به گزارش پاداش، همان طور که در پیش بینی بازار نوشتیم، بازار در دقایق ابتدایی به صورت متعادل بازگشایی شد و بعد از گذشت دقایقی از بازار، عرضه ها بیشتر شد و باعث شد تا اکثر نمادهای معاملاتی به سمت منفی میل کنند. این در حالی بود که بعد از چند روزی که در گروه های مختلف شاهد ورود پول بودیم، اما امروز نوبت به گروه پالایشی ها رسید و اکثر نمادهای این گروه در مثبت های خوبی در حال معامله شدند. این در حالی بود که صبح امروز نمادهای زیادی از گروه پالایشی در صف خرید بودند اما با عرضه های زیادی که انجام شد باعث شد تا صف ها، عرضه شوند و با حجم معاملات مناسب، در مثبت های بالا داد و ستد شوند.

 اقبال امروز بازار، با  بود و این گروه توانستند شاخص کل را مثبت نگه دارند.

www.padash.ir

رشد بیش از 4 هزار واحدی شاخص کل

 

در سومین روز معاملاتی هفته، شاخص کل به کمک گروه پالایشی سبز باقی ماند و در سطح دو میلیون و 211 هزار قرار گرفت.

شاخص هم وزن اما بر خلاف شاخص کل، با افت 1721 واحدی رو به رو شد و در محدوده 763 هزار واحد آرام گرفت.

ارزش معاملات امروز به 6743 میلیارد تومان رسید و خروج نقدینگی نیز 429 میلیارد تومان بود.


www.padash.ir

 

نمادهای فولاد، فملی، پارسان، شتران و شبندر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای رمپنا، اخابر، حکشتی، کگل و شستا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

www.padash.ir

ارزش معاملات خرد عدد 6794 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، افزایش قابل توجهی نداشته است.

امروز بازار شاهد خروج نقدینگی حقیقی به ارزش 425 میلیارد تومان بوده است. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 960 میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است.

ارزش صف‌های خرید 110 میلیارد تومان بود در حالی که ارزش صف های فروش به محدوده 319 میلیارد تومان رسید.

بیشترین ارزش معاملات را گروه شیمیایی با ثبت رقم 505 میلیارد تومان به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های فلزات اساسی با ارزش معاملات 498 میلیارد تومان و سرمایه گذاری‌ها با ارزش معاملات 464 میلیارد تومان قرار دارند.  

www.padash.ir

 

بررسی گروه های معاملاتی

 

گروه پالایشی

همان طور که در ابتدای گزارش امروز عنوان شد، اقبال بازار با گروه فرآورده های نفتی بود. در این گروه شرکت پالایش نفت تهران با قیمت 452 تومان و با حجم معاملاتی بیش از 174 میلیون برگه سهم و به ارزش 79 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. در رتبه دوم نیز شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت با نماد ونفت قرار داشت. این نماد امروز با قیمت 597 تومان با حجم معاملاتی بیش از 79 میلیون برگه سهم به ارزش 47.3 میلیارد تومان داد و ستد شد و در رده بعدی نیز شرکت نفت پارس با نماد شنفت بود که با قیمت 901 تومان با حجم معاملاتی 46.3 میلیون برگه سهم و به ارزش 41.7 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

 

گروه پتروشیمی

دومین گروهی که امروز قصد داریم به آن بپردازیم، گروه پتروشیمی می باشد.در این گروه نماد شلعاب بیشترین ارزش معاملات را داشت به طوری که با قیمت 1892 تومان با حجم معاملاتی 26.2 میلیون برگه سهم و به ارزش 49.6 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.دومین نمادی که ارزش معاملات بالایی در این گروه داشت شسینا بود که قیمت 524 تومان و با حجم معاملاتی نزدیک به 78 میلیون برگه سهم و با ارزش معاملات 42.2 میلیارد تومان داد و ستد شد و سومین نماد نیز پترول بود که با قیمت 214 تومان با حجم معاملات 153 میلیون برگه سهم و با ارزش معاملاتی 33 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

 

جمله طلایی : 

نقطه‌ عطف یک موفقیت بزرگ، از لحظات بحرانی شروع می‌شود.

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19