بررسی صنایع پراتفاق در روز جاری :

عرضه برق، گاز، بخاروآب گرم : نماد ها در این صنعت با کاهش قیمت و افزایش عرضه به پایان رسیدند

از جمله اخبار موثر : 1-مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: میزان مصرف برق کشور در روز نیمه تعطیل پنجشنبه ۲۹ تیرماه جاری ۶۹ هزار و ۶۵۲ مگاوات شد و پیک این روز از پیک سال قبل هم عبور کرد.

2-سخنگوی صنعت برق گفت: معاملات برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر بادی در تابلوی سبز بورس انرژی آغاز شد.

3-مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی گفت: در زمان اوج مصرف ۷۲ هزار مگاواتی امسال، بالغ بر ۵۴ هزار مگاوات توسط نیروگاه‌های حرارتی برق تولید شد.

4-قطع برق ۳۵۰ دستگاه اداری پرمصرف تهران در خرداد و تیر 

پیش بینی روند کم حجم و با عرضه در برخی از نمادها می باشد .

 

بانکی: نمادها در این گروه با افزایش عرضه به پایان رسیدند

از جمله اخبار موثر : 1-بر اساس گزارش بانک مرکزی، دارایی بانک‌های ایران در سال ۱۴۰۱ با رشد ۴۳۵۰ هزار میلیارد تومانی به ۱۵ هزار و ۳۹۳ هزار میلیارد تومان رسید.دارایی بانک‌های ایران ۱۵۳۰۰ هزار میلیارد تومان شد، یعنی ۲.۵ برابر نقدینگی کشور .

2-سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: معافیت مالیاتی سود سپرده‌های بانکی برای اشخاص حقوقی در سال ۱۴۰۱ طبق قانون بودجه حذف شده، اما برای سال ۱۴۰۲ این معافیت وجود دارد.

3-نرخ سود بین بانکی در هفته گذشته، پس از ۶ هفته درجا زدن در کانال ۲۳.۴ درصدی، وارد کانالی جدید ۲۳.۵ درصدی شده است.

4-بانک مرکزی: کنترل ترازنامه بانک‌ها منجر به کاهش پرداخت تسهیلات نشد، طبق اعلام معاون بانک مرکزی، پرداخت تسهیلات در شبکه بانکی در سال ۱۴۰۱ رشد ۴۵.۳ درصدی و در سه ماهه اول ۱۴۰۲ نیز رشد ۲۵.۸ درصدی داشته است.

پیش بینی روند متعادل  می باشد.

 پیش بینی بازار روز جاری: 

در روز گذشته شاخص کل با افت بیش از 33 هزار واحدی به پایان رسید ایامی را پشت سر گذاشتیم که در طول معاملات روز گذشته ارزش معاملات به کمترین سطح در ۵ ماه اخیر رسیده بود که شاید بتوان عامل اصلی در این روزهای ریزشی بازار را  اخبار افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به هفت هزار تومان دانست، این صنعت بار دیگر با چالش همراه شد و بازار را نیز با چالش همراه کرد  ارزش معاملات خرد در آخرین روز  تیر ماه به مبلغ 4 هزار میلیارد  400 میلیون تومان رسید. و خروج پول از بازار ادامه داشته است. شاید تنها عاملی که مانع از ریزش بیشتر بازار گردید گزارشات 3 ماهه بوده است و عاملی که بازار را به ریزش رساند گزارشات بد پالایشی ها بوده است با توجه به بسته شدن اکثر نمادها می توان بازار روز جاری را کم حجم و با رشد در تک سهم ها پیش بینی کرد.

 

   کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه
 



کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 08:36
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 29 فروردین 1403 ساعت 08:39
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 21 فروردین 1403 ساعت 08:52
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 19 فروردین 1403 ساعت 08:39