حمیدرضا افشار کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با پاداش سرمایه گفت: بازارسرمایه روزهای خوبی را سپری نمی کند و به جرات می توان گفت که تا نقطه بحران فاصله زیادی نداریم. 


وی افزود: باوجود جذابیت قیمت ها و p/e اکثر نمادها همچنان شاهد فروش قدرتمند اهالی بازار هستیم و خروج سرمایه چه حقیقی و چه حقوقی را شاهد هستیم، کم کم باید منتظر خبرهای نگران کننده صندوق های درآمد ثابت نیز باشیم؛ مخصوصا اون دسته از صندوق ها که ذخیره ندارند و در ادامه بانک ها و باقی نهادهای مالی نیز درگیر این بحران خواهند شد. 


افشار بیان کرد: در این بین سازمان با ابلاغ بسته 10بندی حمایتی سعی در تلطیف فضای منفی فعلی و برگرداندن اعتماد از دست رفته به بازار داشته که در این دو روز بیشتر حالت شاخص سازی بود تا حمایت، تزریق نقدینگی صندوق تثبیت هم در همین راستا انجام شد.


به گفته این فعال بازارسرمایه؛ در حال حاضر در کنار کمبود نقدینگی و فرار نقدینگی از بازار که مقصد مشخصی هم ندارد، بزرگترین مسئله ریسک سیستماتیک و سیاسی کشور است و اوضاع نابسامان داخلی به نوعی سرمایه‌گذاری را تا حدودی غیرمعقول می داند و ریسک به قدری بالا است که در کوتاه مدت بازده سهام شاید انقدر جذاب نباشد.


وی تصریح کرد: از طرفی دولت نیز با انتشار اوراق با بهره بالا، نفت به آتش سوخته شدن سرمایه سهامداران ریخته و با این سیاست اصلی مملکت وضع قوانین آنی و خلق الساعه کمک شایانی به بازار نخواهد کرد.
افشار در نهایت گفت: در کل مادامی که شرایط اجتماعی و سیاسی درونی کشور به ثبات نرسد، تنها می توان به نوسانات کوتاه مدت خوش بین بود.

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش سرمایه