به گزارش پاداش سرمایه، امروز اخبار بسیاری پیرامون بورس، اقتصاد و سیاست منتشر شد که به نظر می‌رسد ده خبر از سایر اخبار اهمیت بیشتری برای فعالان بازار سرمایه داشته باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود قبل از معاملات فردا این ده خبر را بخوانید و ببینید.

۱- سخنگوی وزارت امور خارجه: برای رسیدن به یک توافق خوب، پایدار و قوی، جدی هستیم.


۲- فروش بی سابقه شبهرن در تیر ماه ۱۴۰۱/ رشد ۳۲ درصدی عرضه روغن موتور


۳- با توجه به عدم رفع ابهام، تعلیق نماد معاملاتی خاور به استناد تبصره ۱ ماده مذکور حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ادامه می‌یابد.


۴- قیمت نفت تحت تاثیر نگرانی از تاثیر منفی افزایش نرخ‌های بهره آمریکا بر رشد تقاضا برای سوخت، روند افزایشی که ابتدای معاملات روز دوشنبه داشت را معکوس کرد و با کاهش روبرو شد.


۵- به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر، نماد معاملاتی آسیاتک حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ تعلیق می‌گردد.


۶- دریافت مجوز تغییر در نرخ فروش محصولات دابور به طور متوسط ۷۵ درصد


۷- انعقاد قرارداد مهم در کگهر: اجرای عملیات باطله برداری و استخراج معدن سنگ آهن گهرزمین به مبلغ ۵۶,۴۳۳,۹۰۷ میلیون ریال


۸- سخنگوی وزارت خارجه: گفت ‎وگو دو ساعته بین دو رئیس ‎جمهور ایران و فرانسه تحول قابل توجهی بوده است.


۹- ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۲۹.۶۵۵ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۲۶۲۰ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.


۱۰- افزایش سرمایۀ لبوتان از مبلغ ۷۰۱,۴۵۲ میلیون ریال به‌مبلغ ۲,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

 

سفیر ایران در کویت: امیر عبداللهیان به کویت می‌رود: سفیر ایران در کویت: وزیر خارجه ایران به زودی و احتمالا طی چند هفته آینده به منظور رایزنی و مشورت در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه عازم کویت خواهد شد.

 روابط ایران-کویت مستحکم و رو به رشد است./ایسنا 

گروسی: از برنامه هسته‌ای ایران اطلاعی نداریم : با توجه به لزوم بازرسی‌های هسته‌ای، ایران دسترسی بازرسان ما را محدود کرده‌ و تعدادی از دوربین‌های نصب‌شده ما را برداشته‌اند.ایران در حال راه‌اندازی سانتریفیوژهای نسل جدید است که برای غنی‌سازی ضروری هستند. اما آژانس هیچ اطلاعاتی درباره اینکه آنها مشغول تولید سلاح اتمی هستند، ندارد.اگر می‌خواهند به آنها اعتماد کنیم باید تمام بازرسی‌های ما را به حالت اول برگردانند، تنها راه برای اعتماد داشتن نیز تحت بازرسی بودن است. صحبت‌های خوب، فایده ندارد.

دادوستد ۲۳ هزار و ۲۴۹ تن انواع فراورده‌ هیدروکربوری در بورس انرژی:  بورس انرژی ایران امروز دوشنبه سوم مردادماه ۱۴۰۱ شاهد معامله ۲۳ هزار و ۲۴۹ تن انواع فراورده‌های هیدروکربوری به ارزش ۲ هزار و ۸۱۷ میلیارد و ۱۳۷ میلیون و ۲۵ هزار و ۷۷۵ ریال بود.فراورده‌های شرکت نفت ایرانول، نفت سپاهان، پتروشیمی تبریز، پتروشیمی جم، شرکت پتروشیمی امیرکبیر، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت کرمانشاه، پتروشیمی بیستون، پالایش نفت شازند، پالایش نفت آبادان، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی شیراز و پتروشیمی فن‌آوران در رینگ داخلی معامله شدند.در رینگ بین‌الملل نیز «برش هیدروکربن‌های ۵ کربنه و بالاتر» پتروشیمی تبریز معامله شد.

آئین نامه واردات خودرو محرمانه شد؟!سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تاییدیه شورای نگهبان و موافقت دولت با واردات خودرو گفت: آئین نامه اجرایی در هیئت دولت در حال تدوین و محرمانه است، مجلس نیز از آئین نامه اطلاعی ندارد و نمی‌داند به چه شکل نوشته شده است.  انتخاب

موتور رشد اقتصاد ایران همچنان خاموش: گزارش مرکز آمار نشان می دهد رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در زمستان 1400 دوباره منفی شد.تشکیل سرمایه در بخش«ماشین‌آلات» و «ساختمان» دو جزء تشکیل سرمایه ثابت است که درواقع نشان دهنده میزان سرمایه‌گذاری برای خرید ماشین‌آلات و ساخت‌و ساز است و میتوان آن را به عنوان موتور رشد اقتصادی درنظر گرفت.وقتی استهلاک سرمایه را از تشکیل سرمایه ثابت ناخالص کم کنیم،تشکیل سرمایه ثابت خالص به دست می آید که در سال‌های اخیر به حول و حوش صفر رسیده است.بخش مهمی از ظرفیت رشد اقتصادی در این آمار منعکس می شود؛بنابراین منفی شدن رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص و پیشی گرفتن استهلاک سرمایه از آن نشان دهنده از بین رفتن ظرفیت رشد اقتصاد ایران است.آمار تشکیل سرمایه ثابت به خوبی نشان می‌دهد رشد اقتصادی اعلام شده برای سال 1400 عمدتا ناشی از رفع محدودیت‌های کرونایی و افزایش قیمت نفت بوده است و درصورت حفظ تحریم‌ها حتی رشد تقریبی4 درصد هم دور از انتظار است.

 

تهیه کننده: تیم تحلیلی پاداش سرمایه

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 06 دی 1402 ساعت 09:21
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 دی 1402 ساعت 08:45
تایید و تکذیبیه های ناتمام بورسی / تنور...
توسط الناز جمالی 12 شهریور 1402 ساعت 14:09
اخبار و تاثیرگذار بورسی بر بازار روز...
توسط مرسده گونه 09 شهریور 1401 ساعت 16:35