر باید شاهد تحرکاتی از سوی خریداران نماد خنصیر باشیم.

محصولات شیمیایی : این گروه در مدار منفی و با افت تقاضا به کار خود پایان داد. بطوری که شاهد نوسانات منفی در اغلب نمادهای این گروه بودیم. شاراک در میان این سرخی با نوسان مثبت همراه بود.

فرآورده های نفتی : مدار منفی را در نیمه دوم معاملات از این گروه شاهد بودیم. شتران بارها با رنج کشی مثبت همراه شد اما در نهایت در مدار منفی و در محدوده صفر تابلو به کار خود پایان داد. شپنا با افت 2 درصد مواجه بود. شبندر در قیمت 600 تومان به کار خود پایان داد.

بانکی ها : روز، روز بزرگان بانکی بود. بطوری که امروز شاهد افزایش تقاضا و قرار گرفتن نمادها در مرکز توجهات سهامداران بودیم. تمام نمادهای این گروه با رشد حداکثری قیمت با صف خرید دنبال شدند. وگردش امروز هم در مدار مثبت و در دقایق پایانی بعد از جا به جایی110 میلیون برگه سهم در سقف قیمت روزانه به کار خود پایان داد.

کلیت بازار : در بازار امروز 338 میلیارد تومان خروج پول حقیقی صورت گرفت. فباهنرح بیشترین ورود پول حقیقی را داشت و سمگا و ومعادن با بیشترین حمایت حقوقی همراه بودند. ارزش معاملات خرد نیز 3.1 هزار میلیارد تومان ثبت شد.

ورود پول هوشمند

در کدال چه گذشت؟

شپاس:  پیرو گزارش منتشر شده در پایگاه خبری کدال مبنی بر علل کاهش تولید و فروش محصول 60/70 به استحضار می رساند براساس گزارش جدول نامه پیوست واطلاعات مشروحه فروش محصول 60/70 فله و بشکه در قیاس با سال گذشته روند کاهشی داشته که دلیل آن تغییر تقاضای بازار

پیزد:  پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد/درصد افزایش سرمایه: 300 درصد/محل تامین: سود انباشته

 سامان:   برگزاری مزایده عمومی املاک مازاد بانک سامان

کچاد:  افزایش سرمایه 260 درصدی کچاد از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ،سود انباشته ،آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مورد تایید حسابرس قرار گرفت

مجوز افزایش سرمایه ها

 مجوز افزایش سرمایه  50 درصدی  آریا ساسول از محل سود انباشته  صادر شد.

 مجوز افزایش سرمایه  95 درصدی چافست از محل سود انباشته  صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه  85 درصدی  وصنا از محل سود انباشته  صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه  203 درصدی  ونفت از محل سود انباشته  صادر شد.

 مجوز افزایش سرمایه  898 درصدی  دلقما از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه  180درصدی  پدرخش  از محل سود انباشته  صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه  324 درصدی  کطبس  از محل  مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی صادر شد.

خلاصه بازار سرمایه در 9 آذر ماه 1400

 

جمله طلایی روز 

بزرگی زندگی شما، به بزرگی مشکلاتی که حل می‌کنید بستگی دارد!

 

کارشناس بازار: الناز جمالی 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید

 




برتری فروشندگان در...
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 14:59
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32