افزایش قیمت بنزین در آمریکا

به گزارش اسوشیتدپرس؛ متوسط قیمت بنزین معمولی در آمریکا در دو هفته گذشته، پنج سنت افزایش یافته و به 3.49 دلار در هر گالن رسیده است. بهای بنزین 1.30 دلار گران تر از میزان یک سال پیش است.تریلبی لوندبرگ  تحلیلگر انرژی گفت، افزایش قیمت بنزین در بحبوحه افزایش قیمت نفت خام و اتانول روی داده است.در آمریکا بالاترین متوسط قیمت بنزین عادی متعلق به منطقه خلیج سن فرانسیسکو با بهای 4.77 دلار در هر گالن است. متوسط قیمت گازوئیل نیز هشت سنت افزایش یافته و به 3.67 دلار در هر گالن رسیده است.

خلیلی، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفته است:

این طور که وزارت نفت اعلام کرده ما با کمبود گاز مواجه هستیم و ممکن است که برای تامین گاز خانگی بخشی از صنایع محدود شوند.بنابراین موافقت شده کارخانه های سیمان برای استفاده ۱۵ روز مازوت را به عنوان سوخت دوم ذخیره ‌سازی کنند. البته درخواست ما ذخیره برای 30 روز بود که فعلا با 15 روز آن موافقت شده است./ اتاق بازرگانی تهران

دولت و مجلس مصمم به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هستند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:دولت و مجلس مصمم به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هستند،در این راستا کارگروه‌هایی برای بررسی پیامدهای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در مجلس تشکیل شده تا اجرایی شدن آن به اقشار ضعیف فشار نیاورد.ما کماکان به کالایی مثل نان یارانه می‌دهیم و این موضوع باعث افزایش دور ریز نان و پایین ماندن کیفیت آن شده است. اگر یارانه نان کم یا حذف شود، فضای رقابتی ایجاد شده و کیفیت نان افزایش می یابد و در عین حال، این نعمت الهی به خاطر ارزان بودن هدر نمی رود و دور ریخته نمی‌شود.

خاندوزی وزیر اقتصاد در کمیسیون اقتصادی مجلس گفته:

صبح روز گذشته در جلسه این وزارتخانه با بانک مرکزی ابزار های تعیین نرخ سود بانکی که برای فعالان بازار سرمایه اهمیت دارد، مورد بررسی قرار گرفت و هماهنگی های لازم به منظور همسان سازی سیاستگذاری ها و بحث نرخ ارز  نیز به انجام رسید.

رییسی: بودجه ۱۴۰۱ برای رشد اقتصادی ۸ درصدی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است

رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت:بودجه ۱۴۰۱ برای رشد اقتصادی ۸ درصدی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است، تفاوت بودجه امسال با سنوات قبل در این است که دیگر استانداران برای بودجه و اعتبار به مسئولین مرکز کشور مراجعه نمی‌کنند و به هر استان اعتباری داده شده تا سهم خود را در راستای تحقق رشد ۸ درصدی ایفا کند.رشد اقتصادی بدون حضور همه دستگاه‌ها و اعطای سهم به هر یک از آنها اتفاق نمی‌افتد، لذا بر این اساس برای ایجاد رشد ۸ درصدی همه دستگاه‌ها، استان‌ها و استانداران باید نقش جدی ایفا کنند.همه مسئولیت داریم تا متناسب با انتظارات مردم با تلاش شبانه‌روزی، دغدغه‌ها و نگرانی انها را برطرف نموده و اعتماد عمومی را جلب کنیم و لازمه این کار استفاده از نیروهای انقلابی و کار جهادی است.

آمریکا آماده بازگشت به مذاکرات هسته‌ای است!

 «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با سی‌ان‌ان با طرح ادعایی مضحک مدعی شد: ایالات متحده آماده بازگشت به مذاکرات بر سر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است؛ اما تهران هنوز اراده ای برای انجام این کار از خود نشان نداده است!  _مهر

20 طرح پیشران صنعت پتروشیمی مجوز ساخت گرفته‌اند

رئیس کل امور تحقیقات شرکت ملی پتروشیمی، از صدور مجوز 20 طرح پیشران صنعت پتروشیمی خبر داد و گفت: این طرح‌ها ضمن ارزآوری از طریق صادرات،حدود 70 درصد از واردات محصولات پتروشیمی را کاهش می‌دهد.مسعود سایه‌بان افزود: اکنون ظرفیت متانول کشور بالغ بر 12 میلیون تن است و با راه‌اندازی طرح‌های فعال متانول کشور تا سال 1404، این ظرفیت سالانه به 23 میلیون تن خواهد رسید.

تورم تولیدکننده صنعت برق به 40 درصد نزدیک شد

 مرکز آمار ایران میزان تورم شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق در چهارماه منتهی به تابستان امسال نسبت به مدت مشابه قبل از آن 37.7  اعلام کرد.  همچنین میانگین قیمت دریافتی توسط نیروگاه‌های برق به ازای فروش محصول خود به شرکت‌های توزیع برق، در فصل تابستان 1400 نسبت به فصل تابستان 1399،  19 درصد افزایش داشته است.

پیش بینی تقاضای مطلوب PVC در زمستان امسال

 مدیر مالی شرکت آمریکایی اوکسی‌کم معتقد است که تقاضا برای محصولات پلی وینیل کلراید (پی‌وی‌سی) در زمستان امسال در سطحی مطلوب خواهد بود.

رابطه P/E فروارد و شاخص کل بورس

 مطابق نمودار بالا که نمایانگر روند P/E فروارد و P/E ttm بازار سرمایه است مشاهده می‌کنید که از ابتدای سال هرگاه فاصله این دو نسبت بیش از ۳ واحد شده است، پس از مدت کوتاهی همگرا شده‌اند. مورد دیگری که در نمودار بالا جلب توجه می‌کند این است که هر زمان P/E فروارد بازار به بالای ۸ واحد رسیده بعد از مدتی شاخص کل با افت شدید مواجه شده و در مقابل هرگاه این نسبت به زیر ۶ سقوط کرده است پس از مدتی رشد بازار را شاهد بوده‌ایم. نسبت P/E فروارد بین ۶ تا ۸ واحد متناظر با شاخص کل ۱,۲۰۰,۰۰۰ تا ۱,۶۰۰,۰۰۰ واحدی است. با فرض ثابت بودن مفروضات کلان بازار نظیر نرخ دلار و کامودیتی‌های مهم، پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آتی شاخص کل در محدوده فوق الذکر نوسان کند.

درآمد حاصل از بورس معاف از مالیات است

  معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: اخذ مالیات از محل درآمدهای حاصل از فعالیت در بورس، منتفی است.

طی حکمی از سوی هیات مدیره بورس تهران:

 محمود گودرزی به عنوان مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران منصوب شد. هیات مدیره بورس اوراق بهادار تهران  پیرو جلسه  مورخ  16 / 08 / 1400، دکتر محمود گودرزی را به عنوان مدیرعامل بورس تهران انتخاب کرد.

طرح ساماندهی صنعت خودرو اصلاح شد

روح اله عباس پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در نشست امروز طرح ساماندهی صنعت خودرو اصلاح شد که به موجب آن هر فرد حقیقی و حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو، قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرومحرکه یا از طریق ارز اشخاص با منشا خارجی مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به وارادات خودرو برای تنظیم بازار اقدام کند.

10 شرکت برتر بورس کالا/ فولاد مبارکه اصفهان در صدر

10 شرکت برتر بورس کالای ایران بر اساس فروش محصولات در بازار فیزیکی این بورس معرفی شدند.براساس ارزش فروش محصولات شرکت ها در بازار فیزیکی بورس کالای ایران طی هفته گذشته به ترتیب فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، شرکت ملی صنایع مس ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی تندگویان، ذوب آهن اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران (تندگویان) و پتروشیمی اروند در جمع 10 شرکت برتر بورس کالا قرار گرفتند.شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ثبت معامله 286 هزار و 930 تن محصول شامل تختال و انواع ورق فولادی ارزشی معادل 60 هزار و 284 میلیارد ریال را به ثبت رساند و در صدر ایستاد و برترین شرکت به لحاظ ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس کالا در هفته ای که گذشت شد.

بایدن: فعلا درباره ایران اظهارنظر نمی‌کنم

 رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سؤالی مبنی بر موضع فعلی وی درباره مذاکرات وین برای احیای برجام و آیا طرح جایگزین برای شرایطی که مذاکرات با شکست مواجه شود، گفت: «هم‌اکنون درباره ایران اظهار نظری مطرح نمی‌کنم.»

تعلق ارز ۴۲۰۰ تومانی به شرکت‌های بیمه‌ای به جای واردکنندگان دارو

فانا: رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو درباره طرح تعلق ارز ۴۲۰۰ تومانی به شرکت‌های بیمه‌ای به جای واردکنندگان دارو گفت: این طرح به گونه‌ای است که ارز ۴۲۰۰ تومانی نسبت به میزان نیاز واردکننده دارو در سامانه نیما قرار می‌گیرد تا واردکننده بتواند با همان یک دلار که معادل ۴۲۰۰ تومان است، تجارت خود را انجام دهد اما نکته اینجاست که مابه‌التفاوت ارز ترجیحی را باید در قالب یک ضمانت‌نامه بانکی، تحویل شرکت بیمه دهد. شرکت بیمه باید این ضمانت‌نامه را نزد خود نگه دارد و زمانی که دارو‌ها وارد کشور شد و به فروش رسید، به جای بازگشت مبلغ ارز، ضمانت‌نامه واردکنندگان را آزاد کند. البته شرکت بیمه می‌تواند یک بازه زمانی مشخص مثلا ۶ ماهه را نیز برای مدت زمان فروش در نظر بگیرد. ناصر ریاحی افزود: این طرح برای واردکنندگان سودآور است زیرا طلب‌های ما توسط همان ضمانت‌نامه‌ها در بازه زمانی ۶ ماهه پرداخت خواهد شد و همچنین از قاچاق معکوس جلوگیری کرده و باعث کنترل نقدینگی شرکت‌ها می‌شود

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 06 دی 1402 ساعت 09:21
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 دی 1402 ساعت 08:45
اخبار و تاثیرگذار بورسی بر بازار روز...
توسط مرسده گونه 09 شهریور 1401 ساعت 16:35
اخبار مهم کدالی
توسط الناز جمالی 05 شهریور 1401 ساعت 16:54