به گزارش پاداش، آغاز اولین روز معاملاتی شنبه 18 آذر ماه تحت تاثیر آخرین روز هفته گذشته قرار داشت و باعث شد تا اکثر نمادهای معاملاتی کار خود را با منفی آغاز کنند.در معاملات اول صبح امروز، نمادهای شاخص ساز از جمله خودرو، خساپا، خگستر کار خود را در منفی شروع کردند اما این در حال بود که بعد گذشته چند دقیقه تقاضا در سراسر بازار افزایش یافت و باعث شد نمادهای معاملاتی ادامه کار خود را در مثبت ادامه دهند.

بعد از گذشت بیش از 2 ساعت از بازار همچنان بازار به کار خود به صورت منفی ادامه داد تا در در دقایق پایانی شدت عرضه ها بیشتر و باعث کاهش قیمت سهام های شرکت های مختلف شد .

در نهایت نیز اکثر نمادهای معاملاتی در منفی به کار خود پایان دادند تا شاخص کل با افت بیش از 10 هزار واحدی به 2 میلیون و 161 واحدی رسید و شاخص هم وزن نیز با کاهش 2637 واحدی به 744 هزار و 658 واحد رسید.

این درحالی بود که هفته گذشته شاهد معاملات بسیار خوبی در بازار سهام بودیم .

www.padash.ir

 

بیشترین تاثیر منفی را امروز نمادهای فولاد، شستا، حکشتی، خودرو و فارس داشتند و بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای جم، ذوب، خبهمن ، تاپیکو و وغدیر داشتند.

ارزش صف های خرید نیز امروز در حدود 446  میلیارد و ارزش صف های فروش نیز 321 میلیارد تومان بوده است.

بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با ثبت رقم 1456 میلیارد تومان را به خود اختصاص داده و بعد از آن نیز گروه خودرویی با ارزش معاملات 476 میلیارد تومان و گروه شیمیایی با ارزش معاملات 312 میلیارد تومان قرار گرفتند.

www.padash.ir

ارزش معاملات خرد در پایان امروز به عدد 6830 میلیارد تومان را رسید . برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 1512 میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق‌ می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز از صندوق های درآمد ثابت 290 میلیارد تومان خارج شد تا روند خروج نقدینگی حقیقی همچنان ادامه داشته باشد.

www.padash.ir

ارزش صف های خرید نیز امروز در حدود 446  میلیارد و ارزش صف های فروش نیز 321 میلیارد تومان بوده است.

بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با ثبت رقم 1456 میلیارد تومان را به خود اختصاص داده و بعد از آن نیز گروه خودرویی با ارزش معاملات 476 میلیارد تومان و گروه شیمیایی با ارزش معاملات 312 میلیارد تومان قرار گرفتند.

 

گروه فلزات اساسی

 

در گروه فلزات اساسی، فولاد با قیمت 603 تومان با حجم معاملات بیش از 180 میلیون برگه سهم به ارزش معاملات نزدیک به 110 میلیارد تومان به کار خود پایان داد و بعد از آن نماد ذوب با قیمت 416 تومان و با حجم معاملات 225 میلیون برگه سهم به ارزش معاملات 94.4 میلیارد تومان و در رتبه سوم نیز گروه صنعتی سدید با نماد وسدید با قیمت 447 تومان و با حجم معاملات 85.7 میلیون برگه سهم و به ارزش بیش از 38 میلیارد تومان معامله شدند.

 

گروه خودرویی

 

در این گروه نیز شرکت گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو با نماد خگستر با قیمت 463 تومان و حجم معاملات 183 میلیارد برگه سهم با ارزش معاملات 86 میلیارد تومان، نماد خودرو با قیمت 281 تومان و با حجم معاملات نزدیک به 240 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات 67.4 میلیارد تومان و در نهایت نماد خساپا با قیمت 264 تومان و حجم معاملات 226 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات 59.7 میلیارد تومان در رده های اول تا سوم معاملاتی قرار داشتند.

 

ورود و خروج پول هوشمند

بیشترین ورود پول حقیقی در معاملات امروز نیز متعلق به نماد خاذین بود و بیشترین خروج پول حقیقی نیز متعلق به وهنر بود .

 

www.padash.ir

 

مهمترین گزارشات کدال

 

امروز شرکت بنیان دیزل 2 افشای اطلاعات الف در مورد  انعقاد قرارداد مهم را روانه کدال کرد.

بانک گردشگری نیز امروز عدم حصول نتیجه از برگزاری مزایده - گروه ب را در سامانه کدال بارگزاری کرد.

شرکت تجارت الکترونیک پارسان کیش امروز صبح یک افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب در مورد عدم حصول نتیجه از برگزاری مزایده و یک افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف در مورد انعقاد قرارداد مهم را روانه سامانه کدال کرد.

 

 نکته بسیار مهم امروز مربوط به پایان پذیره نویسی 4450 میلیارد تومانی شرکت صبا فولاد خلیج‌ فارس بود.

بیش از 9 میلیارد سهم ( فصباح ) در این پذیره نویسی به فروش گذاشته شد که بعد از چند روز به پایان رسید تا بزرگترین تامین مالی تاریخ بازار سرمایه در فرابورس محقق شود.

 

جمله طلایی روز : 

 

هر روز برای اینکه سعی کنید داناتر از روز قبل بیدار شوید مقداری برای اینکار هزینه کنید.

 

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی

 

 




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19