محمد رضانژاد  کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با پاداش سرمایه گفت: بازار سرمایه این روزها شاهد نوسانات سنگین و افزایش ارزش معاملات نسبت به هفته های اخیر است که عمده دلیل آن را می توان در افزایش نرخ ارزهای خارجی در مقابل ریال دانست و منجر به خروج منابع از سپرده های بانکی مدت دار و صندوق های با درآمد ثابت می شود.


وی در ادامه افزود: در حالی که همچنان روند رو به رشد دلار پس از ریزش ده درصدی آن ادامه دارد، خبر افزایش نرخ سود بانکی حاکی از عزم بانک مرکزی رای انقباض بازارها دارد.


این فعال بازارسرمایه بیان کرد: در هفته ها و ماه های آینده می توان به دستاوردهای سیاستگذار پولی در راستای کاهش التهابات تورمی نمره داد و به نظر می رسد، با توجه به احتمال وضع تحریم های جدید و افزایش کسری تجاری کشور و همچنین خروج سرمایه؛ بانک مرکزی برای دستیابی به اهداف خود کار بسیار مشکلی در پیش دارد.


به گفته رضانژاد؛ معاون اول رئیس جمهور خبر از وضع و تثبیت نرخ ارز نیمایی در محدوده 28500 تومانی داد که یادآور سیاست ارز 4200 تومانی دولت روحانی بود و مشکلات بسیاری را بر نظام اقتصادی کشور تحمیل کرد؛ در نتیجه به نظر می رسد که دولت فعلی هم در حال تکرار همان سیاست غلط است.


این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: به نظر می رسد که شرکت های وارد کننده مواد اولیه، شرکت هایی با فروش ریالی و  شرکت هایی که دارای وام ارزی از صندوق توسعه ملی می باشند وضعیت خوبی را تجربه نمایند. در صورت الزام شرکت های صادرکننده مبنی برفروش شرکت های صادرکننده مشمول عرضه در بورس کالا دچار خسارت های قابل توجهی می شوند در نهایت به نظر می رسد روند قیمتی نرخ دلار در میان مدت تاثیر به سزایی در روند معاملات بورسی خواهد داشت.

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش سرمایه

 




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 24 دی 1402 ساعت 08:54
سیاست بانک مرکزی پایدار خواهد...
توسط الناز جمالی 04 دی 1401 ساعت 15:33
صعودهای نوسانی؛ پر ریسک و...
توسط مرسده گونه 07 آذر 1401 ساعت 15:43
بازار سهام به کدام سو می...
توسط مرضیه گل محمدی 09 آبان 1400 ساعت 14:36