دهقان دهنوی در شبکه خبر:از مصوبات جلسه امروز سه مورد اجرایی شد و ۷مورد در جلسه سران قوا مطرح خواهد شد.اختصاص یک درصد به صندوق تثبیت:ثبات بخشی داده شده بود و چون از ارز به ریال تبدیل نشده بود اختصاص پیدا نکرده بود که قرار شد ۲۰۰میلیون دلار تبدیل و به بازار اختصاص یابد. به عبارتی بانک مرکزی ارز را تبدیل و به حساب صندوق تثبیت واریز می کند.هر خرید و فروش در بازار مشمول مالیات است که مجموع آن در سال، قابل توجه است. پیشنهاد شده ۸۰ درصد از این مبلغ به حساب تثبیت بازار واریز شود.هدف از معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل سود انباشته، تشویق به تزریق سود سالانه شرکت ها در سرمایه های آن‌ها است. این امر برای سهامداران هم جذاب است.احتمالا امسال افزایش سرمایه بیشتری داشته باشیم.مشوق مالیاتی دیگری برای شرکت هایی که از سهام زیر مجموعه خود حمایت می کنند خواهد بود.این معافیت ها نشان از توجه ویژه دولت به بازار است.الان که عرضه در بازار زیاد شده، باید هم سهام خزانه و هم خرید سهام شرکت های زیر مجموعه تقویت شود.در این روزها منابع کافی برای بازارگردانی وجود ندارد. این معافیت ها منابع خوبی تامین می کند.هدف از معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل سود انباشته، تشویق به تزریق سود سالانه شرکت ها در سرمایه های آن‌ها است. این امر برای سهامداران هم جذاب است. احتمالا امسال افزایش سرمایه بیشتری داشته باشیم.مشوق مالیاتی دیگری برای شرکت هایی که از سهام زیر مجموعه خود حمایت می کنند خواهد بود.این معافیت ها نشان از توجه ویژه دولت به بازار است.الان که عرضه در بازار زیاد شده، باید هم سهام خزانه و هم خرید سهام شرکت های زیر مجموعه تقویت شود.در این روزها منابع کافی برای بازارگردانی وجود ندارد. این معافیت ها منابع خوبی تامین می کند.

محمد کشتی‌آرای، نایب رییس دوم اتحادیه طلا:با توجه به تعطیلی بازار و نبود سیگنال افزایشی یا کاهشی خاص احتمال اینکه قیمت طلا و سکه تا پایان هفته ثبات داشته باشد بالاست.از آنجا که خبرهای خوشی از نشست وین به گوش رسیده، به نظر می‌رسد در روزهای آینده درصورت توافق ایران و آمریکا شاهد کاهش قیمت دلار، طلا و سکه باشیم.قیمت سکه طرح امامی امروز ١٠ میلیون و ٢٠ هزار و سکه طرح قدیم ٩ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان بود.همچنین امروز قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۵۰۰ هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶٠٠ هزار و سکه یک گرمی دو میلیون تومان اعلام شد.قیمت هر مثقال طلا هم امروز به چهار میلیون و ٣١٨ هزار و هر گرم طلای ١٨ عیار به ٩٩۶ هزار تومان رسید.

رئیس مجلس در جلسه بررسی راهکارهای بهبود وضعیت بازار سرمایه:  لازم است اقدامات فوری هم مانند بیمه سهام سهامداران خرد و الزام پرداخت یک درصد منابع صندوق توسعه ملی و واقعی کردن نرخ تسعیر ارز بانک ها اجرایی شود. همچنانکه اقدامات موازی مانند مالیات بر عایدی سرمایه، حذف قیمت گذاری دستوری و مسدود نمودن درگاه های پرداخت صرافی های غیرمجاز فروش رمز ارز باید در مجلس و دولت و دستگاه قضایی در دستور کار قرار گیرد. در این جلسه پورابراهیمی، علیزاده، همتی، دژپسند و دهقان دهنوی حضور داشتند

۳ میلیارد دلار پول بلوکه شده در ژاپن داریم که اگر عضو FATF نشویم، نمی‌توانیم آزادشان کنیم:بهرام شکوری، رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران ژاپن:اعداد مختلفی بین ۲ تا ۵ میلیارد دلار برای پول‌های بلوکه شده ایران در ژاپن گفته می‌شود. ما فکر می‌کنیم حدود ۲ تا ۳ میلیارد دلار پول بلوکه شده در ژاپن وجود داشته باشد.اگر همین فردا هم تحریم‌ها برداشته شود تا زمانی که از قوانین FATF پیروی نکنیم نمی‌توانیم مراودات را انجام دهیم و مثل کره شمالی می‌شویم./ ایلنا

قیمت نفت روز سه‌شنبه پس از تجربه سقوط در جلسه معاملاتی گذشته، دوباره افزایش یافت، اما نگرانی‌های فزاینده در خصوص وضعیت تقاضای سوخت در هند، سومین واردکننده نفت در جهان که در حال حاضر شرایط نامساعدی را به دلیل گسترش ویروس کرونا دارد، باعث محدودیت رشد بازار شد.معاملات آتی نفت خام برنت پس از افت 0.7درصدی روز گذشته، ۴۰سنت یا ۰.۶درصد افزایش یافت و به ۶۶.۰۵دلار در هر بشکه رسید.معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز پس از تجربه سقوط ۰.۴درصدی روز دوشنبه، ۴۰سنت یا ۰.۷درصد رشد کرد و با قیمت ۶۲.۳۱دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت./ اقتصاد آنلاین

آزادسازی پول‌های بلوکه شده در عراق از طریق واردات کالا و حواله ارزی/ منابع ارزی ایران در عراق بین ۶ تا ۷ میلیارد دلار است:یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق مشترک ایران و عراق:حجم پول‌های بلوکه شده و منابع ارزی ایرانی در کشور عراق روزانه در حال تغییر است به طوری که هر روز شاهد آزاد شدن حجمی از آن‌ها و از طرفی هم اضافه شدن آن‌ها به دلیل انجام صادرات کالا هستیم.بانک‌های عراقی همکاری مفید و قابل قبولی با بانک مرکزی ایران دارند و همین همکاری‌ها منجر به دور زدن تحریم‌ها و در نتیجه انجام معاملات ارزی شده است.هم اکنون آزاد کردن پول‌های بلوکه شده هم از طریق حواله ارزی یا همان پول نقد انجام می‌گیرد و هم از طریق واردات کالا از عراق به ایران که البته مورد دوم بیشتر از مورد اول است.هم اکنون حجم پول‌های بلوکه شده و منابع ارزی ایرانی در کشور عراق بین ۶ تا ۷ میلیارد دلار است که نگرانی زیادی برای آزادسازی آن نداریم./ باشگاه خبرنگاران

پایان دور اول جلسه کمیسیون مشترک برجام / تصمیم برای تسریع روند ‌گفت‌وگوها: دور اول جلسه کمیسیون مشترک برجام که امروز با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ در وین از سر گرفته شده بود، پایان یافت. در این جلسه حاضرین تصمیم به تسریع روند گفت‌وگوها گرفته و توافق شد فعالیت گروه‌های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد. همچنین تصمیم گرفته شد که گروه کارشناسی سوم با نام «گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی» با هدف گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل شود/ایسنا

در جلسه ویژه بورسی قالیباف، همتی و دژپسند چه گذشت؟رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص مصوبات جلسه امروز، اظهار داشت: مقرر شد تصمیمات سازمانی برای تغییر در دامنه نوسان و حجم مبنا اتخاذ شود. علاوه بر این شورای عالی بورس با مسئولیت وزیر اقتصاد مکلف شد مصوبات قبلی را اجرایی کند.پورابراهیمی با بیان اینکه همچنین پیشنهادات 10 گانه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا در جلسه سران قوا مطرح شود، گفت: این تصمیمات آثار مثبتی در بازار سرمایه خواهد داشت._مهر

سود شرکت‌های صنعتی چین در ماه مارس بیش از 90 درصد افزایش یافت:اداره ملی آمار چین (NBS) اعلام کرد که سود شرکتهای صنعتی در ماه مارس به شدت افزایش یافته است، در حالی که تقاضای مواد اولیه همراه با بهبود اقتصادی کشور افزایش یافته است.داده ها نشان می دهد که سود در ماه مارس به ۷۱۱.۱۸ میلیارد یوان (۱۰۹.۶ میلیارد دلار) افزایش یافته است که ۹۲.۳ درصد بیشتر از یک سال قبل است، درست زمانی که این اقتصاد تحت تأثیر بحران کووید قرار گرفت. سرعت رشد از دو ماه اول امسال کند شد، سود در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ ، در ژانویه-فوریه ۱۷۹ درصد افزایش یافته است.

رکورد شکنی صنعت پتروشیمی در اولین ماه 1400:پتروشیمی‌های کشور در فروردین امسال به رکورد افزایش 7 درصدی تولید دست یافتند.مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از افزایش هفت درصدی تولید انواع محصولات پتروشیمی در نخستین ماه از سال 1400 نسبت به مدت مشابه در سال 99 خبر داد.میرهاشمی می گوید مجموع تولید مجتمع‌های پتروشیمی در فروردین‌ماه امسال حدود 5.5 میلیون تن بوده است!شانا

درآمد ماهیانه کزغال در فرودین ماه امسال 1،622،068 میلیون ریال بوده است که نسبت به اسفند ماه 99 رشد 35 درصدی داشته است. درآمد این شرکت رشد 312 درصدی نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل داشته است.

درآمد ماهیانه  کاما در فرودین ماه امسال 1،135،150 میلیون ریال بوده است که نسبت به اسفند ماه 99 رشد 3018 درصدی داشته است. درآمد این شرکت رشد 222 درصدی نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل داشته است.

درآمد ماهیانه مارون در فرودین ماه امسال 29،446،885 میلیون ریال بوده است که نسبت به اسفند ماه 99 رشد 14 درصدی داشته است. درآمد این شرکت رشد 260 درصدی نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل داشته است.

درآمد ماهیانه  فسازان در فرودین ماه امسال 2،236،059 میلیون ریال بوده است که نسبت به اسفند ماه 99 رشد 48 درصدی داشته است. درآمد این شرکت رشد 404 درصدی نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل داشته است.

درآمد ماهیانه  فسرب در فرودین ماه امسال 267،758 میلیون ریال بوده است که نسبت به اسفند ماه 99 رشد 27 درصدی داشته است. درآمد این شرکت رشد 1011 درصدی نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل داشته است.

درآمد ماهیانه  زماهان در فرودین ماه امسال 234،033 میلیون ریال بوده است که نسبت به اسفند ماه 99 رشد 62 درصدی داشته است. درآمد این شرکت رشد 247 درصدی نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل داشته است.

فروش فروردین ماه شرکت پتروشیمی آبادان شپترو در فروردین ماه ۵۶۴,۷۰۶ میلیون ریال بوده که این عدد در مدت مشابه سال قبل ۱۴۹,۳۷۷ میلیون ریال بوده است.

فروش فروردین ماه شرکت کویر تایر پکویر ۵,۶۶۲ میلیون ریال بوده که این عدد در مدت مشابه سال قبلش ۲,۱۱۷ میلیون ریال بوده است./فروش شرکت از ابتدا تا انتهای سال مالی گذشته ۴,۱۳۷ میلیون ریال بوده است.

فروش شرکت آلومراد فمراد در فروردین ماه ۸,۳۳۰ میلیون ریال بوده که این مقدار در مدت مشابه سال قبل ۳۶,۸۲۰ میلیون ریال بوده است.

درآمد فروردین شرکت بورس کالای ایران کالا ۲۷۸,۲۲۱ میلیون ریال بوده است که این مقدار از ابتدا تا انتهای سال مالی گذشته ۲,۶۱۲,۳۱۳میلیون ریال بوده است.

درآمد ماهیانه  کگل در فرودین ماه امسال 30،723،427 میلیون ریال بوده است که نسبت به اسفند ماه 99 رشد 12 درصدی داشته است. درآمد این شرکت رشد 188 درصدی نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل داشته است. این افزایش عمدتا به خاطر افزایش مقدار فروش کنسانتره سنگ آهن صادراتی می باشد.

درآمد ماهیانه  دارو در فرودین ماه امسال 1،154،100 میلیون ریال بوده است که نسبت به اسفند ماه 99 رشد 118 درصدی داشته است. درآمد این شرکت رشد 146 درصدی نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل داشته است. این شرکت در اسفند ماه به خاطر کاهش مقدار فروش عملکرد ضعیفی داشته است.

درآمد ماهیانه  کویر در فرودین ماه امسال 10،183،015 میلیون ریال بوده است که نسبت به اسفند ماه 99 رشد 35 درصدی داشته است. درآمد این شرکت رشد 276 درصدی نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل داشته است. این افزایش عمدتا به خاطر افزایش مقدار فروش انواع میلگرد می باشد.

درآمد ماهیانه  دلر در فرودین ماه امسال 963،823 میلیون ریال بوده است که نسبت به اسفند ماه 99 رشد 120 درصدی داشته است. درآمد این شرکت رشد 20 درصدی نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل داشته است. این شرکت در اسفند ماه به خاطر کاهش مقدار فروش عملکرد ضعیفی داشته است.

هلدینگ خلیج فارس سهام‌ نوری، شگویا، پارس و مبین را بیمه کرد:اوراق اختیار فروش تبعی چهار نماد از شرکت‌های تابعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شامل نوری، پارس، مبین و شگویا ظرف یک هفته آینده منتشر می‌شود.  مدیرعامل شرکت مدبران اقتصاد با اعلام این خبر اظهار داشت: سهامداران این نمادها برای اطمینان از سرمایه‌گذاری خود در بازار سرمایه، می‌توانند این اوراق که حکم بیمه سهام با سود ۲۲ درصد به مدت یکسال دارد را خریداری کنند.جواد عشقی‌نژاد خاطر نشان کرد: مبنای اعمال سود ۲۲ درصد به قیمت امروز این نمادهاست و صرفا دارندگان سهام‌ این شرکت‌ها برای برخورداری از این سود و بیمه، می‌توانند از روز دوشنبه در نمادهای هنوری، هپارس و همبین این اوراق را از طریق بورس خریداری کنند، همچنین ظرف یک هفته آینده نیز اوراق مربوط به شگویا را با نماد هشگویا خریداری کنند.

پتروشیمی شازند در فروردین ماه به فروش 1247 میلیارد تومانی رسید که به نسبت مدت مشابه سال قبل و میانگین 12 ماهه سال گذشته به ترتیب رشد 260 درصدی و 34 درصدی را نشان می دهد.مقدار تولید و فروش پلی اتیلن سنگین در این ماه به ترتیب 8469 تن و 8043 تن گزارش شده که به نسبت فروردین سال گذشته، به ترتیب بدون تغییر و رشد 239 درصدی دارد

میرهاشمی مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از افزایش هفت درصدی تولید انواع محصولات پتروشیمی در نخستین ماه از سال 1400 نسبت به مدت مشابه در سال 99 خبر داد. مجموع تولید مجتمع‌های پتروشیمی در فروردین‌ماه امسال حدود 5.5 میلیون تن بود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از آمادگی این شرکت برای افزایش تولید نفت تا رقمی فراتر از مقدار تولید پیش از تحریم‌ها در سال 1397 خبر داد.