به گزارش پاداش، در پایان معاملات روز گذشته شاخص کل با افت 0.52 درصدی، نزدیک به 11 هزار واحد در ارتفاع دو میلیون و 100 هزار واحدی رسید و شاخص هم وزن نیز با 890 واحد کاهش در پله 736 هزار واحد قرار گرفت. معاملات روز گذشته در حالی اتفاق افتاد که شاخص کل فقط یک روز توانست مثبت باشد و روز گذشته نیز از مثبت به منفی حرکت کرد و برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که انتشار اوراق با بازدی 30 درصد باعث جمع شدن نقدینگی از بازار شده است و این فشار فروش در روز گذشته ناشی از همین موضوع بوده است.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

 

اخبار بورسی

  1. افزایش سرمایه ۲۹ درصدی قچار از محل سود انباشته، مورد تائید حسابرس قرار گرفت.
     
  2. رئیس کل بانک مرکزی: گواهی سپرده برای پروژه‌های با بازدهی بالا بسیار مناسب است و تاکنون استقبال بسیار خوبی از آن شده است. برای بازار سرمایه نیز خبر‌های خوبی داریم که در آینده اعلام می‌شود.
     
  3. مجید عشقی: تلاطماتی که در بازار ارز رخ می‌دهد، خود را با فاصله‌ای در بازار سرمایه هم نشان خواهند داد و بازار سرمایه هم رشد می‌کند. سعی می‌کنیم با صندوق‌های حمایتی بازار و صندوق‌های بازارگردانی، شوک‌های بازار کنترل شود.
     
  4. عرضه سهام در «وسپهر»: شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات در نظر دارد تعداد ۸۵۶.۰۰۰.۰۰۰ سهم معادل ۱۳.۵۸ درصد از سهام شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن (ثمسکن) را واگذار نماید.
     
  5. فرزین: به زودی ارز را پیش‌فروش خواهیم کرد تا اطمینان خاطر را در مورد نرخ ارز به وجود بیاوریم!
     
  6. تالار خودرو بورس کالا سه‌شنبه هفته آینده (۲۴ بهمن ماه) میزبان صد دستگاه خودروی KMC T8 است.

 

پیش بینی بورس

در حالی که همه انتظار این را داشتند که بعد از فروکش کردن تهدیدها و خبرهای سیاسی بازار واکنش مثبتی داشته باشد اما فقط یک روز دوام داشت و مجدد به حالت قبلی خود بازگشت. این در حالی بود که شاخص هم وزن در روز گذشته وضعیت بهتری را نسبت به شاخص کل داشت. با توجه به موضوعات مطرح شده پیش بینی می شود امروز نیز عرضه های بیشتری داشته باشیم و خروج پول را همچنان شاهد باشیم.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19