بررسی بازار : 

بازار بورس تهران در آخرین روز کاری هفته با رشد اندک به پایان رسید و معاملات در سطح بهتری از روز های قبلش همراه بودند از جمله اتفاق داغ این روزها یعنی خروج فولاد و سیمان از بورس کالا که موجب نوسانات این روزهای اخیر گشته بود ، شفاف سازی شد که به موجب آن در تفاهمی که بین وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی انجام شده، مقرر است تا مصالح ساختمانی از جمله سیمان و فولاد با قیمت مناسب  در اختیار سازندگان نهضت ملی مسکن قرار گیرد . 

نکته مهم : هزینه مرتبط با آهن، فولاد و سیمان کمتر از 15 درصد کل هزینه‌های ساخت مسکن را در بر می‌گیرد. . برای یک واحد آپارتمان اسکلت فلزی، بخش آهن و فولاد بیش از 3درصد و سیمان 0/4 درصد و از سمتی دیگر برای یک واحد آپارتمان با اسکلت بتنی، بخش آهن و فولاد کمتر از اسکلت فلزی ها معادلبیش از 2 درصد و بخش سیمان 0/79 درصد شامل هزینه‌ خواهد شد . 

در باب خودرویی ها : 


اگر بخواهیم به اتفاقات دیگر این روزها بپردازیم می توان به حذف سامانه یکپارچه خودرو اشاره نمود . منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، اعلام کرد که روش فروش خودرو تغییراتی داشته است و سومین سامانه یکپارچه فروش خودرو برگزار نمی‌شود.  به گفته منوچهر منطقی با توجه به افزایش عرضه خودروها و آغاز واردات، بازار خودرو به یک تعادلی می‌رسد و دیگر نیاز نیست تا فروش خودرو به روش قبل اجرا شود روش عرضه به صورت فروش مستقیم و از کارخانه خواهد بود.

اخبار خودرویی ها : 

1-هشدار به صمت و شورای رقابت بعد از طرح مغالطه‌ای جدید/ افزایش قیمت خودرو؛ ممنوع!اخیرا وزیر صمت اظهاراتی مطرح کرده که همزمان شدن آن با خبر تعطیلی سامانه یکپارچه خودرو، باعث شده گمانه زنیهایی در خصوص آزادسازی قیمت خودرو مطرح شود.

2-عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه معاون اول رئیس جمهور واردات خودروهای کارکرده با ارز منشا خارجی را پذیرفت، گفت: با این تصمیم ایرانیان خارج از کشور نیز می‌توانند از ارز خود برای واردات استفاده کنند.

 

 

پیش بینی روند روز جاری :  

بازار بورس تهران در روز جاری می تواند روند مثبت تری نسبت به روزهای گذشته ی خویش بپیماید ، هم چنین با توجه به انتشار گزارشات  6 ماهه می تواند روند اثرگذاری گزارشات خوب و بد نیز در بازار منعکس گردد .

 

   کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه



کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 08:36
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 08:34
بازار سبزپوش شد
توسط محمدباقر سلیمانی 20 فروردین 1403 ساعت 15:11
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 23 اسفند 1402 ساعت 08:54