به گزارش پاداش همان طور که پیش بینی می شد با توجه به تعطیلات اخر هفته و ریسک های احتمالی سیاسی و اخبار مهمی که معمولا سرازیر می شود، بازار امروز چهارشنبه 15 آذر سال 1402 در حالی بازگشایی شد که بعد از 8 روز که با روند صعودی و رشد همراه بود، کار خود را با عرضه شروع کرد و در اکثر نمادها معاملات در مدار منفی کار خود را آغاز کردند، این در حالی است که بعضی از تک سهما به عنوان لیدر در دقایق ابتدایی بازار بودند .

درحالی که روز قبل، جرقه حرکت بازار را خودرویی ها زده بودند اما امروز در مدار منفی معاملات خود را به پایان رساندند . امروز تمامی گروه ها معاملات خود را به صورت متعادل و منفی گذراندند و بعضی از تک سهم های خاص در مثبت های بالا و صف خرید به کارخود در روز پایانی هفته به اتمام رساندند .

بازار امروز با توجه به عرضه ها، اکثر نمادهای بزرگ به سمت قرمز شدن حرکت کردند و باعث شد تا شاخص کل منفی بیشتری را به خود ببیند .

شاخص کل با 5452  واحد منفی نسبت به روز کاری گذشته به محدوده به 2 میلیون و 171 هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با 271 واحد کاهش به  محدوده 747 هزار واحد رسید . بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل را نمادهای فولاد، اخابر، فملی، وبملت، و شستا و بیشترین تاثیر مثبت را شتران، تاپیکو، فارس، کگل و تایرا داشتند.

www.padash.ir

 

تعداد 48 نماد با ارزش نزدیک به 507 میلیارد صف خرید و تعداد 30 نماد به ارزش 391 میلیارد تومان نیز صف فروش بودند .

ارزش معاملات خرد 6053 میلیارد تومان بود که نسبت به میانگین هفتگی 17 درصد افزایش داشته است.

 

www.padash.ir

بیشترین ارزش معاملات را گروه انبوه سازی با ثبت رقم 470 میلیارد تومان به خود اختصاص داد و بعد از آن گروه های فلزات اساسی با ارزش معاملات 469 میلیارد تومان و گروه خودرویی با ارزش معاملات 468 میلیارد تومان قرار دارند .

بیشترین ورود پول حقیقی خپارس، پاداش، ورازی، وسپهر و ثاخت بود و بیشترین خروج پول را نیز نمادهای بازرگام، فسا، گنجینه، حگهر، سام بوده است.

 

www.padash.ir

 

مهمترین نکات معاملاتی هفته

 

در این هفته می توانیم به خبر افزایش سرمایه شرکت های مختلف که مهمترین آن برای شرکت فولاد مبارکه اصفهان، ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران و مخابرات ایران اشاره کرد که باعث ادامه دار شدن روند رو به رشد شاخص کل نیز شد.

یکی دیگر از نکات مهمی که این هفته می توان به آن اشاره کرد صحبت وزیر اقتصاد در مورد مذاکره با وزارت صمت برای واگذاری خودروسازی‌ها به بخش خصوصی بود .

 

مهمترین گزارشات کدال

 

شرکت های حسینا، خنصیر، وساپا، وتوکا، نوری و خفولا اطلاعات وصورت های مالی میان دوره ای دوره 6 ماهه منتهی به 31/06/1402 خودشان را امروز روانه کدال کردند.

شرکت تجارت الکترونيک پارسيان کيش با نماد تاپکیش نیز امروز افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف در خصوص قرارداد فروش 20,000 دستگاه پایانه فروش سیار و 10,000 دستگاه پایانه فروش ثابت مربوط به مناقصه مورخ 1402/07/22 شرکت کارت اعتباری ایران کیش را روانه کدال کرد.

 

جمله طلایی :

فرصت ها تکرار نمی شوند، زمانی که باران طلا می بارد سطل زیر آن بگذار نه یک قاشق.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19