بررسی بازار : 

شاخص کل با افت بیش از 9 هزار واحدی به پایان رسید و در 90 دقیقه آغازین بازار به کانال 2.1 میلیونی رشد یافت . محدوده ی دو میلیون و 100 هزار واحدی که به عنوان محدوده ی مقاومت مهمی در نظر داشتیم ، روز چهارشنبه شاهد عبور از آن بودیم و این اتفاق سیگنال مثبت دیگری در جهت رشد شاخص به حساب می آید.

صنایع در حال رشد :

خبر : درپی نامه اعتراضی شورای رقابت به رئیس‌جمهور درخصوص تبعات تامین ارز خودروسازان از محل صادرات خود، «منوچهر منطقی» معاون وزیر صمت در نامه به شورای رقابت این مساله را تکذیب و تاکید کرد: تغییری در تخصیص ارز خودروسازان به وجود نیامده و نگرانی از این بابت نیست. ۲۲ مرداد امسال توکلی مدیرکل خودرو وزارت صمت، در نامه‌ای از خودروسازان خواسته بود برای تأمین ارز مورد نیاز به فکر صادرات باشند یا اینکه از دیگر صادرکنندگان ارز مورد نیاز خود را تأمین کنند. انتشار این نامه باعث شد تا شورای رقابت با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور اعلام کند در شرایط ثبات بازار خودرو انتشار این نامه‌ها بر التهابات بازار اضافه خواهد دارد. نامه مدیرکل دفتر صنایع خودرو در خصوص «خودروهای مونتاژی» موضوع فصل (۹۸) بوده که تاکنون نیز از محل ارز غیر از نیما نظیر تهاتر، صادرات و ارز اشخاصی استفاده می‌شد. لذا تغییر خاصی در این خصوص به وجود نیامده است. هم چنین احتمال واگذاری سهام خودروسازان و شرکت‌های تودلی آن‌ها سیگنال مثبت دیگری به شمار میرود . 

از سویی دیگر خودرویی ها و اخبار مثبت آن ها و رفع چالش نرخ خوراک و ابهام فرمول آن ها می تواند این صنایع را در روز جاری در معرض توجه قرار دهد ،  از سویی دیگر با توجه به بهای نفت در بازارهای جهانی و رشد آن ها صنایعی مانند فلزات اساسی  پالایشگاهی ها نیز می توانند از صنعت های مهم واقع گردند. طبق سناریویی که پیش از این گفته ایم ، با این وجود استمرار روز های مثبت و تزریق اخبار خوب هم چنین با فرارسیدن سرررسید آپشن ها در شرایط کنونی ریسک هایی از سر بازار برداشته شده است که می تواند شهریور ماه را با نیمه ی مثبت ابتدایی و نیمه ی دوم متعادلتر همراه سازد .

پیش بینی روز جاری : 

با توجه به موارد گفته شده روز جاری می تواند متعادل مثبت به پایان برسد . 
 

   کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه



فملی ناجی بازار
توسط محمدباقر سلیمانی 08 اردیبهشت 1403 ساعت 14:55
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
بازار همچنان بر نوار...
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 15:01
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 08:36