به گزارش پاداش، بازار در  اکثر روزهای هفته گذشته منفی بود و این به دلیل  ریسک هایی که ناشی از جنگ در منطقه خاورمیانه بوده که همین موضوع باعث خروج پول های سنگین از بازار سرمایه و ورود آن به بازارهای موازی گردید. در اخرین روز هفته گذشته شاخص کل با 3 هزار واحد کاهش در ارتفاع 2 میلیون و 107 هزار واحد قرار گرفت.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

 

اخبار بورسی

  1. با دستور دکتر مخبر معاون اول رییس جمهور «دستورالعمل نحوه محاسبه قیمت خوراک و فرآورده‌های نفتی پالایشگاه‌ها» با رویکرد حفظ قابلیت پیش‌بینی پذیری و حمایت از صنایع بورسی مورد بازنگری قرار می‌گیرد.
     
  2. اولتیماتوم خاندوزی به بانک آینده و دیگر بانک‌های ناتراز: بانک آینده و سایر بانک‌های ناتراز دیگر، اگر در زمان‌بندی مدنظر بانک مرکزی، برای اصلاح رویه موجود اقدام نکنند، با آن‌ها برخورد خواهد شد.
     
  3. بانک مرکزی: نوسانات اخیر بازار ارز مقطعی است: نوسان‌های اخیر بازار ارز بنیان اقتصادی ندارد؛ متأثر از انتظار‌های روانی است و تا پایان سال روند این بازار بهبود پیدا می‌کند.
     
  4. «کچاد» نیروگاه خورشیدی تاسیس می‌کند: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از انعقاد قرارداد شروع ساخت نیروگاه خورشیدی خبر داد.
     
  5. در هفته منتهی به ۱۱ بهمن ماه، نرخ بهره بین بانکی با ۰.۰۷ واحد کاهش، برابر با ۲۳.۴۶ درصد اعلام شد.
     
  6. خزامیا به افزایش سرمایه می‌رود: جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت ۱۴:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ برگزار میگردد.
     
  7. پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی / درصد افزایش سرمایه: ۸۴ درصد

 

پیش بینی بازار

با توجه به روند معاملاتی آخرین روز هفته گذشته و همچنین دستور معاون اول رئیس جمهور مبنی بر لزوم بازبینی در ابلاغیه نرخ خوراک و فراورده های پالایشی که باعث کاهش ترس در بازارسرمایه شد، پیش بینی می شود بازار امروز با مثبت کار خود را آغاز کند و معاملات بهتری نسبت به هفته گذشته داشته باشیم و به روندی متعادل برسیم اما نمی توان این انتظار را داشت که ارزش معاملات رشد خاصی داشته باشد.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19