به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز ِیکشنبه 11 دی 1401 به شرح زیر می باشد :

بازار در مرحله پیش گشایش :

در مرحله ی پیش گشایش 75 صف خرید به ارزش 870 میلیارد تومان تشکیل شده بود هم چنین نمادهای صدرنشین در بازار نمادهای شلرد، بگیلان، ممسنی، ساینا و وکبهمن بوده اند. 19 عدد  تعداد صف های فروش تشکیل شده به ارزش 226 میلیارد تومان همراه بوده است .

 

بازار روز یکشنبه 11 دی ماه 1401 :

آغاز سبزی را در گروه خودرویی شاهد بودیم نمادها در این گروه با رشد قیمتی و صف خرید دنبال میشدند با گزارش مثبت در نماد خودرو از همان دقایق ابتدایی شاهد صف خرید شدن این نماد بودیم ، در لحظات ابتدایی پالایشی ها نوساناتی منفی و در لحظات کنونی مثبت رقم خوردند در گروه های خودرو و قطعات واسطه‌گری‌های مالی سرمایه_گذاری دارویی قندی سیمان  شکر   دارویی  حمل نقلی فلزات_اساسی  پالایشی  بودیم . با ورود پول همراه بودند ، اخبار مثبت عرضه ی خودرو 207 و هایما از اخبار روز جاری و تاثیر گذار بر جو مثبت روز جاری بوده  است ، هم چنین افزایش نرخ بهره از عوامل نه چندان مثبت برای بازار سرمایه به شمار می رفت .نمادهای  خودرو  فولاد  خساپا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فملی  بوعلی  فارس نیز بیشترین تاثیر منفی  را بر شاخص_کل داشتند .

در نیم ساعتی که از بازار سرمایه گذشت مشاهده شد که :

در گروه قطعه سازان صف خرید و افزایش تقاضا در ابتدای بازار شکل گرفته بود  و هم چنین نمادهای خمهر، خکار، ختور، خریخت، خوساز، خموتور، خدیزل، خکمک و تشتاد از جمله نمادهای با رشد قیمتی بوده اند .

نماگرها با فعالیتی مثبت همراه بوده اند و شاخص کل با رشد 1340 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 591 قرار گرفته بود ، شاخص هم وزن و فرابورس نیز مثبت گشته بود اما دیری نگذشت که فشار عرضه بر بازار افزایش یافت و از رشد نمادها کاسته شد ،  هم چنین حجم معاملات به طور چشمگیری افت کرده بود. در گروه پالایشی ها نیز از تقاضای ابتدای بازار خود فاصله گرفته اند و بر مدار صفر تابلو نوسان کردند . 

    نمایی از نقشه_بازار  معاملات را در روز بازار روز جاری  شاهد هستیم :

www.padash.ir

 

پس از گذشت 40 دقیقه از ابتدای بازار :

با گذشت 40 دقیقه از بازار شاخص کل با تاثیر از افت قیمت نمادهای فارس و فمای منفی گشته بود بازار سهامی که در آغاز معاملات با تقاضا در برخی گروه ها همراه بوده است اما با گذشت حدود 40 دقیقه از شروع معاملات عرضه بر تقاضا پیشی گرفت و با افت هزار و 600 واحدی شاخص همراه شد ، ارزش معاملات خرد به بیش از 6 همت رسیده بود و شاهد خروج پول از بازار سرمایه بودیم . 150 نماد مثبت و 490 نماد منفی تشکیل گشته بود .

 تعداد نمادهای منفی و مثبت با هم برابر شده بودند و بازار در حال رسیدن به یک تعادل بوده است اما با افزایش مجدد عرضه ها منفی ها شدت گرفتند ، تراز پول خرد بازار اندکی منفی بوده است ، گروه حمل و نقل  و بیمه ای نیز معاملات خوبی را تجربه  کردند و در این گروه  نمادهای دانا، بپاس، میهن، ورازی، وسین، وآفری و آرمان صف خرید بودند.وسدید نمادی که از  صف فروش به صف خرید کشانده شده بود .

به صورت کلی در نیمه ی ابتدایی بازار :

شاخص که در ابتدا اندکی مثبت شده بود، در میانه بازار روند نزولی را تجربه کرده بود  و با افت ۱۵هزار و ۷۷۶واحدی به ۱میلیون و ۵۷۴هزار و ۷۱۹واحد رسیده بود . شاخص هم وزن نیز  با افت ۲۰۷۱واحدی به ۴۶۶هزار و ۹۳۶واحد رسیده بود .

 

در ساعت  09:30 خروج حدود 1.6 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 09:30 خروج حدود 319میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 11:30 خروج حدود 474 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم .

 تابلوی ورود و خروج پول حقیقی به صورت زیر می باشد :

www.padash.ir

 

در دوساعتی که از بازار گذشت :

بیش از دو ساعت از معاملات امروز گذشت . داد و ستدها همچنان با برتری فروشندگان ادامه داشت  ارزش معاملات خرد به حدود 5 همت رسیده بود  و  شاهد ورود پول به صندوق های درآمد ثابت و مختلط بودیم .  عمده ترین خرید حقیقی ها تعلق داشت به نمادهای خودرو، خاور، وسدید و گشان ، اما کمی گذشت و مجددا شاهد افزایش تقاضا در کلیت بازار بودیم  

در دقایق پایانی مشاهده شد که :

تعداد نمادهای مثبت به 205 رشد یافته بود فاذر، شلرد، دانا، ولانا و آبین صدرنشین صف های  خرید قرار داشتند ..

 

 به صورت جمع بندی می توان گفت :

www.padash.ir

 

در پایان :

شاخص کل با افت 26 هزار و 120 واحدی به ارتفاع ۱میلیون و ۵۶۴هزار و ۳۷۶واحد رسیده بود .

شاخص‌ هم وزن نیز 0.99 درصد کاهش یافت و با افت ۴۶۳۲واحدی به ۴۶۴هزار و ۳۷۵واحد رسیده بود .

شاخص فرابورس نیز هم راستای سایر شاخص ها  با افت 101 واحدی به 20 هزار و 24 واحد دنبال میشد .

ارزش معاملات خرد نیز به 7 هزار و 289 میلیارد تومان رسید

 تعداد نماد های مثبت 229 نماد و تعداد نماد های منفی 445 بوده اند .

بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص نمادهای فارس فولاد و میدکو داشته اند . 

 

یه صورت خلاصه می توان گفت :

در ابتدای بازار مشاهده شد که با وجود سبز شدن نمادها در روز جاری و درخشیدن گروه خودرویی ها در دقایق ابتدایی نمادهای خودرو و خساپا به صف خرید رسیده بودند دیری نگذشت که بازار بار دیگری چرخید .

هم چنین ارزش صف های خرید با رشد خودرویی ها  رو به افزایش بود و در همان چند دقیقه ابتدایی به دو برابر جمع ارزش صف های فروش رسیده بود . در ابتدای بازار به دلیل افزایش نرخ بهره شاهد افزایش عرضه در کلیت بازار بودیم بازار رفته رفته با کاهش و نوسانات قیمت دلار با ریزش دنبال شد اما به صندوق های درآمد ثابت نیز پس از مدت ها با این خبر افزایش نرخ ورود پول حقیقی نیز شدت یافته بود ، پولی که از صندوق های سهامی ، سهام و حق تقدم خارج شده بود ،  در انتهای بازار با افزایش قیمت دلار بازار جان دیگری گرفت و اخبار مثبت خودرویی ها این گروه را تا انتهای  بازار مثبت و سرپا نگه داشت  .   هم چنین از جمله اخبار موثر و مهم برای بازار تزریق 15 هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه بوده است با توجه به این که این صندوق جهت حمایت از بازار و سهامداران خرد تبیین شده است و این صندوق و سرمایه گذاری آن از عوامل رشدی بر بازار به حساب می آیند اگر بتواند مواردی مانند تامین مالی و ابهامی که در مورد این صندوق ذکر شده بود برطرف گرداند   می توانیم انتظار رشد را در بازار روز آینده داشته باشیم همانطور که در انتهای بازار رنج مثبت خصوصا در کروه پالایشی ها و  خصوصا در نماد شتران را به چشم دیدیم، انتظار بر این است بازار روز دوشنبه متعادل و مثبت تر از دو روز ابتدای هفته رقم بخورد .

 

جمله طلایی :

آنچه در درون آدم میماند ،
بی نهایت بیشتر از آن چیزیست که به صورت کلمات بیرون می آید .
- داستایفسکی
پرسود
✍?کارشناس بازار سرمایه :مرسده گونه



برتری فروشندگان در...
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 14:59
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32