معاون پذیرش فرابورس ایران خبر داد

تسریع دسترسی به گزارش‌های ارزشیابی ناشران عرضه‌های اولیه /حجت اسماعیل‌زاده معاون پذیرش فرابورس ایران از انتشار گزارش ارزش‌یابی شرکت‌ها در کدال هم‌زمان با ارسال به فرابورس و سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد و گفت: تصمیم اخیر سازمان بورس در این راستا باهدف مشارکت مؤثر فعالان بازار در جریان عرضه‌های اولیه است.اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه فرابورس در فرایند عرضه اولیه شرکت‌ها موظف است بستری برای معارفه، تحلیل و پرسش و پاسخ ایجاد کند، گفت: مقررشده از این به بعد گزارش ارزشیابی شرکت‌ها هم‌زمان با ارسال برای فرابورس و سازمان بورس، در کدال هم منتشر و اطلاع‌رسانی شود.

نه توافقی صورت گرفته و نه پیش نویسی وجود دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:مذاکرات بر اساس متون قبلی در حال انجام است و هیچ متن پیش‌توافقی و هیچ متن جدیدی تحت عنوان پیش‌نویس در مذاکرات تهیه و تدوین نشده است.خطوط قرمز نظام توسط تیم مذاکره کننده کاملاً رعایت می‌شود و با تاکید بر این خطوط قرمز مذاکرات درحال انجام است. تیم مذاکره کننده بر اساس چارچوبی که برایش تعیین شده و با توجه به خطوط قرمز نظام کار خود را به پیش می‌برد و به هیچ وجه خطوط قرمز زیر پا گذاشته نشده است.تیم مذاکره کننده با رعایت خطوط قرمز نظام مشغول انجام ماموریت خود هستند. درحال حاضر نه توافقی صورت گرفته است نه پیش نویسی وجود دارد.

ماهانه ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سپرده جدید وارد بانک‌ها می‌شود

 براساس جدیدترین آمارهای بانک مرکزی ایران، رقم سپرده‌های بانکی کشور (پس از کسر سپرده قانونی) در پایان آذرماه سال ۱۴۰۰ به ۴ هزار و ۵۵۲ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به رقم ۳ هزار و ۱۶۷ هزار میلیارد تومانی آذرماه سال ۹۹ رشد ۴۴ درصدی را نشان می‌دهد. محاسبات نشان می‌دهد از اول فروردین ۱۴۰۰ تا پایان آذرماه ماهانه به‌طور میانگین حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان به رقم سپرده‌های بانکی کشور افزوده شده است.

۵ مزیت مشاهده عمق مظنه

از ۱۵ فروردین ماه سال جاری با تصمیمی که پیش از این هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گرفته بود، تمام سهامداران می‌توانند تمام مظنه‌های یک سهم را بدون محدویت مشاهد کنند.

۱. با اطلاع از عمق مظنه‌ها سفارش‌ گذاری سرمایه‌گذاران با آگاهی از میزان عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد. و تا حدی جلوی دستکاری قیمت توسط حقوقی‌ها و بازیگران سهام گرفته خواهد شد.

۲. با توجه به اینکه تاکنون فقط کارگزاری‌ها و استیشن‌ها به عمق بازار دسترسی داشتند، این تصمیم باعث رفع تبعیض و بی‌عدالتی می‌شود.

۳. در تایم‌فریم‌های پایین، تابلوخوانی را کاراتر و قیمت‌های سهم را تحلیل‌پذیرتر می‌کند.

۴. تحلیل عمق بازار که یکی از روش‌های تحلیل بازار است را ممکن می‌سازد.

۵. با از بین بردن تبعیض، به نفع سهامداران خُرد خواهد بود.  سنا

عربستان قیمت رسمی فروش نفت برای مشتریانش را افزایش داد

عربستان روز دوشنبه (۱۵ فروردین‌ماه) قیمت رسمی فروش انواع نفت خام خود را برای عرضه به همه مناطق جهان در ماه مه افزایش داد، در حالی که قیمت نفت عرضه‌شده به مشتریان آسیایی ریاض به‌طور بی‌سابقه‌ای بالا رفت.شرکت سعودی آرامکو قیمت رسمی فروش ماه آوریل نفت خام «سبک عربی» را برای عرضه به مشتریان آسیایی ۹ دلار و ۳۵ سنت برای هر بشکه بیشتر از میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های عمان/ دوبی تعیین کرد، این رقم ۴ دلار و ۴ سنت بیشتر از ماه پیش است.قیمت رسمی فروش عربستان برای تحویل در ماه مه به مشتریانش در ایالات متحده آمریکا هم به ارزش مثبت ۵ دلار و ۶۵ سنت برای هر بشکه نسبت به شاخص خام ترش آرگوس (ASCI) تعیین شد که ۲ دلار و ۲۰ سنت بیشتر از آوریل است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: هنوز فرصت برای برطرف کردن اختلاف‌ها با ایران وجود دارد

ند پرایس با رد اظهارات وزیرخارجه ایران درمورد مقصر دانستن واشنگتن برای بی‌نتیجه ماندن مذاکرات احیای برجام، گفت که «تمامی کسانی که دست‌اندر کار مذاکرات بوده‌اند می‌دانند که کدام طرف پیشنهادهای سازنده ارائه کرده و کدام طرف خواسته‌هایی را مطرح کرده که ارتباطی به برجام ندارند. همه می‌دانند که چطور به این نقطه رسیده‌ایم.»

اتحادیه اروپا با قید فوریت تحریم‌های جدید علیه مسکو را بررسی می‌کند

 بورل مسئول امور خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد: بحث در زمینه تحریم‌های جدید به ویژه از سوی آلمان و فرانسه و در پی کشف تعداد زیادی از اجساد غیرنظامیان در نزدیکی کی‌یف به ویژه در بوچا، درخواست شده است.

میانگین ۳۰/۱ درصدی افزایش قیمت دارو در سال ۱۴۰۰

فانا: بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه افزایش چند برابری قیمت دارو موردی بوده و میانگین تورم سبد کلی داروها از تورم در بخش‌های دیگر کمتر است، گفت: میانگین افزایش قیمت دارو در سال ۱۳۹۹، ۴۳/۱% و در سال گذشته ۳۰/۱% بوده است که از این میزان ۱۸/۸% مربوط به ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ و ۱۱/۳% مربوط به شش ماهه دوم بود

دستور رئیسی به وزیر صمت برای جلوگیری از واردات بی رویه

 رییس‌جمهور در دیدار با فعالان تولید دانش بنیان اظهار کرد: اولویت برای ایجاد تحول دانش بنیان در صنایع بزرگ کشور است. وی افزود: وزیر صمت موظف است جلوی واردات بی رویه را بگیرد و دست‌های پنهان را در این زمینه قطع کند. رییسی تصریح کرد: وقتی فناوری داخلی وجود دارد، اجازه نمی‌دهیم عده‌ای با زد و بند اقدام به واردات کنند. رییس‌جمهور در ادامه افزود: وقتی امکان تولید داخل هست، واردات نه تنها خدمت نیست بلکه خیانت است./ تسنیم

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




چند خبر مهم و اثرگذار
توسط مرسده گونه 04 تیر 1402 ساعت 07:30
تابستان 1402 آغاز شد
توسط مرسده گونه 03 تیر 1402 ساعت 07:55
نگاهی عمیق تر به روند پیش روی بورس...
توسط مرسده گونه 30 خرداد 1402 ساعت 07:41
اتمام بازی خودرویی ها
توسط مرسده گونه 29 خرداد 1402 ساعت 07:52