بازار تشنه پول است؛ بازار از نبود نقدینگی و نبود اعتماد رنج می‌برد و تا زمانی که تزریق نقدینگی در بازار شکل نگیرد و چرخش پول در بازار پایین باشد، تحرکی در بازار دیده نمی‌شود و اگر اقدامی موثر و کارشناسانه انجام نشود، همین شرایط و روند فعلی در بازار ادامه دارد و اگر حمایت‌های جدی‌تری از بازار صورت نگیرد، روند تکراری در بازار ادامه دارد و ما شاهد رکود حاکم در این هفته هم خواهیم بود. پولی که از بازار توسط دولت به بیرون برده شده است؛ باید به بازار بازگردد و بازار نیازمند اعتماد است که از بین رفته است و با بازگرداندن پول به بازار و تصویب مصوباتی که به نفع بازار است، به سهامداران این حس اعتماد می تواند بازگردد. ۱۷ همت مالیات، ۱۳ همت الزام قانونی صندوق توسعه و ۱۰ همت پول فروش پالایشگاه ها که مجموعا ۴۰ همت می شود، باید به بازار بازگردانده شود. صندوق های بازار گردانی باید با منابع حاصل از سود محقق شده شرکتها در مجمع به سرعت تقویت شود.

در فضای نسبتا مبهم حاکم بر معاملات سهام در این روزها، هرگونه دریافت اطلاعات از عملکرد شرکت‌ها و صنایع می‌تواند راهگشای سرمایه‌گذاران باشد. به این لحاظ روزهای پرباری در روزهای آینده رقم خواهد خورد چرا که هم گزارش‌های عملکرد ماهانه تولید و فروش و هم صورت‌های مالی ۹ ماهه بیشتر شرکت‌های بورسی در دست انتشار است و بزودی در سامانه کدال قرار خواهد گرفت .شرایط بنیادی؛ مفروضات اصلی قیمت گذاری سهام از جمله نرخ بهره توسط بانک مرکزی باید به شرایط قبل باز گردد و برنامه ای مدون به مانند سایر اقتصادهای دنیا برای تغییرات نرخ بهره بیان شود و از تصمیمات خلق الساعه جلوگیری شود. از طرفی دیگر؛ : مدتی است که شاهد افزایش قیمت کامودیتی‌ها هستیم و خیلی از سهامداران به سمت شرکت‌های کامودیتی‌محور و تولیدکننده اینگونه فلزات رفته‌اند و عمدتا سهام شرکت‌هایی را خریداری می‌کنند که به قیمت‌های جهانی وابسته هستند و این مسئله نشان دهنده این است که بحث تحلیل در میان سرمایه‌گذاران پررنگ‌تر شده و حجم معاملات هم در پی آن در برخی از بزرگان تاثیر پذیر از این موضوع بالاتر رفته است و باید به این نکته توجه کرد.

به نظر با انجام اقدامات اعتماد ساز و تزریق پول به بازار بازار سرمایه به مدار طبیعی خود باز خواهد گشت، بازار سرمایه در حال حاضر در شرایط بیش واکنشی به سر می برد، یکی از عواملی که بازار در بیش واکنشی عمیق فرو برده است نیز عدم نقد شوندگی تعداد زیادی از سهام کوچک بازار طی ماه های گذشته است که از این نقطه نظر اعمال دستورات گره معاملاتی و یا انجام اقدامات مناسب دیگر در هفته پیش رو توسط سازمان بورس و اوراق بهادار می تواند جو منفی حاکم بر بازار را به حالت عادی برگرداند.