اعلام دو راهکار مجلس برای خروج بورس از بحران:رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس :بانک مرکزی نرخ تسعیر ارز بانک‌ها را فورا" اصلاح کند.صندوق توسعه ملی به سرعت، 1 درصدی که وعده داده شده بود را وارد بازار سرمایه نماید.

عراقچی برای اولین‌بار از توافق وین رونمایی کرده: تحریم‌ها دو دسته شده‌اند؛ عمومی و شخصی- بر سر برداشته‌شدن عمومی‌ها توافق شده:️رسانه‌ها گزارش داده‌اند امروز عصر عباس عراقچی، معاون‌سیاسی وزارت‌امورخارجی و چهره‌ارشد تیم‌مذاکره‌کننده ایران در وین، گفته: «تحریم‌های آمریکا علیه به دو بخش تقسیم شده‌اند، تحریم‌های  کهبخشی و موضوعی‌اند و تحریم‌هایی که جنبه خاص دارند. ️تحریم‌هایی که جنبه عمومی دارند مثل تحریم‌های هوایی، دریایی، پتروشیمی، کشتی‌رانی، ساختمان، خودرو و بانکی و بیمه‌ای هستند و تحریم‌های خاص شامل تحریم افراد و اشخاص است.️آمریکا و ۱+۴ پذیرفته اند که تحریم‌هایی که جنبه عمومی دارند به طور کامل لغو شوند.️این دیپلمات‌ارشد کشورمان گفته: «فهرست تحریمی اشخاص، فهرستی طولانی و ۱۵۰۰مورد است که در حال بررسی بحث‌های پیچیده مربوط به آن‌ هستیم.»

همتی: بانک مرکزی آماده اصلاح نرخ تسعیر دارایی‌های ارزی بانک ها است: عبدالناصر همتی، رییس کل بانک‌مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: دارایی های ارزی بانکها، عمدتا مطالبات از بنگاهها هستند و بخشی از آن هم به دلیل تحریم مسدودند. وصول مطالبات ارزی بعض معوق، در نرخهای فعلی ارز در بازار، مشکلات خودش را دارد. دارایی های ارزی بانکها، متناسب با نرخ تسعیرمتناسب با شرایط غیرتحریمی است. بانک مرکزی برای مؤثر واقع شدن اصلاح نرخ تسعیر ارز در قیمت سهام بانکها معتقد است اعطای معافیت مالیات سود ناشی از تسعیر، تا زمان نقد شدن آنها ضروری است.

ثپردیس:پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه 21 درصدی از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار

بر اساس گزارش مرکز آمار:نرخ تورم سالانه کشور در فروردین ماه ١٤٠٠ برابر ٣۸.۹ درصد گزارش شده‌است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ٣٧.٥ درصد برای دهک اول (پایین‌ترین دهک درآمدی) تا ٤٥.٨ درصد برای دهک دهم نوسان دارد.بر این اساس فاصله تورمی دهک‌های درآمدی در فروردین به ۸.۳ درصد رسید که نسبت به ماه گذشته ۰.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.تورم نقطه‌ای پایین‌ترین دهک درآمدی در اولین ماه سال جدید برابر با ۵۰.۳ درصد بوده‌؛ به بیان دیگر هزینه این گروه از خانوار نسبت به فروردین سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته‌است. تورم نقطه‌ای بالاترین دهک درآمدی در فروردین نیز ۵۲.۷ درصد گزارش شده‌؛ به بیان دیگر هزینه بالاترین دهک نسبت به پایین‌ترین دهک درآمدی طی یک سال گذشته با افزایش بیش‌تری همراه بوده‌است.این در حالی است که تورم نقطه‌ای خانوارهای کل کشور در فروردین برابر با ۴۹.۵ درصد بوده‌است.تورم نقطه‌ای خوراکی‌ها در حالی برای پایین‌ترین دهک برابر با ۶۳.۴ درصد بوده‌ که این میزان برای بالاترین دهک درآمدی ۶۱.۳ درصد گزارش شده‌است.در نقطه مقابل تورم کالاهای غیرخوراکی برای پایین‌ترین و بالاترین دهک درآمدی به ترتیب برابر با ۳۷.۲ و ۵۰.۶ درصد گزارش شده‌است. به بیان دیگر هرچند بالاترین دهک درآمدی تورم بیش‌تری را تجربه کرده‌ اما هزینه معیشت خانوارهای کم‌درآمد (خوراک و آشامیدنی) با افزایش بیش‌تری همراه بوده‎‌است./ اقتصاد آنلاین

محمد باقری عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با بیان اینکه مخالفت مجلس با افزایش قیمت خودرو به شورای رقابت اعلام شد، گفت: مدیریت سیاسی ایران خودرو و سایپا، این مجموعه ها را با مشکل مواجه کرده است.وی، شکست انحصار از دو خودروساز در کشور را ضروری دانست و افزود: قیمت گذاری باید متناسب با عرضه و تقاضا باشد، نه دستوری و تکلیفی و از طرف دیگر حاکمیت و دولت نیز باید نظارت کافی داشته باشد تا خودروسازان گران فروشی نکنند.

وکیوم باتوم شبندر بالای 75000 نرخ گرفت!تقاضای بسیار سنگین برای وکیوم باتوم پالایشگاه بندرعباس در بورس کالا و رقابت سنگین خریداران، باعث شد تا 20 هزار تن از این محصول شبندر نزدیک به 18 درصد بیش از نرخ پایه میانگین  72150 معامله شود.بالاترین خریدار نیز به نرخ 75111 بود، یعنی جهش 23 درصدی قیمت وکیوم باتوم مرغوب که حاکی از ادامه رشد در هفته های آتی دارد...(در بورس اوراق هم حجم مبنای سهم خریداری ندارد!؟)

دومین بورس ارز دیجیتال در ترکیه بسته شد:ناظر مالی ترکیه اعلام کرد تمامی حساب‌های بانکی بورس «وِبیت‌کوین» را بسته و کارکنان آن را دستگیر کرده است.این اقدام پس از آن انجام می‌شود که ترکیه در اوایل هفته گذشته یک بورس دیگر ارزهای مجازی را تعطیل کرده بود.

ابهام در آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در عراق:علی شریعتی عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: هنوز هیچ مقام رسمی ایرانی و عراقی در مورد آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در عراق اظهار نظر نکرده لذا هنوز در مورد آزادسازی این پول ها ابهام وجود دارد.

حسین امیرعبداللهیان، دستیار رئیس مجلس در امور بین الملل: برای تحقق عینی لغو «تحریم های حداکثری» آمریکا علیه ایران، باید در مذاکره بر سر «مطالبات حداکثری» ایستاد. این روش منطقی، در مقابل رفتار متناقض آمریکا و تروئیکای اروپا بخوبی نتیجه می دهد.رفتارشناسی مبتنی بر پیمان‌شکنی مکرر و بدعهدی آمریکا، بی اعتمادی فزاینده را ترویج کرده است./باشگاه خبرنگاران جوان

تولید واکسن روسی در ایران تا یک ماه دیگر/ پول بلوکه شده‌ای در روسیه نداریم :کامبیز میرکریمی، نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه:تولید واکسن روسی در ایران تا یک ماه دیگر آغاز می‌شود.واردات از کشور روسیه به ایران بیشتر از صادرات ایران به این کشور است و با این تفاسیر هیچ پول بلوکه شده‌ای در این کشور وجود ندارد./باشگاه خبرنگاران

تغییرات جداول قانون بودجه ١۴٠٠ را رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ کرد:روابط عمومی و اموربینالملل سازمان برنامه و بودجه کشور؛ هیات رئیسه مجلس جداول لایحه بودجه ١۴٠٠ را در نامهای از سوی معاونت تقنینی مجلس به معاون پارلمانی دولت ارائه داد. اما جناب آقای حسینعلی امیری پاسخ دادند که قانون بودجه باید رسما طی نامهای از سوی رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ شود و چنین هم شد.در نامه رئیس مجلس به رئیس جمهور تغییرات در جداول بودجه به دولت ابلاغ شده است. سازمان برنامه و بودجه کشور در جریان علت و ماهیت این تغییرات نبوده و صرفا به عنوان مجری قانون خود را ملزم به اجرای آن می‌داند.همواره ارتباط نمایندگان دولت و سازمان برنامه و بودجه تا پایان بررسی لایحه بودجه در صحن علنی است و بعد از آن این ارتباط قطع میشود. در جریان بررسی احکام، ارقام و جداول بودجه ١۴٠٠ نیز همینگونه بوده است.پس از ابلاغ قانون بودجه ١۴٠٠ در تاریخ ٢٧ اسفند سال گذشته از مجلس به دولت، جداول بودجه ١۴٠٠ نیز طی نامه‌ای از سوی رئیس مجلس در تاریخ ٢۵ فروردین ماه به رئیس جمهور ابلاغ شده است.

امروز نشست اضطراری کمیسیون اقتصادی مجلس درباره بازار سهام برگزار می شود.محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو ناضر مجلس در شورای عالی بورس در خصوص موضوع عدم تشکیل جلسه هماهنگی اقتصادی سران  قوا و درخواست از ریاست جمهوری برای در اولویت قرار دادن موضوع بازار سرمایه گفت: هفته گذشته متاسفانه دولت این جلسه هماهنگی سران سه قوه را اعلام نکرده ، امروز هم تا این ساعت برای این جلسه بسیار مهم اقدامی نداشته است. این که هفته آینده، این جلسه  برگزار  خواهد شد یا خیر؟ نمی‌دانم.وی گفت: این نشان می‌دهد واقعا موضوع بازار سرمایه در اولویت دولت نیست. اگر بود، علاوه بر یک جلسه ، جلسات فوق العاده هم برگزار می‌شد.علیزاده گفت: علی‌ رغم این که جلسات صحن مجلس شورای اسلامی تعطیل است ، اما امروز جلسه فوق‌العاده و اضطراری اعضای کمیسیون اقتصادی با رئیس سازمان بورس ، معاونین بورس و رئیس مجلس در محل مجلس برگزار خواهد شد.

رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به درخواست فعالان بورس از آمادگی اصلاح نرخ تسعیر ارز بانک ها و معافیت مالیاتی سود ناشی از این محل برای بهبود سهام بانک ها خبر داد.

 قیمت پایه محصولات پتروشیمی از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با افزایش ۱۱۸ ریالی به دلار ۲۳۱۳۲۵.۵ ریالی اعلام شد.

مدیرکل سرمایه‌گذاری طرح‌های وزارت صنعت از استخراج غیرقانونی ۴تا ۶ درصدD رمزارزهای جهان خبر داد و گفت: بیش از دو هزار جواز تاسیس و ۱۵ پروانه بهره‌برداری برای رمزارزها صادر شده است.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت از اعلام مخالفت با افزایش قیمت خودرو به این شورا خبر داد و گفت: مدیریت سیاسی ایران خودرو و سایپا، دو خودروساز را با مشکل مواجه کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه اصلاح قیمت گندم در شورای هماهنگی اقتصادی دولت غیرقانونی است،گفت: از این اقدام غیر قانونی دولت به قوه قضائیه شکایت خواهیم کرد.

با شروع فصل گرما و عطش سدها در پی کاهش بارندگی ها در ایران، زمزمه بحران آب و کمبود منابع آبی به گوش می رسد، هرچند که طبق گفته های معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برنامه ای برای جیره بندی آب در نظر گرفته نشده اما بیش از ۲۶۰ شهر امسال با تنش آبی مواجه خواهند بود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه تعطیلی دفاتر املاک منجر به ایجاد مشکلاتی برای خریداران و فروشندگان شده و درخواست بازگشایی دفاتر با رعایت پروتکلهای بهداشتی را داریم گفت: برای اینکه مردم مقداری توان خرید پیدا کنند باید قیمت مسکن حداقل ۲۵ درصد کاهش پیدا کند.