آنچه در بازار بورس تهران در روز چهارشنبه گذشت...

به گزارش پاداش، بازارسرمایه در آخرین روز هفته روند صعودی پرقدرتی را تجربه کرد و در پایان توانست رشد بیش از 28 هزار واحدی را تجربه کند. شاخص هم‌وزن نیز مسیر شاخص‌کل را در پیش گرفت و در انتها شاهد رشد 8 هزار واحدی این نماگر بودیمنکته حائز اهمیت در بازارسرمایه امروز رشد ارزش معاملات خرد و رکورد زنی آن در نیمه دوم سال بود. ارزش معاملات خرد در بازار امروز به 6 همت رسیدیکی از اخباری که به سبزی امروز بازارسرمایه جان بخشید موضوعاتی پیرامون تجدیدارزیابی صنعت بانکی و دعوت آن‌ها بود به عقیده کارشناسان تجدیدارزیابی دارایی‌ها به واقعی شدن ارزش بازار شرکت‌ها کمک شایانی می‌کند. در روز گذشته شاهد تویتی در مرود تجدید ارزیابی بانکی ها بودیم، امیرمهدی صبائی مدیر نظارت بر بورسها گفت، بانک‌ها روز شنبه در مورد تجدید ارزیابی دارایی‌ها جلسه تشکیل می‌دهند.

ارزش معاملات روز چهارشنبه رشد خوبی داشت و به عدد 6450 میلیارد تومان رسید که نسبت به میانگین ارزش معاملات 4 میلیارد تومانی رشد بیش از 62 درصدی را نشان می داد که البته بیشتر ارزش معاملات در صندوق های سهامی اتفاق افتاد که شامل اهرم، دارا یکم،  پالایش و ... بودصندوق های اهرمی بعد از تایم 12:30 همچنان با تقاضای خوبی روبرو بود که نکته مثبتی برای بازار است. از منظر تکنیکال نیز گروه بانکی و دارایکم هم در حال شکست خط روند های نزولی خودشان هستند...

حال بازار در هفته گذشته خوب بود و اگر چه انتظار افزایش تقاضا در روز جاری نیز وجود دارد اما احتمال افزایش عرضه در روزهای یکشنبه یا دوشنبه توسط نوسانی ها وجود دارد. اما تا زمانی که شاخص کل از محدوده 2150-2200 واحد عبور نکند و ارزش معاملات به صورت متداوم بالای 6 همت تثبیت نشود، باید به بازار به دید نوسان نگاه کرد

بحث تجدید ارزیابی دارایی ها می تواند موتور محرک بازار برای رشد متداوم و یکساله بازار باشد و می توان به روزهای مثبت بازار امیدوار بود.

در قیمت های جهانی نیز، در شبانگاه گذشته شاهد رشد قابل توجهی در انس جهانی بودیم. اخبار مهم فدرال رزرو موجب رشد طلا شد و قیمت طلا افزایش یافت و به بالاترین حد خود رسید، به طوری که در هر اونس با %1.5 افزایش به 2074 دلار رسید.

و اما در گروه های بازار سهام چه گذشت؟

در گروه خودرویی ها که با بحث تجدید ارزیابی روبرو هستند شاهد تاخت و تاز خریداران و رشد قابل توجه قیمت در نمادهای لیدر این گروه و سایر نمادها بودیم. خودرو در قیمت بالای 266 تومان به معاملات خود پایان دا و حجمی بالغ بر 260 میلیون برگه سهم را به ثبت رساند که حجم قابل توجهی در این نماد بشمار میرود. آخرین معامله نماد خساپا نیز در قیمت 258 تومان بوده و حجم معاملات آخرین روز کاری این نماد نیز 227 میلیون برگه سهم بوده است. البته گزارش آبان ماه خساپا نیز بهبود یافته بود. شرکت سایپا در آبان ماه به درآمد فروش  7,060 میلیارد تومانی دست یافته  که نسبت به ماه قبل 0,9% رشد یافته و این رقم نسبت به میانگین ماه های گذشته افزایش 11,9% را نشان می دهد.

بانکی ها بعد از مدت ها در مدار توجهات سهامداران خرد قرار گرفتند و شاهد شکل گیری صفوف خرید بروی نمادهای این گروه از جمله بانک صادرات و تجارت بودیم. بانک صادرات در قیمت 197 تومان قرار گرفت و حجم معاملات در این نماد به 490 میلیون برگه سهم رسید که فوق العاده بوده است. وتجارت هم با رشد قابل توجهی در ارزش معاملات، در سقف قیمت روزانه به کار خود پایان داد.

اخبار مهم کدالی

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره وجامی

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی موسسه حسابرسی وانیا نیک تدبیر) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۲ هیئت مدیرة شرکت وجامی مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و حفظ پرتفوی شرکت ارائه گردید. انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می‌باشد.

شروع مجدد فعالیت متوقف شده قبلی نوری

پیرو نامه‌ای مورخ ۰۸ / ۰۸ / ۱۴۰۲ در خصوص تعمیرات اضطراری شرکت نوری از تاریخ ۱۰ / ۰۸ / ۱۴۰۲؛ تعمیرات مورد اشاره با موفقیت انجام و از امروز مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۰۸ تمامی واحد‌های شرکت راه اندازی و در سرویس قرار می‌گیرند. با عنایت به نامه مذکور، این توقف هیچگونه تاثیری در میزان تولید و فروش پیش بینی شده سال جاری این شرکت نداشته است.

آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه ثتران

از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت می‌گردد تا در جلسه مجمع عمومی شرکت ثتران که در ساعت ۱۰:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۰ در استان تهران، شهر تهران به آدرس تهران _ خیابان شیخ بهائی جنوبی _ خیابان ایران شناسی _ خیابان نهم مرکز مطالعات بهره وری و منابع انسانی سازمان مدیریت صنعتی سالن همایش برگزار میگردد حضور بهم رسانند.

دعوت به کنفرانس آنلاین پرسش و پاسخ سهامداران فجهان

کنفرانس آنلاین پرسش و پاسخ سهامداران شرکت فجهان روز شنبه ۱۱/۹/۱۴۰۲ راس ساعت ۱۱ صبح برگزار می‌شود.

خاتمه پیمان قرارداد احداث SSP Poly C شگویا

شرکت چگالش که بعنوان برنده احداث SSP PolyC در تاریخ ۶/۲/۱۴۰۰ بوده است به دلیل عدم امکان ایفای تعهدات قراردادی (شرایط تحریمی)، قرارداد مذکور خاتمه یافته است. همچنین هیات مدیره محترم شرکت شگویا در حال پیگیری و اخذ مجوز‌های لازم جهت جایگزین مناسب طرح مذکور می‌باشد.

 

 




بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52
سقوط سنگین بازار
توسط محمدباقر سلیمانی 25 فروردین 1403 ساعت 14:54
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 21 فروردین 1403 ساعت 08:52
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 19 فروردین 1403 ساعت 08:39