به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز سه شنبه 13 تیر  ماه 1402 به شرح زیر می باشد :

شاخص کل با رشد بیش از 1 هزار واحد آغاز به کار کرد همانطور که در پیش بینی بازار صبح به آن پرداختیم جو کلی بازار با معاملاتی مثبت اما در اوره سازها هم چنان عرضه حکم فرما بوده است .با این وجودورود پول به صندوق های سهامی و انتقال پول از سهام صورت گرفت. صنایع سیمانی قطعات_خودرو املاک_مستغلات سرمایه_گذاری کشاورزی_دامپروری دارویی  با افزایش تقاضا همراه بوده اند؛ معاملات خرد نیز بیش از600 میلیارد تومان و نمادهای  فولاد فملی حکشتی  خساپابا  بیشترین تاثیر مثبت و نماد های پتروشیمی شپدیس و شیراز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص_کل داشته اند.

طی بیست دقیقه ابتدایی بازار امروز؛

ارزش_معاملات_خرد کمتر از یک همت و شاخص_کل با رشد بیش از 4 هزار واحد و شاخص_هموزن با 2 هزار واحد مثبت همراه بود.

0413marketmap

پس از گذشت یک ساعت از بازار :

شاخص کل توانست با رشد بیش از 17 هزار واحد سطح دو میلیون و 200 هزار واحدی را باز پس ستاند هم چنین شاهد مثبت شدن تراز_پول_خرد و برابر شدن سهم حقیقی ها از کل خریدها و فروش ها هم چنین شاهد رسیدن ارزش_معاملات_خرد به حدود 3 همت بوده ایم .

بررسی نمادها : 

در میان نمادها وملی از صنعت چرم  با وجود صف خرید های طولانی در ایام مختلف که از بهمن تا خرداد ماه با رشد قابل توجه 139 درصدی همراه بوده مجددا از دو روز گذشته با معاملاتی رو به رشد همراه بوده این نماد در روز جاری نیز در حدود 5 درصد منفی به پایان رسید.هیات مدیره وملی اظهار داشتند در خصوص افزایش سرمایه طبق مصوبه سال ۹۹ پیش خواهند رفت و تجدید ارزیابی دارایی ها خواهند داشت. در روز جاری نیز با اطلاعیه ای از کدال مبنی بر آنکه با توجه به عدم رعایت مفاد ماده 38 دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران ( عدم رعایت الزامات ماده 9دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس اوراق بهادار تهران اقدام به اعطای فرصت 7 روزه به ناشر (تا تاریخ 1402/04/19)جهت رعایت موارد نموده است.

نماد شتوکا روز های پرتوجهی را پشت سر میگذارد این شرکت رشد بیش از 140درصدی فروش را در سال 1402 به نسبت سال 1401 داشته است .فروش ماهیانه ی این شرکت نیز 67 درصد رشد داشته است / البته در روز جاری این نماد در انتهای بازار صف خرید خود را از دست داد و با بیش از 3 درصد مثبت به پایان رسید .

نماد وسدید نیز روزهای پرنوسانی را پشت سر میگذارد از صف خرید به صف فروش در نهایت با صف خرید بیش از 4 میلیونی به پایان رسید در تاریخ 21 تیر این نماد به مجمع عمومی سالیانه خواهد رفت  .

نمادهای فولاد و فملی از نمادهای موثر بر رشد شاخص و درخشان بازار روز جاری بودند و دلیل آن نیز توافقات 7 گاه وزارت نیرو بوده است .

با گذشت دو ساعت از بازار :

شاهد افزایش عرضه در برخی از صنایع و عرضه در برخی دیگر مانند خودرویی ها و پالایشی ها که به  محدوده ی صفر تابلو رسیدند، بودیم. با این وجود ارزش معاملات همراه بوده ایم با بهبود دنبال شد.

ورود و خروج پول : 

در ساعت  09:30 خروج حدود 30 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 10:30 خروج حدود 10 میلیارد تومانی پول_حقیقی

و در ساعت 11:30 خروج حدود 29 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم .

در نیمه ی دوم بازار :

هم چنان عرضه ها رو به بیشتر شدن میرفت و صنایع خودرویی و قطعات انبوه سازی و پالایشی ها را تحت تاثیرخود قرار داده بود.

در دقایق پایانی بازار :  

شاخص کل با افزایش بیش از 19 هزار واحدی به 2 میلیون و 202 هزار واحد رسیده و شاخص هم وزن با رشد بیش از 10 هزار واحدی همراه بود فولاد فملی حکشتی از نمادهای اثرگذار بر شاخص بوده اند.بیشترین حجم معاملات نیز به نمادهای خودرو، محصولات شیمیایی و فلزات اساسی تعلق داشته است .

در پایان :

شاخص کل با رشد بیش از 18 هزار واحد و با تاثیر از نمادهای فولاد و فملی به پایان رسید 

0413index 

شاخص کل هم وزن نیز با رشد 1.30درصدی همراه بوده است .

509 نماد با معاملاتی مثبت و 228 نماد با معاملاتی منفی دنبال شدند .

0413 negative and positive sambols

ارزش معاملات خرد با بیش از 7 میلیارد تومان به پایان رسید 

0413intermoney

81 درصد سهم حقیقی ها از خرید و 83 درصد سهم حقیقی ها از فروش بود

real and legal0413

114نماد با صف خرید و 26 نماد با صف فروش در انتهای بازار تشکیل شد .

0413buy and sell

 

همان طور که در بررسی بازار صبح به آن اشاره کردیم عوامل موثر بر بازار سرمایه و برخی از صنایع آن ذکر گردید، در روز جاری شاهد اتفاقات بیشماری بوده ایم که می توانید در این گزارش به عوامل موثر بر رشد بازار در روز سه شنبه پی ببرید. 

پرسود باشید 
کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه

 

جمله ی طلایی:
« هیچ چیز را به خود نگیرید  »
چون هیچکدام از کارهایی که دیگران می‌کنند به خاطر شما نیست وقتی که چیزی را به خود میگیرید خود را به رنج می‌اندازید و باور خود را تغییر می‌دهید !
بنابراین همواره به دنبال دل خود بروید
دون_میگوئل_روئیز
📕 چهار میثاق



برتری فروشندگان در...
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 14:59
پایان سرخ
توسط محمدباقر سلیمانی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 14:59
فملی ناجی بازار
توسط محمدباقر سلیمانی 08 اردیبهشت 1403 ساعت 14:55
بازار سبزپوش شد
توسط محمدباقر سلیمانی 20 فروردین 1403 ساعت 15:11