هادی نصیری – کارشناس ارشد بازارسرمایه در گفت و گو با پاداش سرمایه گفت: در ماه های اخیر باتوجه به کاهش رشد نقدینگی و کاهش ریسک های سیاسی شاهد رکود در دارایی های تورمی نظیر سهام، دلار و خودرو بودیم.
وی در ادامه افزود: در شرایط فعلی به نظر می سد دارایی های تورمی به سطوح جذاب قیمتی رسیدند و انتظار شیفت سرمایه گذاران از دارایی های درآمد ثابت به دارایی های تورمی در ماه های آینده می رود.


نصیری تصریح کرد: در بین دارایی های تورمی به نظر می رسد ارز جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاری داشته باشد؛ زیرا در شرایط فعلی با توجه به ریسک های شدید سیستماتیکی که از جانب دولت برای صنایع وارد می‌شود؛ انتظار می رود صرف ریسک مطالبه شده توسط سرمایه گذاران در سهام افزایش یابد و پی بر ای بازار کاهش یابد. همچنین بازار خودرو، رقیب دیگر ارز، در شرایط فعلی با عرضه های زیاد خودرو از جانب خودروسازان مواجه است و به نظر نمی رسد تقاضا در این بازار از عرضه پیشی بگیرد و قیمت های تعادلی را بیش از تورم افزایش دهد. 


این فعال بازارسرمایه اظهار داشت: به نظر می رسد دومین مقصد سرمایه گذاران می تواند سهام صنایعی باشد که دخالت های دولت کم تر بر آن‌ها تاثیرگذار است و نکته دیگر قابل توجه این است که در بازار سهام در ریزش‌ها، بتای سهام مختلف به 1 نزدیک می شوند و سهام مختلف بدون توجه به ارزندگی، با کلیت بازار می ریزند، اما پس از اتمام ریزش در کلیت بازار، این همبستگی های قیمتی کم تر شده و سهام مستعد به سطوح ارزنگی خود برمی‌گردند؛ از این رو انتظار داریم سهام ارزنده که کم تر دچار ریسک تصمیمات دولتی هستند، نیز در ماه های آینده بازدهی مناسبی داشته باشند.


به گفته وی؛ در رابطه با پمپاژ خبر نظیر جلسه امروز کمسیون اقتصادی مجلس هم می توان گفت این گونه اتفاقات می توانند مانند مسکن کوتاه مدت عمل کنند. 


نصیری در نهایت گفت: اصلی ترین تصمیماتی که از جانب سیاست گذار می تواند بر کلیت بازار سهام تاثیرگذار باشد؛ حذف ارز 28500 تومانی، اصلاح نرخ خوراک و سوخت صنایع و حذف قمیت گذاری دستوری در صنایع مختلف است.

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش




پیش بینی نرخ تورم در...
توسط ملیکا باقلایی 28 آبان 1402 ساعت 12:10
پیش بینی روز جاری و صنعت مورد...
توسط مرسده گونه 05 شهریور 1402 ساعت 08:20
اقتصاد در لبه تیغ...
توسط الناز جمالی 01 مرداد 1402 ساعت 08:12
اقتصاد در شرایط ابر...
توسط الناز جمالی 05 دی 1401 ساعت 18:52