بازار روز یکشنبه کاملا تحت تاثیر بودجه بود و با اتفاقات ناخوشی که در برخی از قسمت های لایحه بودجه آمده بود, طبیعتا بازار نیز واکنش منفی نشان داد. شاخص کل با افت بیش از 23 هزارواحد به ارتفاع یک میلیون و 320 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با افت 5,882 واحدی به عدد 355,612 نزول کرد تا به کمترین میزان خود در سال جاری برسد.

 نمادهای «فملی» « فارس » « فولاد» « شستا » «پارسان » بیشترین نقش را در کاهش شاخص داشتند و در مقابل نمادهای « غکورش» «پرداخت» «وخاور» «سپ» تأثیرگذاران مثبت در بازار بودند.

شاخص فرابورس نیز با 190 واحد افت همراه بود و در سطح 18 هزار و 930 واحد به کار خود پایان داد. نمادهای «آریا» « مارون » «فرابورس » «زاگرس» «شگویا» تأثیرگذاران منفی بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نمادهای «سغدیر» «بمپنا» «افرا» «ودی» در صدر تأثیرگذاران مثبت بر شاخص کل فرابورس بودند. 

 ارزش کل معاملات بازار سهام برابر با 4,832 میلیارد تومان بود که 2,234 میلیارد تومان آن (معادل 46 درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش 27 درصدی را نشان می دهد.

حجم کل معاملات به مقدار 5 میلیارد و 626 میلیون برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود 393 هزار بود. شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ 536 میلیارد تومان بودیم. این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان 262 میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از 40 هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان 274 میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از 40 هزار میلیارد تومان بوده است. 

 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «خودرویی » « فلزی » « پتروشیمی » «استخراج کانه های فلزی » اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «خودرو» «برکت» « خساپا » « میدکو » «شستا» « خگستر» «شبندر» «فرابورس»  بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای « خودرو » «خساپا» « فاذر» « خبهمن » « خگستر » بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.

 در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های « اطلاعات و ارتباطات» « لاستیک » «صندوقهای سرمایه گذاری » اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های « خودرویی » « فلزی» « پتروشیمی » به نام خود ثبت کردند.

 در بین شرکت‌ها، نمادهای « خمحور» «دشیمی» «سغدیر» «شبریز» «سبجنو» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «خودرو» «خساپا» « برکت » « میدکو» «خبهمن» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید.