آمریکا اختیار هسته‌ای بایدن را محدود می‌کند

نشریه پولتیکو: با وجودی که بایدن تصمیم نهایی را درباره موضع هسته‌ای آمریکا اتخاذ می‌کند اما وزارت دفاع درصدد تاثیرگذاری بر رئیس جمهوری است.بایدن همانطور که در مباحث مربوط به افغانستان گفته، از اینکه پنتاگون وی را در ارتباط با هر تصمیمی تحت فشار قرار دهد، بیزار است.

شنیده می‌شود هیئت مدیره سازمان بورس صلاحیت محمود گودرزی را برای مدیرعاملی شرکت بورس تایید کرد.  _بورس نیوز

سیمان صدر نشین معاملات بورس کالای ایران

تالار سیمان بورس کالای ایران روز شنبه ۱۵ آبان ماه، میزبان دادوستد ۸۷۳ هزار و ۳۵۵ تن سیمان بود.امروز و در تالار محصولات صنعتی و معدنی نیز ۶ هزار و ۶۰۰ تن ورق فولادی و ۲ هزار و ۴۰۲ تن میلگرد معامله شد. تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالا هم در این روز میزبان معامله ۱۲ هزار و ۹۳۱ تن مواد شیمیایی، ۳ هزار و ۲۰۳ تن مواد پلیمری، یک هزار و ۹۰۰ تن وکیوم باتوم، ۵۰۰ تن گوگرد و ۷۵ تن قیر بود. _بورس کالا

خودرو

ایران خودرو می‌گوید برنامه واگذاری شرکتهای غیربورسی خود از طریق پذیرش در بازار سرمایه و عرضه اولیه آنها را در دست اقدام دارد.

بدون برجام و تصویب FATF نمی‌توان امید داشت که مشکلات اقتصادی سر و سامان بگیرد

محمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات برآمده از عدم توافق با طرف‌های برجام و البته بی‌توجهی به مسأله FATF، بیان داشت:کشور در وضعیتی قرار گرفته که تمامی فعالیت‌های اقتصادی برون مرزی، و البته گزاره‌های اقتصادی داخلی؛گریزی از تعامل با جهان نداشته باشد. امروز ارز حاصل از صادرات راهی به داخل کشور پیدا نمی‌کند، هرچند اصل صادرات نیز تحت الشعاع مسائلی قرار گرفته که به صورت مستقیم با برجام و FATF مرتبط است.

رسمی؛ فروش اوراق لغو شد

بانک مرکزی اعلام کرد حراج اوراق بدهی، بنا به درخواست وزارت اقتصاد لغو شد

حذف اطلاعیه نوزدهمین مرحله حراج اوراق بدهی

 اطلاعیه مربوط به فروش 10 هزار میلیارد تومانی اوراق دولتی در این هفته، از وب سایت بانک مرکزی حذف گردید تا از این رو تا اطلاع ثانوی نوزدهمین مرحله حراج اوراق بدهی لغو شده محسوب شود.

حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان به 5 میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر صمت در دیدار مشاور نخست وزیر پاکستان گفت: ایران و پاکستان اراده راسخ برای توسعه مبادلات تجاری دارند و تلاش داریم تا سطح مبادلات دو کشور را به 5 میلیارد دلار برسد.  فاطمی امین تاکید کرد: در این مساله توافق داریم تا تجارت بین دو کشور فقط محدود به مبادلات کالایی نباشد و به سرمایه‌گذاری شرکت های پاکستانی در ایران بیانجامد.

نفت اوپک رکورد 84 دلار را شکست

 رکورد قیمت سبد نفتی اوپک در سال 2021 در 18 اکتبر برابر با 26 مهر ماه 1400 به دنبال کمبود گاز در جهان و به ویژه در اروپا و شکستن رکورد قیمت این سوخت به 84.04 دلار در هر بشکه رسید بالاترین رقم از 10 آوریل 2018 به شمار می‌رود.

رشد ۱.۸ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۰

 خودروسازان بزرگ و کوچک کشور در هفت ماهه ابتدایی امسال موفق به تولید ۵۶۰ هزار و ۵۱۴ دستگاه انواع خودرو شدند. آماری که حکایت از رشد ۱.۸ درصدی تولید در هم‌سنجی با پارسال دارد.

گفت و گوی وزرای خارجه ایران و روسیه در مورد برجام و آغاز مجدد مذاکرات وین

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که لاوروف وزیر امور خارجه این کشور و امیرعبداللهیان همتای ایرانی وی در تماسی تلفنی درباره از سرگیری مذاکرات برجام در وین گفت و گو و بر اجرای موثر این توافق تاکید کردند.لاوروف بر پایبندی کشورش به مفاد برجام و تلاش های بین المللی برای حل و فصل اختلافات در مسیر اجرای این توافق تاکید کرد.وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد لاوروف و امیرعبداللهیان در این تماسی تلفنی درباره دورنمای از سرگیری مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای در وین گفت و گو کردند.مذاکرات در وین برای برقراری مجدد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های آمریکا در 29 نوامبر (8 آذر) از سر گرفته می‌شود.

نفت از صعود هفتگی بازماند

قیمت نفت در معاملات روز جمعه تحت تاثیر بی اعتنایی تولیدکنندگان اوپک پلاس به درخواست آمریکا برای تسریع روند افزایش عرضه و تشدید نگرانیها نسبت به کمبود عرضه، بیش از دو درصد صعود کرد. بهای معاملات نفت برنت دو دلار و ۲۰ سنت افزایش یافت و در ۸۲ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با دو دلار و ۴۶ سنت افزایش، ۸۱ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه بود. برنت حدود دو درصد کاهش هفتگی داشت که دومین کاهش هفتگی متوالی بود در حالی که وست تگزاس اینترمدیت ۲.۷ درصد کاهش یافت.اوپک و متحدانش در دیدار روز پنج شنبه برنامه افزایش تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در دسامبر را تصویب کردند. جو بایدن، رییس جمهور آمریکا خواستار افزایش بیشتر تولید این گروه برای مقابله با روند رشد قیمتها شده بود.باب یاوگر، مدیر معاملات انرژی در شرکت میزوهو گفت: تصمیم اوپک برای تداوم سیاست افزایش تدریجی تولید و عدم واکنش قابل توجه دولت بایدن، باعث ادامه روند رشد قیمت نفت شده است. تنها یک تلاش هماهنگ به همراه چین و مصرف کنندگان دیگر کمبود عرضه در بازار را مدیریت خواهد کرد.کاخ سفید پس از دیدار وزیران اوپک پلاس اعلام کرد همه گزینه های در اختیارش را برای تضمین انرژی مقرون به صرفه از جمله امکان برداشت از ذخایر استراتژیک نفت را بررسی خواهد کرد.آماری که نشان داد اشتغال آمریکا در اکتبر بیش از میزان پیش بینی شده، افزایش پیدا کرده است از رشد قیمتها پشتیبانی کرد.بیورن تونهاگن، مدیر بازارهای نفت شرکت ریستاد انرژی اظهار کرد: بازارها اکنون برداشت از ذخایر استراتژیک نفت را دارای یک اثر منفی موقتی روی قیمتها می دانند که راهکار پایداری برای رفع عدم توازن میان عرضه و تقاضا نخواهد بود.

شنیده جذاب حکشتی

در بازار شنیده شده افزایش سرمایه حدود 5850 درصدی حکشتی از محل تجدیدارزیابی دارایی در حال آماده شدن جهت ارائه به هیئت مدیره و حقوقی های اصلی نماد است. همچنین شنیده شده در این ارزیابی ساختمان ها و زمین های خارج از کشور به دلیل محدودیت های تحریم مورد ارزیابی قرار نگرفته و در صورت رفع تحریم ها در آینده مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت

 

سباقر

در نماد سباقر خبر انتقال به بازار اصلی در چند روز آینده تایید شده و تمام مراحل اداری طی شده است،
همچنین شنیده می شود در چند روز آینده اولین افزایش سرمایه این شرکت در کدال درج خواهد شد.

شرکت "های وب" و همچنین شرکت "پارس آنلاین" (که تحت مالکیت 100% شرکت "های وب" می باشد)، به عنوان دو اپراتور بزرگ کشور، با هدف توسعه سریع بازار خود و تسهیل در ارائه خدمات ارتباطات ثابت (اینترنت پرسرعت) و استفاده حداکثری از منابع و امکانات موجود، قرارداد استفاده اشتراکی از منابع شرکت مخابرات ایران به صورت BitStream، با شرکت مخابرات ایران امضا نمودند. این قراردادها فرصت توسعه سریع بازار و ارایه خدمات یکپارچه به مشتریان خانگی و سازمانی های وب و پارس آنلاین را محقق می نماید. پیش بینی می شود در شهرهای بزرگ کشور امضای این قرارداد منجر به افزایش درآمد حوزه ثابت دردو شرکت مذکور گردد. شایان ذکر است که به واسطه بروز اپیدمی کرونا میزان مصرف دیتا میان کاربران کشور رشد یبسیار سریعی داشته به نحوی که عملا رویکرد مصرف کنندگان بیشتر به استفاده از شبکه های اپراتور های ثابت در قیاس با اپراتورهای تلفن همراه می باشد.

 

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




چند خبر مهم و اثرگذار
توسط مرسده گونه 04 تیر 1402 ساعت 07:30
تابستان 1402 آغاز شد
توسط مرسده گونه 03 تیر 1402 ساعت 07:55
نگاهی عمیق تر به روند پیش روی بورس...
توسط مرسده گونه 30 خرداد 1402 ساعت 07:41
اتمام بازی خودرویی ها
توسط مرسده گونه 29 خرداد 1402 ساعت 07:52