بیش از 300 هزار تن گندم و 65 هزار تن شکر خام وارد ایران شد

مدیرکل غلات و بازرگانی خوزستان گفت: 5 فروند کشتی اقیانوس پیما حامل گندم و شکر خام امروز در اسکله‌های غلات بندر امام خمینی پهلو گرفتند.جهان‌ نژادیان: محموله‌های گندم و شکر خام وارداتی به‌ سفارش شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران بوده است؛ طبق برنامه کار تخلیه گندم و شکر پس از انجام تشریفات و نظارت‌های قانونی شروع می‌شود.

وزیر اقتصاد به اتفاقات بورس ورود کند / علت ریزش بورس، نرخ دلار نیست

بورس در حالی در روزهای اخیر قرمزپوش شده است که برخی سهامداران خواستار ورود وزیر اقتصاد به عنوان رئیس شورای عالی بورس به ماجراهای بازار سرمایه هستند.  در صورتی که وزیر اقتصاد برای ساماندهی بورس اقدام فوری و عاجل نکند، ممکن است افراد سودجو بازهم از وضعیت نزولی بورس سوء استفاده کرده و اعتراضات به وضعیت بازار سرمایه دوباره شعله‌ور شود.

بانک مرکزی اعلام کرد:

از عرضه حدود 111 میلیون دلار به صورت حواله در سامانه نیما ، حدود 78 میلیون دلار معامله شده است. براساس معاملات انجام شده، میانگین موزون نرخ دلاری معاملات 233,955 تومان بوده است.

پیش‌بینی صندوق بی‌المللی پول از رشد 2.5 درصدی اقتصاد ایران در سال 2021

 صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش چشم‌ انداز اقتصادی جهان که دقایقی پیش منتشر شد، رشد اقتصادی ایران در سال جاری میلادی را 2.5 درصد برآورد کرد که نسبت به پارسال کاهش یافته و پیش بینی کرد که در سال بعد نیز به 2 درصد کاهش یابد. این درحالی است که IMF در گزارش خود که در پاییز 99 منتشر شد، رشد اقتصادی ایران در سال 2020 را منفی 5 درصد اعلام کرده بود و نوید رشد اقتصادی 3.2 درصدی در سال 2021 را داده بود که به این ترتیب برآورد خود از رشد اقتصادی 2020 را افزایش داده و پیش بینی 2021 را کاهش داده است.

افزایش قیمت مواد غذایی در جهان با سرعت رو به بالا

 نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که رشد قیمت مواد غذایی در جهان هم اکنون در بالاترین سرعت در 40 سال گذشته قرار دارد. ایوان پدیاکوف، مدیرعامل اینفولاین، گفت: این روند یکی از سریع‌ترین نمودار رشد قیمت‌ها از دهه 1970 تاکنون به شمار می‌رود. البته در آن زمان اوضاع مالی جهان در حال تغییر بود، اما در 40 سال گذشته چنین سرعت رشد قیمت مواد غذایی را در جهان شاهد نبوده‌ایم.

اگر شورای رقابت نبود پراید 200 میلیون تومان می‌شد! / خودروسازان با زیانده نشان دادن خودشان، قیمت خودرو را بالا می‌برند!

آلبرت بغزیان، دبیر هیات تجدید نظر شورای رقابت مدعی شد: مطمئن باشید اگر شورای رقابت نبود مثلا قیمت خودرو بسیار گران‌تر از قیمت امروز بود و به عنوان نمونه قیمت پراید به 200 میلیون تومان می‌رسید.ما در شورای رقابت قیمت خودرو را تعیین نمی‌کنیم، بلکه فرمول برای قیمت گذاری داریم. خودروسازان اگر مدعی هستند قیمت‌ها واقعی نیست فرمول‌های جایگزین ارائه بدهند نه این که اصل قیمت گذاری خودرو در شورا را زیر سوال ببرند.آن‌ها با زیان‌ده نشان دادن خودشان می‌خواهند ما به التفاوت قیمت کارخانه تا بازار را به جیب خودشان بریزند. آن‌ها اگر راست می‌گویند قیمت تمام شده قابل اتکا برای محصولاتشان را ارائه دهند.

قیمت زغال‌سنگ چین به بالاترین سطح تاریخ رسید!

  قیمت زغال‌سنگ چین پس از آنکه 60 معدن زغال‌سنگ این کشور در بزرگترین منطقه تولید زغال‌سنگ آن با بارش شدید باران، سیل و رانش زمین مجبور به تعطیلی شدند، به بالاترین سطح تاریخ رسید و وضعیت بحرانی انرژی را بدتر از پیش کرد.️  قیمت پیش‌خرید هر تن زغال‌سنگ در بورس ژنگژو 12 درصد جهش کرد و به 219 دلار رسید که این بالاترین رکورد ثبت شده در این بورس می‌باشد.

جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی مجلس با دبیر شورای عالی امنیت ملی

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بعدازظهر امروز سه شنبه با حضور در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در جلسه مشترک با دریابان شمخانی دبیر شورا و معاونین این نهاد مهمترین مسائل داخلی و خارجی در حوزه امنیت ملی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. _ایسنا

منابع خبری از اصلاح قیمت اوره در پتروشیمی مسجد سلیمان خبر می‌دهند.

 با توجه به افزایش قیمت اوره در بازارهای جهانی به دلیل بحران انرژی و رسیدن قیمت اوره صادراتی ایران به رقم ۷۳۰ دلار در هر تن فوب، پتروشیمی مسجد سلیمان هم با افزایش قیمت اوره صادراتی خود، فروش های قبلی خود را با قیمت جدید اصلاح کرد.پتروتحلیل

ضرورت اجتناب دولت از قیمت گذاری دستوری/ تجربه شکست خورده دولت دوازدهم مقابل چشم ماست

 سعید اسلامی بیدگلی دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران در نامه ای به سید ابراهیمی رئیسی رییس جمهور کشورمان با استناد به نامه جمعی از تحلیلگران و فعالین حقیقی و حقوقی بازار سرمایه بر ضرورت اجتناب دولت سیزدهم از قیمت گذاری دستوری با توجه به تجربه شکست خورده دولت دوازدهم تاکید کرده است.

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




بازار سبزپوش شد
توسط محمدباقر سلیمانی 20 فروردین 1403 ساعت 15:11
پیش بینی / نگاهی به چشم انداز...
توسط مرسده گونه 20 شهریور 1402 ساعت 07:37
گزارش بازار / بلاتکلیفی موج...
توسط مرسده گونه 15 مرداد 1402 ساعت 13:22
پیش بینی بورس تهران /بازار به پشتوانه ی...
توسط مرسده گونه 14 مرداد 1402 ساعت 08:09