به گزارش پاداش سرمایه  ، وضعیت بازار سرمایه در روز سه شنبه 22 شهریورماه به شرح زیر می باشد :

شاخص کل: یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۱۲۶ واحد | افزایش ۴۱۵۶ واحدی | معادل مثبت ۰.۳ درصد

شاخص کل قیمت وزنی-ارزشی: ۳۲۱ هزار و ۸۸۸ واحد | افزایش ۹۶۰ واحدی | معادل مثبت ۰.۳ درصد

شاخص کل هم وزن: ۴۰۵ هزار و ۲۵۶ واحد | افزایش ۲۷۷۳ واحدی | معادل مثبت ۰.۶۹ درصد

شاخص قیمت هم وزن: ۲۴۲ هزار و ۴۰۳ واحد | افزایش ۱۶۵۹ واحدی | معادل مثبت ۰.۶۹ درصد

شاخص آزاد شناور: یک میلیون و ۷۷۸ هزار و ۷۸۸ واحد | افزایش ۸۳۶۵ واحدی | معادل مثبت ۰.۴۷ درصد

شاخص بازار اول: یک میلیون و ۳۹ هزار و ۳۰۷ واحد | افزایش ۵۴۶۰ واحدی | معادل مثبت ۰.۵۳ درصد

شاخص بازار دوم: ۲ میلیون و ۷۴۶ هزار و ۴۶۹ واحد | افزایش ۱۱۰۱ واحدی | معادل مثبت ۰.۰۴ درصد

در جریان معاملات روز سه شنبه بازار سرمایه بیش از 5میلیارد و 399میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 3هزار و 389میلیارد تومان در بیش از 273هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 5هزار و 155واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 393هزار و 126واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر بازار سهام نمادهای معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو و سایپا شد و در مقابل شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پتروشیمی بوعلی سینا با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

در ادامه به تابلوی اخبار و شایعات خواهیم پرداخت:

www.padash.ir

 

در ادامه به بررسی 10 خبر تاثیرگذار بر بازار امروز خواهیم پرداخت:

۱- صادرات نخستین محموله تارا و دنا به ارمنستان؛ با ورود مجدد محصولات ایران‌خودرو به بازار ارمنستان، دروازه ورود به کشور‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا باز شد.


۲- بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در فصل بهار امسال، نرخ رشد اقتصادی با نفت ۳.۸ درصد و نرخ رشد بدون نفت ۴.۳ درصد بوده است.


۳- پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت مجتمع‌های توریستی و رفاهی آبادگران ایران- کیش با نماد گکیش به میزان ۲۰۰ درصد


۴- دکیمی اعلام کرد عرضه اولیه ۶ درصد از سهام در اختیار شرکت پخش رازی به تعداد ۲۲,۵۷۲,۲۶۸ سهم در تابلوی معاملات فرابورس به صورت نقدی را انجام می‌دهد.


۵- دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خاطر نشان کرد: خبر‌ها حاکی از این است که خودروسازان رایزنی‌های اولیه برای واردات رنو از هند را آغاز کردند؛ به خصوص ایران خودرو که روی پلتفرم رنو کوئید کار می‌کند.


۶- شرکت ویتانا با نماد غویتا به منظور تکمیل زنجیره توزیع و افزایش پایدار فروش اقدام به سرمایه گذاری و خرید ۶۰ درصد از شرکت دانا پخش نفیس نموده است که این مهم در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۲ با امضاء قرارداد فروش محقق گردید.


۷- تعلیق نماد معاملاتی شرکت فجر انرژی خلیج فارس با نماد بفجر به مدت ۷ روزه دیگر (تا تاریخ ۱۴۰۱.۰۶.۲۷) تمدید می‌گردد.


۸- دماوند، بمپنا،بجهرم، بکهنوج و دیگر نمادهای نیروگاهی اعلام کرد نرخ سقف بازار برق از ۶۴۲ ریال بازای هر کیلووات‌ساعت به ۸۰۳ ریال بازای هر کیلووات‌ساعت افزایش داشته است که معادل رشد ۲۵ درصدی سقف نرخ فروش انرژی به شرکت مدیریت شبکه نسبت به قبل است.


۹- ارزش معاملات امروز ۲۲ شهریور ۲۸۹۷ میلیارد تومان بود که افزایش ۲۵ درصدی ارزش معاملات نسبت به روز قبل و ورود ۲۲ میلیارد تومان پول حقیقی را شاهد بودیم.


۱۰- آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا:با توجه به پاسخ ایران به طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا، دستیابی به توافق برای احیای برجام در آینده نزدیک نامحتمل است.

 

در این گزارش به اخبار موثر بر گروه هایی که با توجه به اخرین اخبار امکان رشد برای آنان میسر است اشاره شده است با توجه به موارد گفته شده در گزارش بالا، روند بازار به صورت کلی ترسیم شده است.

 

پرسود باشید 

 

کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه




بازار سبزپوش شد
توسط محمدباقر سلیمانی 20 فروردین 1403 ساعت 15:11
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 21 اسفند 1402 ساعت 08:48
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 20 اسفند 1402 ساعت 08:50
پایان بازار نیمه...
توسط محمدباقر سلیمانی 19 اسفند 1402 ساعت 15:14