روزهای طلایی بازار سرمایه یکی از پس از دیگری در حال طی شدن است اما نکته حائز اهمیت این است که باید شاخص کل را در تایم فریم روزانه از منظر تکنیکال دید که این روزها در حال حرکت به سمت محدوده مقاومتی مهمی است پس با در نظر گرفتن این موضوع می توان گفت بازار سهم می تواند با چند روز اصلاح قیمتی که البته می توان گفت زمانی همراه شود اما در مقابل تاخت و تاز سهامداران در نمادهای کوچک به نسبت بزرگان بیشتر شده است. در واقع در روزی معاملاتی 2 شهریور ماه 1400 نماگر هم وزن بیشترین رشد را تجربه کرد آن هم از جنش بیش از 11 هزار واحدی که در چندین ماه گذشته هم به خود ندیده بود.

 اسقبال سهامداران به نمادهای کوچک در این روزها موجب شد تا برخی از نمادها بخشی از زیان های خود رت جبران کند و برخی دیگر به فکر جبران ضرر های سهامداران خود بیافتند. 
روزها یکی پس از دیگری می‌گذرند و در سایه مشخص نبودن نقشه راه دولت برای مقابله جدی با تورم، متغیرهای اقتصادی آهسته و پیوسته انتظارات تورمی را تشدید می‌کنند بطوری که هر روز شاهد گران شدن یکی از نیازهای اولیه هستیم. 

در چنین شرایطی صنایع به‌ویژه کسب‌وکارهای کوچک یکی یکی در معرض آثار کاهش قدرت خرید مردم قرار می‌گیرند و حتی برخی از آنها به تعطیلی کشانده می شوند اما در شرایط فعلی می توان گفت بازار سهام با توجه به قیمت های فعلی خود با در نظر گرفتن تورم و سایر متغیرهای اقتصادی در شرایط خوبی قرار دارد و در واقع دولت بازار سهام را یکی از محل های جبران کسری خود می داند. 

فعال شدن فلش های سبز سهامداران عمده در برخی از سهم ها ارزندگی آنها را به بازار نشان می دهد.


و در آخر، پیش‌بینی می‌شود، بازار سرمایه در هفته‌های آینده حول محور شرکت‌های فعال در بازار پایه و شرکت‌های کوچک‌تر مورد استقبال قرار خواهد گرفت.