به گزارش پاداش، در جریان معاملات روز گذشته و در حالی که در ابتدای بازار به صورت متعادل در حال پیشروی بود، به یکباره در نیمه دوم تقاضا با شایعه خبر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان بیشتر شد و باعث ایجاد مثبت های بالا و حتی صف خرید در اکثر نمادهای بازار سرمایه بودیم به طوری که بیشترین تقاضاها در گروه فلزات اساسی، خودرویی و بانکی ها را شاهد بودیم.

همچنین بیشترین حجم معاملات را نمادهای شستا، وبصادر،کرمان، فولاد و وپارس و بیشترین ورود پول هوشمند را نمادهای شستا، پترول، فولاد، وبصادر و خپارس داشتند.

www.padash.ir

در نهایت شاخص کل متاثر از رشد قیمت در نمادهای فولاد، فملی، شستا، ومعادن و وغدیر با جهش بیش از 33 هزار واحد به کار خود پایان داد و در بالاتر از سطح 2 میلیون و 121 هزار واحد ایستاد. نماگر هم وزن هم با رشد 2700 واحد همراه شد و همچنین از سوی حقیقی ها 620 میلیارد تومان پول جذب بازار شد و ارزش معاملات خرد به 8.3 همت رسید که بیشترین سطح از اواسط خرداد ماه امسال بوده است. نکته قابل توجه دیگر خروج 880 میلیارد تومانی پول از صندوق های درآمد ثابت بود.

www.padash.ir

در معاملات روز یکشنبه بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با رقم  993 میلیارد تومان به خود اختصاص داده است و پس از آن گروه های خودرویی با ارزش 806 میلیارد تومان و گروه بانکی نیز با ارزش معاملاتی 531 میلیارد تومان قرار داشتند.

حال به بررسی گروه های مختلف در بازار سرمایه می پردازیم

گروه فلزات اساسی متاثر از خبر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان بسیار مورد توجه سهامداران قرار گرفت و باعث شد اکثر نمادهای این گروه در اواخر بازار در مثبت بالا معامله شوند. هر چند که بعد از اتمام بازار این شرکت به صورت رسمی خبر افزایش سرمایه خود را اعلام کرد. این در حالی بود که فولاد مبارکه با حجم معاملات بیش از 560 میلیون و ارزش معاملات 330 میلیارد تومانی کار خود را در آخر روز معاملاتی در با صف خرید 130 میلیون برگه سهم به پایان رساند.

بازار یکشنبه تحت تاثیر خبر شرکت فولاد مبارکه باعث شد تا گروه خودرویی که در ابتدای بازار در مدار منفی معامله می شدند به یکباره برگشت خوبی داشته باشند و اکثر نمادهای این گروه به مدار مثبت برگردند به طوری که نماد خساپا از منفی 2 به مثبت 1.5 و نماد خودرو نیز از منفی 1.3 به 2.8 رسیدند. نماد خودرو با حجم معاملات بیش از 257 میلیون برگه سهم و ارزش معاملاتی 71 میلیارد تومان و نماد خساپا نیز با حجم معاملاتی 221 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات نزدیک به 58 میلیارد تومان به کار خود پایان دادند.

 همانند روز گذشته گروه بانکی مورد توجه بازار قرار گرفت و نمادهای وپارس و وبصادر در پایان روز معاملاتی با حجم بسیار عالی برای دومین روز متوالی در سقف قیمتی قرار گرفتند. این گروه همچنان با شایعات افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی روبه رو است و در روزهای آتی مشخص خواهد شد که چه شرکت هایی این کار را انجام خواهند داد. بانک پارسیان با حجم معاملاتی 510 میلیون و ارزش معاملاتی نزدیک به 96 میلیارد تومان کار خود را به پایان رساند. این در حالی بود که بیش از 160 میلیون برگه سهم نیز در صف خرید بود.




بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52
سقوط سنگین بازار
توسط محمدباقر سلیمانی 25 فروردین 1403 ساعت 14:54
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 21 فروردین 1403 ساعت 08:52
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 19 فروردین 1403 ساعت 08:39