یک منبع آگاه نزدیک به هیئت مذاکره کننده ایرانی:سیاست ایران در موضوع لغو تحریم‌ها هیچ تغییری نکرده و باید تمام تحریم‌ها اعم از تحریم‌های دوره اوباما پس از اجرایی شدن برجام و تحریم‌های بازگردانده شده در دوره ترامپ و تحریم‌های دیگری که در دوره ترامپ با برچسب های دیگر وضع شده، لغو شوند و پس از راستی آزمایی توسط ایران، کشورمان اقدامات جبرانی را متوقف خواهد کرد. /فارس

احتمال به تعویق افتادن جلسه سران قوا درباره بورس:پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در کلاب هاوس:دو هفته قبل جلسه سران قوا را داشتیم که تمام قوا خواستار ورود به بحث بازار سرمایه بودند. قرار بود در جلسه دوشنبه هفته قبل در این مورد بحث شود که به این هفته موکول شد.به نظر می‌رسد دوشنبه این هفته نیز جلسه سران قوا در خصوص بورس برگزار نشود، نگرانی ما این است که تصمیمات به تعویق بیفتد.

خبرگزارى رسمی سوریه (سانا) از حمله به یک نفتکش در سواحل بندر بانیاس سوریه خبر داد؛ آتش در این نفتکش کنترل و مهار شده است.منابع موثق سوری معتقدند که این حمله از طریق یک پهپاد که متعلق به رژیم صهیونیستی بوده، انجام شده است.تسنیم

یک منبع آگاه به شبکه خبری انگلیسی زبان پرس‌تی‌وی تاکید مجدد کرد که جمهوری اسلامی طرح گام در برابر گام برای لغو تحریم‌ها را در دستور کار ندارد.

برخی منابع اعلام کردند شرکت سعودی آرامکو که بر اساس توافقی چند دهه‌ای با دولت ریاض دارایی‌های بالادستی نفت و گاز عربستان را در اختیار دارد، در حال بررسی فعالیت‌های بالادستی است و احتمال دارد سهام بعضی از میدان‌های نفتی غیر راهبردی خود را به سرمایه‌گذاران خارجی بفروشد.

اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور با اشاره به اجرای قانون بیمه اجباری ساختمان‌های مسکونی کشور در سال جاری، گفته است: هزینه بیمه اجباری برای افراد عادی به صورت پلکانی است و سقف آن حدود ۱۲۰ هزار تومان است. خبر مزبور میتواند روی دامنه فعالیت و عملکرد صنعت بیمه تاثیرگذار باشد.

محمدرضا جمشیدی، دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی گفته است: با بانک‌هایی که مصوبات نرخ سود را رعایت نکنند، برخورد میشود. این در حالی است که رئیس کل بانک مرکزی هم چند روز قبل تر هم نسبت به بانک های متخلف هشدار داده بود.

ارزش روز سهام عدالت در پایان معاملات روز شنبه، 4 اردیبهشت:ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۷۰ هزار تومان افت کرد و به حدود ۱۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان رسید.سهام عدالت یک میلیون تومانی نیز امروز حدود ۱۳۰ هزار تومان کاهش یافت و به حدود ۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

بورس کالا تورمِ قیمت فولاد را استارت زد!بعد از معاملات عجیب سنگ آهن در بورس کالا در روز ۲۲ فروردین که در آن سنگ آهن دانه‌بندی ۲۰ درصد و سنگ آهن کلوخه ۱۷ درصد بالاتر از قیمت پایه معامله شد، حالا بورس کالا در اقدامی بی‌سابقه، قیمت پایه سنگ آهن کلوخه برای عرضه‌های روز ۵ اردیبهشت را ۵۰ درصد بالاتر از قیمت‌های منصفانه و قانونی و ۲۸ درصد بالاتر از قیمت‌های پایه در عرضه پیشین اعلام کرده است! یک محاسبه ساده نشان می‌دهد که وارد کردن این شوک قیمتی به زنجیره فولاد، می‌تواند قیمت شمش فولادی را حداقل ۱۴۰۰ تومان به ازای هر کیلو افزایش دهد./چیلان

اختصاص۳۶۰ هزار میلیاردتومان تسهیلات به مسکن:مدیرعامل بانک مسکن: امسال ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی برای ساخت مسکن اختصاص می‌یابد.

ایران مرینوس مزایده در راه دارد:به گزارش کدال نگر بورس ٢۴، شرکت  ایران مرینوس اعلام نمود  پیرو آگهی روزنامه ادرخصوص آگهی مزایده فروش دو واحد اداری به شماره پلاک ثبتی ۶٨٢١٣و۶٨٢١۴ واقع در تهران بلوار میرعماد ساختمان زمرد طبقه پنجم در راستای پیش بینی درآمد غیر عملیاتی شرکت در سال ١۴٠٠ از محل فروش اموال غیرمنقول می باشد.

هلدینگ خلیج فارس سهام‌ نوری، شگویا، پارس و مبین را بیمه کرد:اوراق اختیار فروش تبعی چهار نماد از شرکت‌های تابعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شامل نوری، پارس، مبین و شگویا ظرف یک هفته آینده منتشر می‌شود.

ابلاغ مهم ترین برنامه‌های 1400 وزارت صنعت، معدن و تجارت به زیرمجموعه:علیرضا رزم حسینی در قالب دستورالعمل اجرایی، مهمترین برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 1400 را برای اجرا به زیرمجموعه این وزارتخانه ابلاغ کرد.برنامه های ابلاغی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت برای سال 1400 با استناد به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، قانون برنامه ششم توسعه، اولویت های اختصاصی و عمومی ابلاغی ریاست جمهوری و سایر اسناد بالادستی و در راستای استقرار نظام برنامه ریزی در وزارت صمت تدوین شده است.رزم حسینی در این ابلاغیه تاکید کرده است که برنامه های سال 1400 وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» تدوین شده و گزارش عملکرد برنامه های ابلاغی باید به صورت ماهانه ارائه شود.

هلدینگ خلیج فارس سهام‌ نوری، شگویا، پارس و مبین را بیمه کرد:

شانا - اوراق اختیار فروش تبعی چهار نماد از شرکت‌های تابعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شامل نوری، پارس، مبین و شگویا ظرف یک هفته آینده منتشر می‌شود. مدیرعامل شرکت مدبران اقتصاد با اعلام این خبر اظهار داشت: سهامداران این نمادها برای اطمینان از سرمایه‌گذاری خود در بازار سرمایه، می‌توانند این اوراق که حکم بیمه سهام با سود ۲۲ درصد به مدت یکسال دارد را خریداری کنند.جواد عشقی‌نژاد خاطر نشان کرد: مبنای اعمال سود ۲۲ درصد به قیمت امروز این نمادهاست و صرفا دارندگان سهام‌ این شرکت‌ها برای برخورداری از این سود و بیمه، می‌توانند از روز دوشنبه در نمادهای هنوری، هپارس و همبین این اوراق را از طریق بورس خریداری کنند، همچنین ظرف یک هفته آینده نیز اوراق مربوط به شگویا را با نماد هشگویا خریداری کنند.

نماینده مجلس از خلف وعده دولت در اجرای قانون تنفس خوراک به پتروپالایشگاه ها و ارجاع پرونده تخلف به قوه قضاییه بعد از مصوبه صحن خبر داد .

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه عدم ارسال دعوت نامه دولت به نظر می‌رسد جلسه دوشنبه سران درباره بورس برگزار نشود که در این صورت موجب نگرانی خواهد شد .

یک فروند نفتکش ایرانی در آب های بانیاس روسیه مورد حمله پهپادی یا موشکی از سمت آب‌های لبنان قرار گرفت که آتش سوزی مهار و هیچ خسارت جانی به نیروها وارد نشد.

ظریف امروز(یکشنبه 5 اردیبهشت)  به قطر و عراق میرود. بر اساس اعلام سخنگوی وزارت امور خارجه سفر به دو کشور قطر و عراق در چارچوب توسعه مناسبات فیمابین، گفتگو های منطقه ای و فرا منطقه ای انجام می شود و وزیر امور خارجه کشورمان در هر دو کشور با مقامات عالیرتبه آنها دیدار و تبادل نظر خواهد داشت.

حضور امروز عراقچی در مجلس : مجلس از برگزاری جلسه فوق العاده امروز (یکشنبه 5 اردیبهشت) این کمیسیون با حضور عباس عراقچی رییس هیات مذاکره‌کننده ایران در وین خبر داد.

محمدعلی دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در نامه‌ای به رییس کل محاکم دادگستری تهران در خصوص شکایت جاری این سازمان در مجتمع قضایی امور اقتصادی در مورد فعالیت‌های غیرمجاز برخی افراد در فضای مجازی گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار آمادگی کامل دارد موارد مذکور را بررسی و با به کارگیری ساز و کارهای داخلی خود حل و فصل کند.

محمدرضا پورابراهیمی ، نماینده مجلس گفته است: امروز کمیسیون اقتصادی مجلس با محمدرضا قالیباف، رئیس مجلس جلسه ای را درباره بازار سرمایه برگزار میکنند. خبرها حکایت از این دارد که این هفته هم به دلیل شرایط کرونایی احتمالا جلسه سران قوا برگزار نمیشود.