صنایع پیشنهادی مورد بررسی در روز جاری : 

 

پالایشی : نمادها در این گروه در روز گذشته با افزایش تقاضا پایان یافتند از جمله اخبار موثر :

1-در شرایطی که عرضه جهانی نفت افزایش یافته و اوپک پلاس تلاش می‌کند قیمت نفت را با کاهش تولید بالا ببرد، افزایش تولید نفت ایران یک چالش جدید برای این گروه است.

2-قیمت پایه محصولات پتروشیمی در هفته جاری اعلام نخواهد شد و پس از تعیین تکلیف این موضوع تا آخر هفته، طی هفته آینده، قیمت ها اعلام خواهند شدند.

در روز گذشته نمادهای این گروه با اخبار مشخص نبودن تکلیف آن ها در پایان تایم معاملاتی کمی عرضه گشتند ، پیش بینی روند این گروه متعادل می باشد در صورتی که اخبار دیگری در خصوص تغییر یا بازگشت آن ها به قیمت قبل وجود نداشته باشد  .

قند و شکر: نمادهای این گروه با افزایش تقاضا و برخی نمادها مانند قثابت با صف خرید پایان یافتند

از جمله اخبار موثر بر این صنعت برای شرکت‌های قندی؛تصویب کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده قند و شکر از 9 درصد به 1 درصد بوده است ، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز با کاهش مالیات بر ارزش افزوده قند و شکر تولید داخل به یک درصد موافقت کردند. همچنین نرخ مالیات برای واردات این محصول نیز به یک درصد کاهش یافته است . پیش بینی روند روند متعادل می باشد .

بررسی روز گذشته و پیش بینی آینده ی بازار  :  

 

در روز گذشته بازار سهام با توجه به اخبار گروه پالایشی با رشدی بیش از 26 هزارواحدی به ارتفاع ۲میلیون و ۱۹۰هزار واحد رسید. بازار سرمایه باز هم با استقبال از روزی مثبت توانست روزش را به پایان برساند ، با وجود افزایش تقاضا در اکثر صنایع گروه بانکی با بیشترین عرضه و گروه خودرویی متعادل پایان یافتند گروه لبنی نیز که در روزهای گذشته با توجه به افزایش نرخ رشد نسبی را تجربه کرده بودند عرضه گشتند گمانه زنی ها در رابطه با وضعیت شاخص هم چنان ادامه دارد و با وجود آنکه نشانه های رشد مجدد بازار با توجه به وضعیت صنایع و عوامل موثر دیگر مشاهده میگردد اما چشم دیگر بازار به محدوده ی دو میلیون و 100 هزار واحدی هم چنان پابرجاست اگر تا این سطح بازار با افت همراه گردد می توانست انتظار بازگشت از این نقطه را داشته باشیم از سویی دیگر اگر با توجه به روزهای اخیر روزهای مثبت ادامه یابد تنها افزایش ارزش معاملات می تواند اطمینان بخش بازار قرار گیرد

 

پرسود باشید 
کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه



کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 08:36
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 08:34
بازار سبزپوش شد
توسط محمدباقر سلیمانی 20 فروردین 1403 ساعت 15:11
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 29 بهمن 1402 ساعت 08:56