محمد هادی صحت پور کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با پاداش سرمایه گفت: بازار امروز با روندی متعادل و نسبتا کم حجم تر از روزهای گذشته آغاز کرد و در ادامه نیز شاهد کم رمقی معاملت هرچند با گرایشی مثبت بودیم. 


وی در دامه افزود: از دلایل رشد قیمت ها در روزهای اخیر در بازار می توان به ارزنده شدن بسیاری از نمادها پس از افت دامنه دار چند ماه اخیر و تلاش هرچند دیر هنگام تصمیم گیرندگان برای بازگشت نرخ خوراک به فرمول قبل که در همین چند ماه اخیر افت سنگینی را به بازار و زیان قابل توجهی را به سهامداران تحمیل کرد، اشاره کرد. 


این فعال بازارسرمایه تصریح کرد: نکته کلیدی در وضعیت بازارها از جمله بازار سهام، روند آرام در بازار ارز است که اخیرا با تلاش به منظور مثبت کردن جو رسانه ای و  اخبار و البته تعادل در تقاضا در نیمه ابتدایی سال صورت گرفته است.


به گفته وی؛ وجه منفی این موضوع البته تاکید بر حفظ قیمت در محدوده های خاص است که بارها و بارها در دهه اخیر آزموده شده و البته نتیجه ای یکسان را در پی داشته است.  صحت پور اظهار داشت: در روزهای اخیر شایعات پیرامون حذف ارز 28500 تومانی که در قالب سیاستی یکسان و تنها در عددی متفاوت به دست آمده است، بازار ارز را با نوسانی نسبی مواجه کرده است و باید دید طول عمر این نرخ نسبت به گذشتگان خود چه وضعیتی خواهد داشت. 


وی بیان داشت: از طرفی افزایش تقاضای سنتی در نیمه دوم سال نیز می تواند تا حدودی بر آرامش اخیر در بازار ارز تاثیر گذار باشد و همچنان موضوع نرخ حامل های انرژی نیز از عوامل تاثیرگذار بر سطح عمومی قیمت ها خواهد بود که اخیرا بازار شایعات پیرامون این نرخ داغ بوده است.


این کارشناس بازارسرمایه خاطرنشان کرد: در بازار فردا نیز می توان وضعیتی مشابه با بازار امروز در نظر داشت و همچنان وضعیت نرخ ارز از عواملی است که سرمایه گذاران به دقت آن را رصد خواهند کرد. 
وی در نهایت گفت: در صورت رشد نرخ ارز و عبور از سطح روانی و تثبیت بالاتر از این سطح می توان به ورود مجدد نقدینگی به بازار خوش بین بود و در صورت ادامه تلاش برای حفظ نرخ در محدوده های فعلی باتوجه به نزدیک بودن بازار به سطوح مقاومتی و البته ادامه بازی تایید و تکذیبیه ها احتمال درجا زدن بازار و دست به دست شدن سهام نیز وجود خواهد داشت.

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش




تداوم سبزی بازار سهام
توسط الناز جمالی 16 آبان 1402 ساعت 07:33
آنچه در بازار گذشت و آنچه در انتظارش...
توسط الناز جمالی 15 آبان 1402 ساعت 07:18
پیش بینی بازار/ حمایت برای حفظ 2...
توسط الناز جمالی 24 مهر 1402 ساعت 08:19
پیش بینی بازار/ حرکت به سمت...
توسط الناز جمالی 23 مهر 1402 ساعت 08:15