افزایش تولید نفت آمریکا در بحبوحه قیمت بالای نفت

 تولیدکنندگان نفت آمریکا در بحبوحه افزایش جهانی قیمت نفت به‌دنبال بی‌ثباتی در عرضه و تقویت تقاضا، نفت خام بیشتری تولید می‌کنند. ادامه اختلال در زنجیره‌های عرضه و کمبود نیروی کار مانع تولید بیشتر نفت می‌شد، اما خوش‌بینی نسبت‌به تقویت تقاضا باعث شده تحلیلگران پیش‌بینی خود از تولید نفت آمریکا را افزایش دهند. متخصصان عقیده دارند تولید نفت آمریکا در پایان سال جاری میلادی به‌طور متوسط برابر با 12.86 میلیون بشکه در روز خواهد بود یعنی 1.29 میلیون بشکه بیشتر از 2021. بخش زیادی از این افزایش تولید متعلق به حوزه پرمین خواهد بود. این در حالی است که اداره اطلاعات انرژی آمریکا اخیراً دورنمای رشد تولید نفت این کشور در سال جاری میلادی را پائین آورده و انتظار دارد کل تولید نفت آمریکا در پایان سال جاری میلادی برابر با 12.1 میلیون بشکه در روز باشد. درحالی‌که قبلاً 12.3میلیون بشکه در روز پیش‌بینی‌شده بود.

دو عامل کاهش نرخ ارز در پایان هفته جاری/ حباب سکه افزایش یافت

محمد کشتی آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران: روز چهارشنبه انتشار دو خبر نرخ ارز را تحت تأثیر قرار داد و موجب نزول قیمت ارز به کانال ۲۷ هزار تومان شد. یکی خبر آزادسازی منابع ارزی و دیگری اطلاق قاچاق به ارزهای خانگی  بیش از حد نصاب بود و موجب شد عرضه ارزهای خانگی به بازار افزایش یابد درنتیجه نرخ ارز کاهش یابد. درنتیجه می‌توان گفت افزایش قیمت انس جهانی طلا و کاهش نرخ ارز یکدیگر را پوشش دادند و قیمت طلا و سکه تغییر محسوسی نداشت اما  حباب سکه افزایش یافت.قیمت سکه طرح قدیم در آخرین معاملات روز پنجشنبه به ۱۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید که به طور متوسط ۱۰۰ هزار تومان افزایش هفتگی و سکه طرح جدید به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید که ۱۸۰ هزار تومان افزایش قیمت حباب سکه را شاهد بودیم.

معرفی عامل اصلی تورم از سوی رئیسی

چهارسال تورم بالای ۴۰ درصد و رشد اقتصادی نزدیک به صفر، علت اصلی گرانیهاست.نرخ رشد تورم مهار شده و در ماه های آتی کمتر و کمتر خواهد شد تا به تدریج اقتصاد ملی از زیر آوار تورمی کمر راست کند.دولت نشان داد که میتوان جلوی سیل تورم را گرفت و طی ۸ ماه گذشته تا جدی جلوی این سیل گرفته شد.برخی سواستفادهها در کنار تورم به عنوان علت ساختاری گرانیها انجام میشود که دستگاههای نظارتی موظف به برخورد با آن هستند.اقدامات در زمینه اصلاح سیاست‌های پولی- مالی، و مبارزه با گران‌فروشی را با جدیت پیگیری خواهیم تا بتوانیم فشار گرانی بر معیشت مردم عزیز را به تدریج کم و کمتر کنیم./ایرنا

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی: دولت بایدن در آستانه دستیابی به توافق با ایران است

«تاد یانگ» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی گفت که متن پیشنهادی برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام از توافقی که در سال ۲۰۱۵ میلادی صورت گرفت «بدتر» است و میلیارد‌ها دلار در اختیار ایران قرار می‌دهد. به گفته یانگ، دولت بایدن در آستانه دستیابی به توافق با ایران است.

امارات: خواهان حل اختلافات با ایران هستیم

انور قرقاش، مشاور رئیس دولت امارات در امور دیپلماتیک در یک سخنرانی گفت که کشورش همواره برای حل اختلافات خود با ایران از طریق راه حل سیاسی و دیپلماتیک و پایان دادن به این اختلافات تلاش می کند./ایسنا

بانک جهانی پیش‌بینی رشد اقتصادی ایران را افزایش داد / نرخ تورم کاهش می‌یابد

بانک جهانی که در سال گذشته رشد اقتصادی ۲.۴ درصدی برای ایران در سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرده بود، برآورد خود را به ۳.۷ درصد ارتقا داد.

افزایش شدید قیمت شکر!

نرخ شکر در بازار بین 22 تا 26 هزار تومان رسیده است. خبری از قیمت مصوب نیست. قیمت فروش شکر از سوی شرکتهای قندی بازار به نرخ 13 هزار تومان است. یک رانت دیگر در جیب دلالان! وقتی بازار از «دستورات» معاونان و وزرا و دولت پیروی نمیکند.

تکمیل و تجاری‌سازی بیش از 6 هزار دستگاه خودرو در یک روز

 با همت کارکنان گروه صنعتی ایران‌خودرو و شبکه تامین، رکورد دیگری در تکمیل و تجاری‌ سازی خودروهای دارای کسری قطعه رقم خورد و بیش از شش هزار دستگاه خودرو آماده تحویل به مشتریان شد.  روز گذشته 25 فروردین‌ماه 6030 دستگاه خودرو در سایت‌های تولیدی گروه صنعتی ایران‌خودرو در سطح کشور تکمیل و آماده تحویل به مشتریان شد.

ثبت رکورد جدید در مبادلات تجاری میان ایران و عمان

علی نجفی؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان از رکورد جدید در حجم مبادلات تجاری میان ایران و عمان خبر داد و اظهار داشت: برای اولین بار حجم مبادلات تجاری میان ایران و عمان، به بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون دلار رسید.

وام مسکن جوانان در تهران ۲ میلیاردی شد

حداقل مبلغ سپرده‌گذاری حساب پس‌انداز مسکن جوانان از ۲۰۰ به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت.بانک مرکزی با افزایش حداقل مبلغ سپرده‌گذاری از ۲۰۰ به ۴۰۰ هزار تومان و افزایش سقف تسهیلات حساب وام مسکن جوانان از ۱ میلیارد تومان، ۸۵۰ و ۷۰۰ میلیون تومان تعیین شده برای سال ۱۴۰۰ به مبالغ ۲، ۱.۷ و ۱.۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر مناطق شهری، برای حساب‌های افتتاحی سال ۱۴۰۱، موافقت کرد.

آمریکا: گزارش‌ها درباره آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران صحت ندارند

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا:تمامی تحریم‌های ما هنوز پابرجا هستند و پابرجا و فعال خواهند ماند، مادامی که بتوانیم به بازگشتی دوجانبه به پایبندی به برجام دست پیدا کنیم. شنیدن برخی گزارش‌هایی که صحت نداشته‌اند و به کلی نادرست هستند، تاسف‌بار بوده است، نه تنها  در زمینه مسئله تحریم‌ها یا لغو تحریم‌ها بلکه باید بگویم در زمینه این مسئله مربوطه و تلفیق آن با ادعاهایی غلط درباره توافقی در زمینه [آزادی] زندانیان

بانک جهانی پیش‌بینی رشد اقتصادی ایران را افزایش داد / نرخ تورم کاهش می‌یابد

بانک جهانی که در سال گذشته رشد اقتصادی ۲.۴ درصدی برای ایران در سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرده بود، برآورد خود را به ۳.۷ درصد ارتقا داد.بانک جهانی همچنین نرخ تورم ایران در سال گذشته را ۴۰.۱ درصد برآورد و تخمین زده این نرخ در سال جاری به ۳۷.۶ درصد و در سال آینده به ۳۴.۸ درصد کاهش یابد.واقعیت این است که، متاسفانه ما هیچ خبری برای اعلام کردن درباره یک گشایش در مذاکرات نداریم.

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




چند خبر مهم و اثرگذار
توسط مرسده گونه 04 تیر 1402 ساعت 07:30
تابستان 1402 آغاز شد
توسط مرسده گونه 03 تیر 1402 ساعت 07:55
نگاهی عمیق تر به روند پیش روی بورس...
توسط مرسده گونه 30 خرداد 1402 ساعت 07:41
اتمام بازی خودرویی ها
توسط مرسده گونه 29 خرداد 1402 ساعت 07:52