احتمال افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو

 اخبار واصله بیانگر این است که ستاد تنظیم بازار مخالف افزایش قیمت های قبلی خودرو بوده و به دنبال افزایش ۱۰ درصدی قیمت است و احتمالا چهارشنبه هفته جاری، این ستاد نظر نهایی خود را اعلام می‌کند.

آغاز بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در هیات دولت

در جلسه بعدازظهر امروز هیات وزیران که به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اعضای دولت بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را در دستور کار خود قرار داده و درخصوص تبصره‌های آن، به بحث و تبادل نظر با یکدیگر پرداختند.

پیش‌بینی کاهش تولید مس

واحد ذوب مس چوکویتاکاتا متعلق به کودلکو به عنوان غول معدنی شیلیایی دست کم به مدت 3 ماه به منظور ارتقای وضع زیرساخت‌ها بسته خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود با این رویداد تولید مس کاهشی شود.

موج کاهش قیمت فولاد به هند رسید

تحلیلگران انتظار دارند قیمت فولاد در بازار داخلی هند ماه‌های آتی روندی نزولی داشته باشد. قیمت های صادراتی هم در حال حاضر افت شدیدی داشته‌اند و قیمت های وارداتی اختلاف زیادی با قیمت های داخلی دارند. قیمت ورق گرم در چین یک ماه اخیر تا 20 درصد ارزان‌تر شده است. در این بین پیش‌بینی افت قیمت، تقاضا را در هند منفی‌تر هم کرده است.  _کالاخبر

امیرتقی خان­ تجریشی، رئیس هیات مدیره بورس تهران پیشنهاد واگذاری اقساطی سهام به مردم در سه سقف ۱۰۰ میلیونی، یک و ۵ میلیارد تومانی داد.

 پیشنهاد فروش اقساطی سهام: ️در این روش افراد با هر میزان و درجه‌ای از توان مالی می‌توانند اقدام به خرید اقساطی سهام کرده و در مقابل، سهم را وثیقه و تضمین پرداخت اقساط قرار دهند. با توجه به روند تورم در اقتصاد ایران و لزوم توجه به همه اقشار جامعه در فرآیند افزایش ارزش دارایی‌ها از جمله رشد قیمت سهام به نظر می‌رسد، اجرای این طرح در وضعیت فعلی می‌تواند توجه متقاضیان زیادی را جلب کند.

آغاز رسمی مذاکرات برجامی در وین از عصر امروز

سرپرست نمایندگی دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی: گفت‌وگوهای اصلی کمیسیون مشترک برجام فردا دوشنبه بعد از ظهر در محل هتل کوبورگ با حضور تمامی هیات‌های اصلی عضو برجام برگزار خواهد شد.تیم مذاکراتی ایران که از روز شنبه وارد وین شده است، دیروز ملاقات‌هایی داشتند و امروز یکشنبه نیز ملاقات‌های دو جانبه و سه جانبه در سطوح کارشناسی و سطح روسای هیات‌های چین و روسیه و نیز با هماهنگ کننده اتحادیه اروپا آقای انریکه مورا خواهد داشت. /ایسنا

نفت سهل الوصول روسیه به زودی تمام می شود

پاول سوروکین، معاون وزیر انرژی روسیه، اعلام کرد در صورتی این کشور توجه ویژه ای برای اکتشاف منابع جدید نفتی نکند، به زودی منابع نفت با شرایط استخراج راحت روسیه تمام خواهد شد. تا 10 سال آینده تمام منابع نفتی روسیه شامل منابعی خواهد بود که استخراج آنها سخت خواهند بود.️این مسئله می تواند برای روسیه که هم اکنون یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان نفت در جهان است به یک مشکل بزرگ تبدیل شود چرا که ذخایر نفتی متعارف این کشور در حال اتمام است و هزینه های استخراج نفت برای این کشور به میزان قابل توجهی در حال افزایش است.

وزیر نفت: قرارداد سه جانبه سوآپ گاز از اول زمستان عملیاتی می شود

اوجی، وزیر نفت:از ۲ ماه پیش با ترکمنستان و آذربایجان در بحث تجارت گاز مذاکراتی داشتیم که در این سفر منجر به عقد قرارداد سوآپ گاز از ترکمنستان به سمت آذربایجان از سمت آستارا شد.از زمستان ۹۵ واردات گاز از ترکمنستان قطع شده بود و طی این مذاکرات انجام عملیات سوآپ بین ۳ کشور در این قرارداد گنجانده شد که از اول زمستان عملیاتی می شود.سهم ما در تجارت گاز در منطقه پایین و کمتر از ۲ درصد است. این قرارداد به تامین سوخت زمستانی در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی ، گلستان و حتی سمنان کمک می کند.

ارزی که برای بورس تبدیل به ریال نشد!

 به نظر می‌رسد صندوق توسعه ملی همچنان در گیر و دار عدم تبدیل منابع ارزی به منابع ریالی است. این درحالی است که بازار سرمایه روی شیب منفی در حرکت بوده و بسیاری از کارشناسان بر این باورند که طرف فروش در بازار قوی نیست اما از آنجاکه در بازار نقدینگی وجود ندارد و منابعی در بازار نیست، روند حرکت شاخص ها نزولی می شود.

بررسی نرخ فروش شکر و رشد سودآوری شرکت‌های قندی

میزان رشد سودآوری شرکت‌های قندی نسبت به وضعیت قبلی بستگی به میزان افزایش قیمت محصولات جانبی هم دارد. اگر تغییرات نزدیک به 35 درصد باشد رشد 40 تا 50 درصدی سود معقول است.

مذاکره کنندگان جدید ایران؛ به دور از جناح بندی به دنبال رفع تحریم‌ها

گاهی به ترکیب تیم جدید مذاکره کننده هسته‌ای ایران نشان می‌دهد راهبرد دولت سیزدهم برای حضور در مذاکرات و رسیدن به هدف نهایی یعنی رفع تحریم‌ها، تغییرات قابل توجهی نسبت به قبل داشته است.با توجه به این ترکیب به ویژه متخصصان اقتصادی حاضر در تیم و سوابق گسترده آنها در زمینه اقتصاد بین الملل، مشخصا می‌توان به عزم جدی ایران برای دستیابی به یک توافق دقیق و جامع سیاسی _اقتصادی پی‌برد.نکته قابل تامل دیگر عدم توجه به گرایش‌های سیاسی برای انتخاب اعضای اقتصادی تیم مذاکره کننده است. تقریبا همه اعضای متخصص اقتصادی در تیم مذاکره کننده، در دولت های مختلف پیشین دارای مسئولیت‌های ارشد سیاسی، اقتصادی و بین المللی بوده‌اند.با توجه به این مسائل، تیم مذاکره کننده به دور از جناح‌بندی و گرایش‌های سیاسی داخلی، در وین برای رفع تحریم‌های غیرقانونی با کامل ترین ترکیب و دست پر پای میز مذاکره خواهد نشست. _ایرنا

افزایش 500 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا تابستان سال آینده

 وزیر نیرو از افزایش 500 مگاوات ظرفیت جدید نیروگاه‌ تجدیدپذیر به توان تولید برق کشور تا تابستان سال آینده خبر داد.محرابیان" اظهار کرد: با توجه به کسری تولید برق نسبت به تقاضای آن، ضرورت داشت که برای تامین بخشی از این کسری‌ها برنامه‌ریزی کنیم و بر این اساس برنامه‌ای که طی چهار سال آینده پیش بینی کردیم، افزایش 30 هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور است به گونه‌ای که 20 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی و 10 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر را در سطح کشور به بهره‌برداری برسانیم.

رکورد شکنی قیمت مواد غذایی

قیمت جهانی کالاهای غذایی برای سومین ماه متوالی افزایش یافت و به بالاترین سطح خود از جولای 2011 رسید.با اعلام اتاق خبر فائو در نوامبر 2021 «شاخص سازمان ملل متحد که کالاهای اصلی از جمله گندم، روغن‌های گیاهی و غیره را ردیابی می‌کند، در ماه اکتبر 3 درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود در یک دهه اخیر رسید که افزایش قبوض خواروبار خانوارهایی را که قبلاً تحت فشار قرار گرفته‌اند، تهدید می‌کند. این موضوع همچنین می‌تواند به نگرانی‌های بانک‌های مرکزی درباره تورم و خطر تشدید گرسنگی جهانی که در بالاترین حد چند ساله است، بیفزاید.

پیش بینی روزانه بازار

بر اساس شنیده ها بازار امروز 8 اذر ماه 1400 با توجه به بازگشایی بازار جهانی و قیمت های جدید  فلزات و نفت و همچنین اخبار جدید از بودجه 1401 و  خبرهای مذاکرات  با سرگیجه دستوری رفتار خود را آغاز می کنند. تصمیم نقاش رنگ سبز برای  شاخص است . اما اگر ویروس کرونا آفریقایی بازار جهانی را قرمز نکند نقاش می تواند رنگ شاخص را سبز رنگ آمیزی کند. از طرفی اقبال  برخی معامله گران بدنبال شرکت های کوچک و  متوسط  بیشتر شده و در بازار فردا هم بر روری پروژه های خود متمرکز می شوند و خیلی به شرکت های شاخص ساز  توجهی ندارند.  بنابراین نیم نگاهی به شرکت های کوچک و  متوسط می تواند جذاب باشد.فردا همچنان با  توجه به دستور  فرمانده  نقشه  عملیات  در بازار اجرا می شود.  قطعا عرضه ها پودر می شوند. همه اعضای تیم منتظر دستور فرمانده هستند که در بازار نقش آفرینی کنند.  فرمانده آماده اجرای دستورات هستیم.

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




چند خبر مهم و اثرگذار
توسط مرسده گونه 04 تیر 1402 ساعت 07:30
تابستان 1402 آغاز شد
توسط مرسده گونه 03 تیر 1402 ساعت 07:55
نگاهی عمیق تر به روند پیش روی بورس...
توسط مرسده گونه 30 خرداد 1402 ساعت 07:41
اتمام بازی خودرویی ها
توسط مرسده گونه 29 خرداد 1402 ساعت 07:52