سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با الجزیره گفت: پیشنهادات دولت بایدن به ایران بر اساس پایبندی در مقابل پایبندی است

لغو تحریم‌های صنعت خودرو ایران: وال‌استریت‌ژورنال مدعی شد؛ دولت بایدن، آمادگی خود را برای رفع احتمالی تحریم‌ها علیه بخش‌ خودروسازی، اعلام کرده است.دیپلمات ارشد اروپایی: واشنگتن برای لغو احتمالی تحریم‌های خودروسازی، کشتی‌رانی، بیمه ابراز آمادگی داشته است.

عبور از برنامه با رشد 7 درصدی تولید کاتد:️شرکت ملی مس ایران براساس آخرین آمار تولید، تا پایان فروردین‌ماه سال جاری موفق به رشد 7 درصدی در تولید مس کاتدی شد.مدیر امور برنامه‌ریزی «فملی»، با اعلام این خبر گفت: تا پایان فروردین‌ماه سال 1400 تولید مس کاتدی شرکت ملی مس ایران در مجموع 24 هزار و 615 تن بوده که در برابر برنامه تعریف‌شده 23 هزار تنی، رشد 7 درصدی داشته است.

آمریکا آمادگی خود را برای رفع تحریم‌ها علیه بخش خودروسازی ایران ابراز داشته است.

دومین رشد متوالی هفتگی قیمت مس با چاشنی سقف شکنی!قیمت جهانی مس که در دو ماه اخیر دوره اصلاحی موقت در پیش گرفته بود، حالا در دومین هفته متوالی یک رشد خوب دیگر از خود به ثبت رسانید. اهمیت رشد این هفته قیمت جهانی مس، وقتی پررنگ تر میشود که این فلز موفق شده است، از سقف 9 ساله خود عبور کند، تا بیش از پیش تعبیر «مس، نفت جدید» مورد توجه قرار گیرد.

مدیر تحقیقات واکسن ایرانی: خردادماه واکسیناسیون عمومی با واکسن «برکت» آغاز خواهد شد.در تابستان با توانایی تولید 20 میلیون دوز در ماه میتوانیم 4 ماهه کل کشور را واکسینه کنیم.

آمریکا: مشوقی برای ادامه گفت‌وگوها درباره برجام وجود دارد:کاخ سفید اعلام کرد:عامل مشوقی برای ادامه گفت‌وگوهای مربوط به توافق هسته ای وجود دارد.اسرائیل را در جریان این مشوق و اهداف خودمان از گفت‌وگو قرار داده ایم.

بنیانگذار یک شرکت رمز ارز در ترکیه با ۲ میلیارد دلار سرمایه کاربران از کشور فرار کرد:وزارت دادگستری ترکیه روز جمعه اعلام کرد که فاروق فاتح را در فهرست قرمز افراد تحت تعقیب بین‌المللی قرار داده است.فاروق فاتح، صاحب یکی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری رمز ارز ترکیه بود که اخیرا از کشور فرار کرده است. هزاران نفر از کاربران این شرکت با طرح شکایتی خواستار رسیدگی به وضعیت پول‌های آنها و همچنین آقای فاتح شده‌اند.ترکیه پس از توقف پرداخت به مشتریان و فرار از کشور اقدام به تعقیب بین المللی برای بنیانگذار یکی از عمده مبادلات ارز رمزنگاری شده خود کرد./یورونیوز

نشست دوم مقامات ایران و عربستان در روزهای آینده :الکاظمی شخصا برگزاری نشست مقامات تهران و ریاض را پیگیری می‌کند.دستور کار نشست‌های دوجانبه ایران و عربستان: بررسی ادعای عربستان مبنی بر حمایت ایران از حوثی‌های یمن، وضعیت لبنان، عراق، سوریه و بحرین، مداخلات ریاض در مذاکرات هسته‌ای تهران/ اعتمادآنلاین

صادرات و قاچاق سیمان از کرمان موجب اختلال در بازار شده است:مهدی حسینی نژاد ظهر پنجشنبه در دومین جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان با اشاره به اینکه سه کارخانه ممتازان، ماهان و کرمان در حال تولید و توزیع سیمان در استان هستند، افزود: تولید سیمان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزایش پیدا کرد و ۸ هزار تن تولید روزانه در استان انجام می‌شود اما وجود چالش‌هایی در این زمینه منجر به ایجاد مشکلاتی شده است.وی با اشاره به دلایل ایجاد اختلال بازار سیمان، افزود: آزاد بودن صادرات، قاچاق از طریق مبادی غیررسمی به دلیل کاهش ارزش پول ملی، ورود دلالان در امر توزیع، عدم تأمین سیمان جنوب کرمان از هرمزگان، کیفیت مرغوب سیمان کرمان نسبت به سایر استان‌ها، افزایش قیمت محصولات فولادی و افزایش تقاضای سیمان در جنوب کرمان از جمله دلایل ایجاد اختلال در بازار سیمان استان است.

آمریکا هرگز به رویارویی نظامی با ایران کشیده نخواهد شد:فرمانده نیروهای تروریست‌ سنتکام با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس، ایران را بزرگ‌ترین تهدید برای خاورمیانه خواند ولی در عین حال گفت که کشورش هرگز به درگیری نظامی با تهران کشیده نخواهد شد./ایلنا

خیام الزعبی در رای الیوم نوشت: آنچه باعث شد در مورد صلح عربستان و ایران بنویسم، دو مساله است، اول، ظهور مجدد این موضوع در سطح رسانه ها و دوم، نقش صلح این دو کشور در استقرار امنیت در منطقه از طریق حل پرونده های متعدد. با پیگیری حوادث فعلی، دلیل افزایش تلاشهای بازیگران منطقه ای و بین المللی برای رسیدن تهران و ریاض به مذاکرات مستقیم را در می یابیم. از این منظر، بسیاری بر این عقیده اند که صلح عربستان و ایران، با وجود پیچیدگی های حاصل در میدان سیاسی، باعث ایجاد گشایشهای زیادی در سطح مذاکرات می شود. انتخاب

شرکت های زیر 60 روز زمان دارند که افزایش سرمایه خود را ثبت کنند. غگیلا ،فولاژ ،چدن

سهرمز: این شرکت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و سود انباشته و آورده نقد را در دستور کار قرار داد. این شرکت 135 میلیارد تومان سود انباشته، تا تاریخ 30 بهمن 1399 داشته است. این شرکت تا کنون افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها نداشته است آخرین دارایی ثابت مشهود شرکت 138 میلیارد تومان میباشد عمده دارایی شرکت برای سال 97 به قبل میباشد سرمایه فعلی شرکت 108 میلیارد تومان میباشد.

ونیکی: انتشار اوراق اجاره به مبلغ 700 میلیارد تومان با نرخ 18% و مدت بازپرداخت 4 ساله  برای سرمایه گذاری در شرکت های بورسی.

خکار: 58% فروش این شرکت افزایش نرخ 58% و 23% فروش دیگر این شرکت 23% افزایش نرخ را دریافت کرد.

وملل: شناسایی سود 686 میلیارد تومانی از فروش زمین. این موضوع در حالی است که سود آوری شرکت در نه ماهه منتهی به آذر 99 مبلغ 234 میلیارد تومان بود.

دکتر پور ابراهیمی در کلاب هوس: تاکید دوباره بر تصویب نرخ ارز واقعی برای تسعیر ارز بانکها در جلسه سران قوا مطرح خواهد شد.نرخ دلار ۱۱ هزار تومانی  بانک مرکزی با واقعیت های اقتصادی تناسب ندارد و اصلاح آن در جلسه سران قوا بررسی می شود. مجلس آماده اصلاح قانون افزایش سرمایه است.آتی سکه باید همواره فعال باشد. بورس باید قواعد کلی بازار را رعایت کند.مجوزات جدید باید تسریع شود و باید مجوز  کارگزاری داده شود.رویکرد دامنه نامتقاران را قبول نداریم و این بازار را قفل کرده است.حفظ نقدشوندگی در مقایسه با روند منفی اولویت دارد. دامنه نوسان باید اصلاح شود.امسال دولت بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر میکند. ۳۰۰ هزار میلیارد تومان جدید و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان جایگزین اوراق سررسید. تامین_مالی دولت در انتشار اوراق، سبب منفی شدن بازار شده است. باید پول بورس به سمت پروژه ها برود.

جزییات عرضه خودرو در بورس کالا/ ۵۰ درصد خودروها، بورسی می‌شوند. روح الله ایزدخواه، رییس کمیته خودرو کمیسیون صنایع و معدن مجلس:فروش خودرویی که از بورس خریداری می‌شود تا ٢ سال مشمول مالیات ٣٠ درصدی نسبت به قیمت خریداری شده می‌شود. این کار می‌تواند کمک کند تا جلوی سوداگری و خرید خودرو به قصد سود گرفته شود. مابه‌التفاوت قیمت فروخته شده در بورس و قیمت پایه به حسابی در خزانه واریز می‌شود، ٣٠ درصد از آن صرف توسعه حمل و نقل عمومی می‌شود، ٧٠ درصد هم به عنوان تسهیلات برای توسعه صنعت خودروسازی کشور و توسعه فناوری‌های جدید خودرویی هزینه می‌شود.

رئیس اتاق اصناف تهران: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا و ابلاغ استاندار تهران مبنی بر تمدید یک هفته‌ای محدودیت‌های ضد کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی، در شهر تهران گروه شغلی ۱ همچنان می‌توانند هفته آینده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند. گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ و بازار بزرگ تهران همچون هفته‌های گذشته تعطیل هستند و به هیچ وجه امکان فعالیت را ندارند.

بانک مرکزی بالاخره شرایط مبادله رمزارزها در صرافی ها را اعلام کرد./صرافی‌های مجاز و بانکها می توانند در چارچوب ضوابط یاد شده نسبت به انجام پرداخت‌های ارزی بابت واردات از طریق رمزهای استخراج شده در داخل کشور اقدام کنند.

مدیر تحقیقات واکسن ایرانی: خرداد ماه واکسیناسیون عمومی با واکسن-برکت آغاز می شود./در تابستان با توانایی تولید ۲۰ میلیون دوز در ماه می توانیم ۴ ماهه کل کشور را واکسینه کنیم.