بررسی بازار : 

با وجود آنکه شاهد افزایش عرضه در نیمه ی دوم بازار بودیم اما بازار روز گذشته با رشد بیش از 6 هزار واحد به پایان رسید ، اتفاق قابل توجهی به جز نوسانات مثبتی در نرخ دلار در روز گذشته تا کنون شکل نگرفته است و تنها شنیده ها از بازار حاکی از باقی ماندن نرخ تسعیر قبل برای محاسبات  کالا‌های اساسی اما در سایر مصارف با نرخ 38 هزار تومانی بوده است و ما به انتظار ابلاغ بانک مرکزی خواهیم ماند این اتفاقات می تواند تاثیر مستقیمی بر صنایع پتروشیمی و بانکی داشت باشد . هم چنین از سوی دیگر  شایعات قیمت های جدید محصولات تولیدی خودروسازان  و اعلام نرخ های جدید آن به گوش میرسد.

محرکات بازار : 

احتمال افزایش قیمت 31 درصدی قیمت کارخانه ای خودرو به واسطه ی نامه ی خودروسازان در جهت حمایت به شورای رقابت می تواند موجبات رشد را در این صنعت به وجود آورد .  در این مدت مدیرعامل ایران‌خودرو  اعلام کرد :اصلاح قیمت‌ها منجر به ارائه ی بهتر خدمات می گردد هم چنین زیان 9 هزار میلیارد ایران خودرو در 3 ماهه ی نخست سال جاری حاصل از قیمت‌گذاری دستوری  بوده است . 

پیش بینی بازار : 


همانطور که پیش از این اشاره کردیم بازار با رسیدن به محدوده ی  2.1 میلیون واحدی هم چنان به رنج خود در این ناحیه ادامه میدهد و این اتفاق هم چنان می تواند ادامه یابد و بازار با رشد تک سهم ها همراه گردد . با وجود آنکه در نهایت بازار دلار آزاد روز گذشته در محدوده ی 49 تا 50 هزار تومانی پایان یافت و هم چنان ثبات باقی ماند با این وجود این محرک در صورت افزایش قیمت و خودرویی ها و پالایشی ها در صورت  ادامه یافتن فرآیند رو به رشد معاملات می توانند باعث خارج شدن بازار از این روند همراه با رنج گردد تا آن زمان بازار بیشتر می تواند با رشد تک سهم ها همراه گردد .

 

   کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه



کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 12 اردیبهشت 1403 ساعت 08:34
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 08:36
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 08:34
بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52