تحرکات حقوقی ها در برخی از نمادهای بزرگ و شاخص ساز در دقایق پایانی؛ قابل توجه بود و بنظر می رسد فردا شاهد شروعی متعادل در اغلب نمادهای بزرگ باشیم که البته از رشد قیمت های جهانی هم من جمله مس نباید غافل باشیم که می توان گفت یکی از مهم ترین عوامل موثر در توجهات سهامداران در داد و ستد خریداران در گروه فلزات اساسی بشمار می رفت.

با آن که سازمان بورس با تصمیماتی از جمله افزایش حجم معاملات در محاسبه گره معاملاتی و حجم مبنای یک برای روزهایی که سهام با گره معاملاتی مواجه است سعی در بهبود انتظارات سهام داران نسبت به بازار داشت اما وضعیت بازار بدتر شد. حتی انتشار خبر نشست سران سه قوه در روز دوشنبه برای حمایت از بورس نیز نتوانست تاثیر مثبتی بر روند بازار داشته باشد.

در نهایت بازار بورس تهران 482 میلیارد تومان تغییر مالکیت از حقیقی ها به حقوقی ها را تجربه کرد و نمادهای وتجارت؛ وبصادر و وبملت با بیشترین حمایت و خرید حقوقی ها به کار خود پایان دادند. همچنین نمادهای فنفت؛ سیلام؛ سصفها و ساروم در لیست حجم های مشکوک معاملات روز دوشنبه 30 فرودین ماه قرار گرفتند.

نماگر بورس تهران متاثر از عقب گرد قیمت در نمادهای بزرگ و شاخص ساز با افت بیش از 8 هزار واحد در سطح 1 میلیون و 216 هزار واحد به کار خود پایان داد و شاخص هم وزن هم نیز با افت 714 واحدی در سطح 431 هزار واحد قرار گرفت.

در گروه فلزات اساسی صف فروش فولاد در دقایق ابتدایی معاملات جمع‌آوری شد و فملی، فخوز، کاوه، فایرا و فنورد به مدار صعودی پا گذاشتند.

 در گروه بانک‌ها هم شاهد افزایش قیمت سهام وبملت، جمع‌آوری صف فروش وپارس و تلاش بازارگردان‌ها برای نگه داشتند قیمت سهام وپاسار، ونوین و وملل بودیم.

 فرآورده های نفتی همچنان روند نزولی داشتند اما در دقایق پایانی معاملات شاهد جمع شدن صفوف فروش برخی بزرگان من جمله صف فروش شپنا، شتران بودیم.

شستا به مدار صعودی پا گذاشت و تا پایان معاملات توانست مثبت بودن معاملات خود را حفظ کند.

در گروه محصولات شیمیایی شاهد جمع‌آوری صف فروش تاپیکو، آریا، شیران، نوری و شلرد بودیم.

در گروه استخراج کانه‌های فلزی هم کچاد و اپال پا به مدار صعودی گذاشتند. دیگر گروه‌ها مثل خودرویی‌ها، ماشین آلات، دارویی‌ها، نیروگاه‌ها، بیمه و ... همچنان به روند نزولی خود ادامه‌ دادند اما در خودرویی ها نماد خودرو در دقایق پایانی متعادل شد و شاهد جمع شدن صف فروش این نماد بودیم.