امیرعبداللهیان: درچارچوب رفتار عمل‌گرایانه پای میز مذاکره خواهیم رفت

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی CNBC:

به زودی به مذاکرات برمی‌گردیم و بطور فشرده درحال بررسی نتایج مذاکرات وین هستیم. در بازگشت به مذاکره تاخیری نخواهیم داشت؛ هدف قهوه نوشیدن را در میز مذاکره نداریم.نتایج ملموس از مذاکرات برای ایران مهم است؛ چیزی که ما اکنون نیاز داریم بازگرداندن اعتماد است؛ ما اعتمادی به رفتار آمریکایی‌ها نداریم.برجام می تواند موفق شود و این بستگی به رفتار عملی طرف‌های مقابل دارد. بایدن پرونده قطوری که ترامپ برای ایران ساخته است را زیر بغل خودش دارد و با خود حمل می کند. درچارچوب رفتار عمل‌گرایانه پای میز مذاکره خواهیم رفت  و براساس رفتار دولت بایدن تصمیم می‌گیریم.عاملان ترور سردار سلیمانی باید به عدالت سپرده شوند. تشکیل دولت فراگیر بهترین راه حل برای افغانستان است.

سامانه نیما در روز گذشته شاهد عرضه حدود ۲۳۱ میلیون دلار به صورت حواله ارزی به منظور تامین ارز واردات کشور بوده است.

 از عرضه های مذکور حدود ۱۴۴ میلیون دلار معامله شده است. براساس معاملات انجام شده، میانگین موزون نرخ دلاری معاملات ۲۳۳,۱۶۵ ریال بوده است.

با دستور نمی‌توان از قیمت‌ها کاست!

روزنامه ایران (روزنامه رسمی دولت) در گزارشی سیاست کاهش 10 درصدی قیمت لبنیات که در روزهای گذشته از سوی وزرای جهاد کشاورزی و صمت مورد حمایت قرار گرفته است را به باد انتقاد گرفت و نوشت: این شاید برای اولین بار باشد که دولت خواهان کاهش قیمت شد و انجمن و تولیدکننده این صنف لبیک گفتند.حال این سؤال وجود دارد که می‌توان سیاست یاد شده را در مورد سایر کالاها اعمال کرد؟ نظر اکثر تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی این بود که با دستور نمی‌توان از قیمت‌ها کاست، کاهش قیمت با یک فرمول اتفاق می‌افتد که همه کشورها به آن پایبند هستند و براساس آن حرکت می‌کنند.در ادامه این گزارش آمده است: "وقتی تولیدکننده با چالش‌های متعددی روبه‌رو است و نمی‌تواند مواد اولیه را با قیمت مناسب خریداری کند، چگونه می‌توان قیمت کالا را پایین آورد."

خبرهای خوب نفتی؟

وزیر نفت گفت: خبرهای خوبی در زمینه قراردادهای نفتی، میعانات نفت و تهاتر نفت در راه است.

 جواد اوجی گفت: با توجه به نیاز دنیا به انرژی و با استفاده از توان و ظرفیت دستگاه سیاست خارجی برای فروش نفت به صورت تهاتری در دستور کار ما قرار گرفته است، در این زمینه تهاتر نفت با کالا و سرمایه گذاری از روش‌هایی است که انجام خواهد گرفت.️ وزیر نفت افزود: هر سرمایه گذاری که بخواهد در زمینه بخش‌های پایین دستی و بالادستی نفت سرمایه گذاری کند، در قبال اقدامات انجام داده خود می‌تواند نفت و میعانات گازی به صورت تهاتر دریافت کند. _شانا

نماد بورس کالا به تابلوی اصلی بازار اول بورس تهران انتقال یافت

 معاون امور ناشران و اعضای شرکت بورس تهران در نامه ای به مدیرعامل بورس کالای ایران اعلام کرده است با توجه به اینکه شرکت بورس کالای ایران شرایط مقرر برای تابلوی اصلی بورس تهران را احراز کرده است، نماد معاملاتی آن از تابلوی فرعی بازار اول به تابلو اصلی بازار اول منتقل شد.

امسال بیش از ۵۰ درصد کسری بودجه خواهیم داشت

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه برآورد ما این است که امسال بیش از ۵۰ درصد کسری بودجه داشته باشیم، تصریح کرد:‌ دولت حتماً باید برای در پرداخت‌ها لایحه بیاورد تعدیل کند و همچنین راهکارهای جدیدی که می‌توان این کسری‌ها را جبران کرد و ساز و کار جدید پیشنهاد دهد.

واکنش روسیه به اتهام تعلل ایران در آغاز مذاکرات وین

 «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی: به خاطر دقت در موضوع، نباید فراموش کنیم که دولت جدید ایران در پایان آگوست تشکیل شده است؛ به این مفهوم که کمتر از ۲ ماه از تشکیل آن می‌گذارد. ایالات متحده، ۲ ماه زمان بُرد که آماده مذاکرات وین (برای احیای برجام) شود. اما «لارنس» زمان آن رسیده است که این روند (مذاکرات وین) از سرگرفته شود.

مالیات از ۱.۳ میلیون خانه خالی، قطعی است

محمود محمودزاده: واحدهای خالی از سکنه به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ گروه اول یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد است که شهریورماه سال گذشته مطابق قانون سال ۱۳۹۴ و ابلاغیه ۱۳۹۵ شناسایی شده و به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند.طبق این قانون اگر واحدها یک سال خالی بمانند مشمول مالیات می‌شوند. مالیات این ۱.۳ میلیون واحد، قطعی است و باید اخذ شود.بخش دوم، املاکی است که بعد از اصلاحیه ماده ۵۴ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم مصوب پنجم آذرماه ۱۳۹۹ مورد بررسی قرار خواهد گرفت.طبق این اصلاحیه واحدهای مسکونی نباید بیش از ۱۲۰ روز خالی بمانند؛ در غیر این صورت مشمول مالیات خواهد شد. در این بخش هنوز معرفی انجام نشده و مربوط به فراخوانی است که در حال حاضر جریان دارد.

بازگشت عراقچی به مذاکرات؟!

آنگونه که از شواهد برمی آید احتمالا سیدعباس عراقچی به دلیل تجربه کم باقری کنی، به عنوان مشاور تیم مذاکره کننده فعالیت کند و یا به طریقی از او در تیم مذاکره کننده استفاده شود.حال بنا به نظر مثبت رهبری در انتصاب عراقچی به‌عنوان دبیر شورای راهبردی روابط خارجی که یک شورای حاکمیتی است، احتمال استفاده از او در مذاکرات وین تقویت شده است. _انتخاب

تهاتر نفت با کالا پس از حذف ارز 4200 تومانی امکان‌پذیر می‌شود

 رییس‌کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه هم اکنون نفت صادر و در ازای آن فقط کالای اساسی وارد می‌شود، گفت: تهاتر نفت با تمام کالاهای مورد نیاز کشور با حذف ارز 4200 تومانی قابلیت اجرا پیدا می‌کند.  علیرضا پیمان پاک، در خصوص تهاتر کالا اظهار داشت: آیین نامه اصلاح ضوابط تجاری و ارزی برای تسهیل قوانین تجاری ابلاغ شده که یکی از بخش های آن، تهاتر کالای صادراتی است.  _ایرنا

10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی

  قرار است فردا تفاهم‌نامه احداث 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی بین وزرای نیرو و صمت به امضا برسد. _تسنیم

پاییز امسال؛ تارا با گیربکس اتوماتیک

 رحیمی، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با اشاره به تحویل خودروی تارا با گیربکس اتوماتیک در پاییز امسال، عنوان کرد: در حال حاضر فرآیندهای دقیق کیفی این خودرو طی می شود.

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




چند خبر مهم و اثرگذار
توسط مرسده گونه 04 تیر 1402 ساعت 07:30
تابستان 1402 آغاز شد
توسط مرسده گونه 03 تیر 1402 ساعت 07:55
نگاهی عمیق تر به روند پیش روی بورس...
توسط مرسده گونه 30 خرداد 1402 ساعت 07:41
اتمام بازی خودرویی ها
توسط مرسده گونه 29 خرداد 1402 ساعت 07:52